Új trendek hódítanak: ezeket az élelmiszereket keresik most a legtöbben

Új trendek hódítanak: ezeket az élelmiszereket keresik most a legtöbben

agrarszektor.hu
A koronavírus alaposan megváltoztatta a fogyasztói preferenciákat és szokásokat. De vajon hogyan kovácsolhatnak ezekből előnyt az előállítók?

A megváltozott körülményekre való tekintettel megjelent a FrieslandCampina Ingredients tanulmányának különkiadása annak érdekében, hogy segítséget nyújtson az élelmiszeripar szereplőinek az új irányokhoz való alkalmazkodáshoz - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A korábban meghatározott három megatrend (mindent az érzékszerveknek, tudatos kényeztetés és a személyre szabott kényelem) továbbra is meghatározó, azonban újabb al-trendek jelentek meg.

Kényeztetés jutalommal

Az egészséges életmódra való törekvés a koronavírus-járvány előtt is jelentősen befolyásolta a fogyasztók élelmiszer-vásárlási döntéseit, azonban hatása csak fokozódott napjainkban. 2019-ben az ázsiai csendes-óceáni térségben zajlott online beszélgetések negyede érintette a tudatos fogyasztást és az egészség megőrzését segítő táplálkozást. Ugyanakkor a kedvenc étterem látogatásának hiányában, a barátokkal, családtagokkal elfogyasztott finomságok és az utazások különlegességeinek hiányában az apró kényeztetések fontossága jelentősebb, mint valaha. Az egészség megőrzése mellett kapott kényeztetés némi optimizmust jelenthet. Ilyen lehet a frissítő eper zöld tea, amely tetején probiotikum tartalmú hab van, vagy az olíva olaj cseppek a kenyereken.

Természet íze

A fogyasztók továbbra is olyan élelmiszereket keresnek, amelyek minden érzékszervükre hatást gyakorolnak (íz, megjelenés, illat, szájérzet, hang), vagyis a multiszenzoriális kényeztetés fontos. Mindemellett a kozmetikumok területéről ismert természetes összetevők fokozatosan megjelennek a fogyasztók tányérján. Ilyen a rózsa fagylalt hozzáadott probiotikummal, vagy egy extrém megjelenésű faszén-latte.

Pazarlásmentes finomságok

A személyre szabott ételek legnépszerűbb képviselői a torták, a fagylaltok, a kávé és a különböző italok, amelyekben megmutatkozhat a fogyasztók egyénisége. A járványhelyzetben mindez a maradékok kreatív felhasználásával vegyül. Ennek következtében jelenik meg a megbarnult banán a kenyérben, vagy akár a megmaradt gyümölcsök ízletes öntetként.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?