A sertésárak etalonját adó Tönnies tovább növelte piaci részesedését

agrarszektor.hu
A Tönnies holding növelni tudta tavaly a vágási számot a sertések és a szarvasmarhák terén is, de az árak alakulása miatt az összárbevétele végül így is kevesebb lett, mint 2017-ben volt. Mégsem szomorkodnak: piaci részesedésük folyamatosan nő, és lendületesen terjeszkednek.

A Tönnies Németország legnagyobb sertésvágóhídja, felvásárlási árai egész Európában mérvadónak számítanak, a hazai vágósertés értéke is ezekhez igazodik.Tavaly a vállalat tovább tudta növelni piaci részesedését Németországban. Anyagilag mégsem a legfényesebben sikerült számára az év: 3,6 százalékkal csökkent a bevétele az előző évhez képest, és "szerény" 6,65 milliárd eurónál állt meg. Az ok a sertéshús árának általános esése volt, ami piaci versenytársait is hasonlóképpen érintette. Egy sajtótájékoztatón a cégvezető, Andreas Ruff, arra szólította fel a teljes élelmiszerláncot, hogy vessenek véget az árháborúnak egymással, és honorálják jobban a termelők erőfeszítéseit.


A céginformációk alapján a Tönnies 2018-ban 20,8 millió sertést vágott, ami egy százalékkal haladta meg az előző évi mennyiséget.

A vágott darabszámnak csak 80 százalékát volt képes biztosítani a német gazdaság, 4,2 millió állat a határokon túlról érkezett. Összehasonlításképpen: a Magyarországon vágott sertések száma 2018-ban 4,7 millió darab volt.

A Tönnies úgy tudta növelni a teljesítményét, hogy eközben Németországban 2,5 százalékkal csökkent a vágások száma. Szarvasmarhákból is két százalékkal növelte a teljesítményét a német vállalat, és ezzel elérte a 440 ezres darabszámot, eközben a szövetségi állam egészére itt is a csökkenés volt a jellemző.

A Tönnies átvizsgálta a telephelyeit, és ezekből négyet be is zárt tavaly (Herzebrock, Beckum, Nohra és Verl területén). Más telephelyeken pedig fokozta a specializációt. Gütersloh-ban például egy nemespenészes technológiát alakítottak ki, Landsberg am Lech-ben tradícionális receptekre álltak át, és újabb márkákkal is piacra léptek. A cég 2016-ban megszerezte a dán Tican-csoportot, de Franciaországban, Lengyelországban is terjeszkedik, Nagy-Britanniában pedig piacvezetőnek számítanak a szegmensben. Azért, hogy az állatok kíméletes vágásával kapcsolatban eloszlassák a fogyasztói kételyeket, valamennyi vágóhídjukat be akarják kamerázni - hasonlóan a brit és a skót törekvésekhez.

EZ IS ÉRDEKELHET

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?