A Super Bowl mentheti meg a nehéz helyzetbe került amerikai söripart

A Super Bowl mentheti meg a nehéz helyzetbe került amerikai söripart

agrarszektor.hu
Az Amerikai Egyesült Államokban a Super Bowl - amelyet idén az 58. alkalommal rendeztek meg - a nagy sörgyártók egyik legfontosabb lehetősége arra, hogy növeljék az eladásaikat és új befektetőket szerezzenek. Az amerikai söriparnak ugyanis nem volt túl sikeres az elmúlt két éve, de az elemzők szerint most fordulat jöhet a fogyasztásban.

A BofA Securities új adatai szerint az amerikai sörszállítás 2023-ban 25 éves mélypontra esett, mivel a politikai és kulturális bojkott mellett a fogyasztói ízlés a kemény sörök és a szeszes italok felé mozdult el. Ez pedig jelentős nyomást gyakorolt az iparág eladásaira: csak az elmúlt két évben a sörszállítások 9%-kal, 196 millió hordóra csökkentek - olvasható a Yahoo! Finance oldalán. Mint írták, a kialakult helyzet meglátszott a befektetők döntésein is.

A szakértők szerint az Anheuser-Busch InBev és a Corona-gyártó Constellation Brands sörmárkák részvényei mindössze 3%-kal emelkedtek a két év alatt, és ezzel elmaradtak a Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet által a legjelentősebb vállalatokra prognosztizált (S&P 500) 14%-os emelkedéstől. Ezzel szemben a MolsonCoors részvényei az általános trenddel ellentétesen mozogtak: 20%-kal emelkedtek, de a nem a sörmárkák, hanem például a The Rock Zoa energiaital-családjának felfutása miatt.

Idén nagy a tét, mivel a sörgyártók új belépőket szeretnének szerezni a kategóriában

- mondta Peter Galbo, a Bank of America elemzője.

A szakember szerint a most vasárnap megrendezésre kerülő Super Bowl kritikus lehet a nagy márkáknak, különösen a még mindig küszködő Bud Light márka számára. Peter Galbo úgy vélte, hogy a Super Bowl lehet a helyszín a márka identitásának helyreállítására. (Emlékeztetőül, a Bud Light még mindig a tavalyi visszhangoktól szenved, amelyek egy transznemű influencer Instagramon való támogatásához kötődtek.)

Óriási vereséget szenvedett tavaly a Bud Light

A Bud Light értékesítési volumene idén januárban 29,5%-kal esett vissza az előző évhez képest, míg a Budweiser értékesítési volumene több mint 15%-kal csökkent a Nielsen legfrissebb adatai szerint. Az elveszett vásárlók visszacsábítása érdekében a Bud Light a Super Bowl vasárnapján megjelenő 60 másodperces reklámjaiban igyekszik visszatérni a gyökerekhez, és újraszabályozni a márka arculatát. A söróriás a nosztalgia jegyében az "Old School Delivery" című reklámban az ikonikus Clydesdale lovakat hívja ki a nyugdíjas istállóból. Ez lesz az Anheuser-Busch három Super Bowl-reklámjának egyike, a másik kettő a jó öreg Budweisert és az alacsony kalóriatartalmú Michelob Ultrát mutatja be.

Idén még nem láttuk, hogy a Bud Light-nál bármi változás lett volna, de a Super Bowl-reklámjaik fenomenálisak, viccesek, és ugyanazt a humort tartalmazzák, amely a márkát Amerika legnagyobb forgalmú márkájává tette. Szerintem ez pozitív hatást fogunk gyakorolni a márka fogyasztói megbecsülésére

- mondta Bump Williams, a BWC ital-tanácsadó cég munkatársa.

További segítséget jelenthet a Bud Lightnak a Super Bowl előtt, hogy a hét elején Donald Trump, volt elnök is a márka védelmére kelt, és a közösségi médiában közzétett bejegyzésében arra biztatta támogatóit, hogy adjanak a márkának "második esélyt".

Az Anheuser-Busch egyértelműen erőteljes és összehangolt erőfeszítéseket tesz a Bud Light-ivók visszaszerzésére. De most még túl korai lenne bármit is mondani arról, hogy mennyire lesznek sikeresek

- mondta Robert Ottenstein, az EvercoreISI elemzője.

Nehezített terepen kell játszania az Anheuser-Busch-nak

Eközben az Anheuser-Busch néhány riválisa igyekszik majd fenntartani a nyomást ezen a Super Bowlon. A MolsonCoors egy olyan reklámot tervez, amelyben a rap-legenda LL Cool J a Coors Light Chill Train nevű vonattal száguld át a hegyeken. A reklám egyik részében a vonat egy tengerparton száguld át, és úgy tűnik, hogy felborít egy vödröt, amelyben két Corona sör van. A Coors marketingesei okkal érezhetik magukat fergetegesen: a Coors Light és a Miller Lite eladásai 11,8%-kal, illetve 6,7%-kal nőttek a január 13-án véget ért héten a Nielsen adatai szerint.

Ezzel szemben a Constellation Brands ezen a Super Bowl-on hallgatni fog a televízióban, talán úgy érezték, hogy nem kell 7 millió dollárt költeniük egy 30 másodperces reklámra. A vállalat Modelo márkája ugyanis tavaly májusban először szorította le a Bud Light-ot Amerika legkelendőbb sörének címéről, és azóta is tartja a címet. Peter Galbo szerint óriási küzdelem várható vasárnap este, mind a pályán a csapatok között, mind pedig a sörgyártók részéről a befektetők és a fogyasztók kegyeiért.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!