Almatermő vidéken kóstoltattak

Agro Napló
Az „ALMA a természet oltalma” mottóval indított októberben promóciót több vidéki nagyvárost – így legutóbb az ország egyik legismertebb almatermő területéről Békéscsabát is – bekapcsolva az almanépszerűsítő kampányba az Agrármarketing Centrum (AMC). Az AMC a fogyasztók közvetlen elérésével kívánja almakampányának hatékonyságát növelni – közölte a szervezet az Agro Naplóval.

Az AMC tájékoztatása idézi Ondré Péter ügyvezető igazgató szavait, miszerint az AMC munkájának évek óta része az alma népszerűsítése. Az eddig megszerzett kampánytapasztalatok szerint bebizonyosodott, hogy a leghatékonyabb promóció az, amikor a fogyasztók mindennapi környezetükben, a termelőtől közvetlenül vásárolhatnak abból az almatermésből, amelyet a kóstoltató roadshow keretében megízleltek.

Az AMC első embere kiemelte: az alma fogyaszthatósága nem idényszerű. elérhetősége nem szezonális, és hűtőházi jó eltarthatóságának köszönhetően az év minden szakában könnyen, viszonylag olcsón megvehető, érdemes az embereknek a rendszeres almavásárlás és almafogyasztás mellett dönteniük.

A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy az almában több száz, az egészséget pozitívan befolyásoló különféle hasznos összetevő található, az alma héjától a magjáig. Ezért az alma értékei alapján a legharmonikusabb és a legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcs, amelyet a csecsemőkortól az időskorig érdemes fogyasztani. A rendszeres almafogyasztás ugyanis immunstimuláló hatású valamint segíti a szellemi frissességet is, továbbá mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látás és a fogak romlását valamint a szívpanaszokat, a rosszindulatú daganatos megbetegedések és az agyvérzés esélyeit is.

Jobbra Ondré Péter

Tekintettel arra, hogy 15 ezer almafajta van, lehet miből válogatni – mutatott rá Ondré Péter. Hozzátette: a legnépszerűbb almák mellett Magyarországon vannak új, innovatív fajtafejlesztések is, amelyek rendkívül ellenálló, rezisztens almafajtaként a környezetet kevésbé terhelő gyümölcstermesztést tesznek lehetővé. Ezért még ökológiailag is indokolt annak ösztönzése, hogy a Magyarországon élő emberek is minél több almát és almás terméket fogyasszanak – mondta az AMC ügyvezető igazgatója.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Már javában tart a körteszezon

Már javában tart a körteszezon

A NAK és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint az idén a tavalyi aszályos évnél jobb, de a közepes szintet el nem...

Hogyan tovább magyar alma?

Hogyan tovább magyar alma?

Nemcsak mi akarunk fejleszteni, hanem a termelők részéről is hatalmas az igény – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a Gonda István emlékkonferen...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!