SIMA, a magyar üzletemberek szemével

Agro Napló
Megtisztelõ felkérésnek tettünk eleget, mint kiválasztott mezõgazdasági média, amikor elfogadtuk a meghívását a Promosalons Magyarországi Képviseletének, így részt vehettünk Párizsban a SIMA-n, Európa egyik legnagyobb agrárkiállításán.






A mezőgazdasági gépek, eszközök, technológiák és szolgáltatások széles választékát felvonultató eseményen 44 ország 1375 kiállítója mutatta be termékeit 116 000 négyzetméteren. A rendezvény öt napja alatt 186 000 szakmai érdeklődőt regisztráltak. A tíz új ország Unióhoz való csatlakozásának hatásai ezen a kiállításon is megmutatkoztak, hiszen a megmûvelt területek nagyságának növekedése, és a piaci verseny kiszélesedésének hatására a korszerû gépesítés és az innovatív technológiák nélkülözhetetlenné váltak, s ez az érdeklődés volumenében is megmutatkozott.

A mezőgazdaságot is elért globalizáció hatására a 44 különböző országból érkezett kiállítók nemcsak Franciaországnak kínálták termékeit, hanem a 107 országból érkezett 46 000 látogatóval is üzletet kívántak kötni.

A SIMA magyar kiállítójaként az Agrikon-csoport képviseltette magát. Kiállítói standjukon Hugyecz Zoltán ügyvezető-vezérigazga-

tóval beszélgettünk.

– Miért döntött úgy az Agrikon vezetősége, hogy kiállítóként is részt vesz a SIMA-n?



– Megítélésünk szerint ez az egyik legfontosabb mezőgazdasági-gépesítési kiállítás Európában.  A részvételünk ellenére úgy véljük, hogy ez a kiállítás is elsősorban a végfelhasználóknak szól, a részegységgyártók és -beszállítók kevesebbet nyerhetnek egy ilyen típusú rendezvényen. Azért vagyunk mégis itt, hogy a versenytársaknak és a beszállítóknak is megmutassuk, mire vagyunk képesek, hol tart a cégcsoport a fejlődésben. Számítunk új kapcsolatokra is, de fontosnak tartjuk azokat az új megoldásokat, ötleteket is, amelyek alapján megállapíthatjuk, hogy merre tart a világ. A kiállítások mindig jó alkalmat adnak arra, hogy megismerkedhessünk más gyártók fejlesztéseivel és azokat továbbgondolva a saját gyártásunkba is beépítsük.



– Milyen termékeket mutatnak be a kiállításon?



– Elsősorban kabinjainkat állítjuk ki, de a cégcsoport minden egysége képviselteti itt magát valamilyen formában.



– Milyen munkagépeken láthatjuk viszont az Agrikon-kabinokat?



– A kabingyártás fő megrendelője a Claas, amely minden kombájnjára a mi termékünket szereli fel, de jelentős megrendelőnk a Caterpillar is. Megrendelőinkben az a közös, hogy mindannyian kiváló minőséget és magas mûszaki színvonalat várnak el. Megelégedettségüket igazolja, hogy az Agrikon már 30 éve gyártja a Claas kombájnok fülkéit.



– Sikeres és elismert a magyar fejlesztésû talajmûvelő gépük a Komondor mulcskombinátor. Milyen a termék fogadtatása ezen a kiállításon?–kérdeztük Kovács Lajos urat, az Agrikon gyárigazgatóját.



– Annak ellenére, hogy csak ismertető anyag, film és fotó formájában tájékoztatjuk az érdeklődőket, konkrét tárgyalásokat bonyolítottunk le külföldi gazdákkal. Az általunk képviselt környezetkímélő talajmûvelési technológia teret hódít a gazdálkodók körében, hiszen az EU-ban a talajvédő, vízmegőrző és költségtakarékos szempontok a pályázati bírálatoknál előnyt élveznek.

A kiállítást szemlélve találkoztunk, és egy pár szó erejéig tudtunk beszélni Nagy Miklóssal, a Mezőgazdasági és Gépforgalmazók Országos Szövetségének (MEGFOSZ) elnökével, a Szegana Kft. ügyvezetőjével.



– Milyen titulusában érdekelt ezen a kiállításon?



– Mint MEGFOSZ-elnök vagyok jelen, a francia nagykövetség meghívottjaként.



– Szerzett-e olyan tapasztalatokat, melyeket itt-hon a Szövetség munkájához fel lehet használni?



– Magyarországhoz hasonlóan Franciaországban is van gépforgalmazók szövetsége, ez a SEDIMA. A munkájuk hatékonyabb, keresik tagjaik számára a piacot egész Európában. Érdekvédelmi és érvényesítési funkciójuk kiváló. Ha egy kiállítást veszünk példának, a SEDIMA valamennyi tagja kiállít, ezzel megtisztelik a termelőt és megismertetik velük az összes európai és világtrendet a technikák és technológiák terén.

Nálunk sajnos a gépforgalmazókat még az önös érdekek vezérlik a piacon való részvétel során, pedig a tudatos összefogás költséghatékonyság szempontjából is indokolt lenne. Ehhez kell a szövetségnek a megfelelő irányt kitûznie.



– A kiállítás méretén, látogatottságán, szervezettségén túl, milyen különbséget vélt még felfedezni?



Ami szembeötlő volt, hogy ezen- és a többi európai kiállításon is, szemben hazánkéval, fiatal farmerek alkotják a látogatók nagy részét, nálunk sajnos a mezőgazdasági szféra „elöregedett”. Fontosnak tartanám, hogy a fiatal generációnak tudjunk perspektívát mutatni, hogy igenis a mezőgazdaságra, mint stratégiai ágazatra érdemes legyen alapozni, jövőt építeni.

A cikk szerzője: G.A.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?
AgroNapló  |  2024. május 21. 05:58