A Fendt intenzív kutatómunkát végez ezen a területen és kifejlesztette a GuideConnect rendszert. A gépkezelő nélküli traktor ugyanazt a munkafolyamatot végzi el, mint az előtte haladó vezérjármű, amivel rádiójelekkel kommunikál, miközben a kormányzása GPS-navigációval történik. A GuideConnect-et a Pressecampen első alkalommal mutatták be gyakorlatban a nemzetközi sajtónak.
Rugalmas és hatékony használat
A piac által elvárt egyre szélesebb munkaszélességekre a Fendt új utakat járva válaszol. A Fendt most az új GuideConnect rendszerrel ezeknek az igényeknek tesz eleget anélkül, hogy bármiféle hátrányokkal vagy problémás közúti közlekedéssel kellene megbirkózni. A két traktor össze van kötve, teljes egységet képezve. A vezérelt és egyidejűleg gépkezelő nélküli traktor, ugyanabban a munkafolyamatban követi a másik járművet, mind a fordulásoknál, mind pedig az akadályok kikerülésekor. A Fendt GuideConnect egyrészről lehetővé teszi a nagy munkaszélességeket, másrészről rugalmas alkalmazási lehetőségeket kínál. A gazdák optimálisan kalibrálhatnak a lehetőségekkel, ugyanis a traktorokat mindenkor használhatják külön-külön is, mint önálló járműveket.
Kommunikáció rádiójelekkel
A munka megkezdése előtt a gépkezelő a Varioterminál segítségével kiválasztja, melyik legyen a vezértraktor és melyiket fogja irányítani. Ekkor beállítja a két traktor közötti követési és oldaltávolságot. A pozíció pontos meghatározása precíz műholdjelekkel RTK-GPS-szel történik, a két jármű közötti kapcsolattartás pedig egy zárt rádiókapcsolaton keresztül valósul meg.
A csatolt munkagép a fordulás előtt automatikusan felemelkedik, illetve a fordulók után ismét visszatér a pontos pozícióba. Ha a vezérlőtraktornak akadályt kell kikerülnie, a másik jármű mozgását rövid időre lekapcsolhatja. A gépkezelő a vezérelt járművet – ha akadályok merülnek fel annak nyomvonalán – átmenetileg átvezetheti a saját sorába.
Többfokozatú biztonsági koncepció
A Fendt GuideConnect-nél a biztonság természetesen döntő szerepet játszik. Mindkét járműért alapvetően a vezértraktorban ülő gépkezelő a felelős. A rendszert mégis kiegészítő többfokozatú biztonsági koncepcióval szerelték fel. A zárt rádiókapcsolat biztosítja, hogy kizárólag a két nevezett traktor kommunikáljon egymással. Amennyiben a közelben hasonló típusú jármű van, fennáll annak a veszélye, hogy a vezérelt traktor tévesen a másik vezértraktort követi majd. A második traktor biztonságkritikai állapotokban is aktív marad. Ha például a műholdas navigáció tovább már nem lehetséges, a rádiós kommunikáció megszakad, vagy pedig a két traktor közti távolság nagyon lecsökken, esetleg nagyon megnövekszik, akkor azonnal életbe lép a vészfék. Ez azt jelenti, hogy második traktor azonnal biztonságba kerül vagy pedig a motor leáll. A második traktor nem csak arra képes, hogy parancsokat hajtson végre, hanem hiányállapotok esetén, pl. fogyó üzemanyagszint, vagy más fontos információk szolgáltatásával, mint például a motor fordulatszáma, vagy a jármű sebessége, azonnal jelez a vezértraktornak.