Kampány indult a baromfihús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampány indult a baromfihús fogyasztásának népszerűsítésére

agrarszektor.hu
A nyári grillszezon számtalan lehetőséget kínál, hogy különböző fűszerekkel, pácokkal ízletes, könnyű fogásokat készítsen az ember. A baromfihús is népszerű grill alapanyag, ráadásul könnyen és gyorsan elkészíthető. A csirke mellett érdemes a pulykahúst, sőt, a víziszárnyasokat is ily módon elkészíteni, hiszen nem csak különleges, de az egészségtudatos étrend egyik legnépszerűbb húsféléje a baromfi. Nem csoda, hogy éppen most indította útjára a „Bárhol, bármikor, baromfi” szlogennel futó baromfihús fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Baromfi Termék Tanács.

A nyári melegben kifejezetten fontos arra ügyelnie az embernek, hogy könnyen elkészíthető és könnyen emészthető ételeket fogyasszon. A baromfihús mindkét kritériumnak tökéletesen megfelel, így az utóbbi években kedvelt alapanyaga lett a grillezéseknek. A hazai baromfiágazat ráadásul európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne. A baromfihús fogyasztás jelenleg átlagosan 40 kg/fő/ év.

A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek az előre pácolt termékek, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé

- mondta el a kampányt nyitó sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy baromfihúsból Magyarország önellátottsági szintje mintegy 160-180%, azaz a belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermék is ez az élelmiszer. Mint fogalmazott, 10 évre előre tekintve világszinten 15%-al több baromfi húsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, és a magyaroknak ebben a környezetben kell helytállniuk.

A baromfihús számtalan kedvező élettani hatással bír, hiszen nem csak fontos vitaminok és ásványianyagok tárháza (mint például az A-, B- és D-vitamin), de a csirkehús például kiváló omega-3 zsírsav forrás - hangsúlyozta beszédében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A szakember elmondta, a szervezet 2017 óta ötödik alkalommal szervez fogyasztásösztönző kampányt a baromfihús népszerűsítésére.

A baromfihús a magyar konyha nélkülözhetetlen alapanyaga, ráadásul könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás, egyszerűen beilleszthető az egészségtudatos étrendbe is. Az Agrármarketing Centrum online megjelenésekkel, közösségi média kampánnyal, valamint egy nyereményjátékkal ösztönzi a baromfitermékek keresletét. A minden kérdést helyesen megválaszolók között kisorsolunk egy fődíjat, a nyeremény egy gázos grillsütő és egy baromfi termékkel teli csomag lesz. Ezen kívül további tíz győztes ajándékcsomagot kap. Éppen ezért érdemes a jatek.amc.hu oldalon a kérdéseket kitölteni

- tette hozzá Ondré Péter.

Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke megerősítette, hogy a magyar baromfihús kiváló minőséget képvisel, ráadásul, ha biztosra szeretne menni az ember, válassza a Magyar Baromfi védjeggyel rendelkező termékeket, így garantált minőségű, Magyarországon nevelt hústermékhez juthat.

A baromfi ágazat teljesítménye évek óta rendkívüli, hiszen a belföldi ellátáson túl bőven jut exportra. Az exporttermékek között a legjelentősebb a vízi szárnyas, amelynek 80%-a kerül külföldi piacra

- ismertette Csorbai Attila.

A sajtótájékoztatón elhangzott: 2022-ben is legnagyobb mennyiségben csirkehúst fogyasztottak a magyarok, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év). A baromfiágazat kiemelt helyzetét mutatja, hogy 2014 óta ünneplik minden május 10-én a Baromfi Világnapot, amely évről évre felhívja a figyelmet a baromfiágazat szereplőire. A baromfi fogyasztásösztönző kampány idén mintegy 50 millió forintból valósul meg és augusztus közepéig tart.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?