Nielsen: kissé nőtt az élelmiszerboltok száma Magyarországon

agrarszektor.hu
Megállt az élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése Magyarországon, sőt kissé nőtt is a számuk az idén, derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből. A piackutató összesítése szerint 19 544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon, míg egy évvel korábban 19 569 ilyen üzlet volt. A hipermarketek száma néggyel lett magasabb.

A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban csaknem 89 százalék volt az idén, ugyanúgy mint 2011-ben. A felmérésből kiderül, hogy az idén január elsején a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből 11 111, az 51-200 négyzetméteresekből pedig 6 294 egység működött; a boltszám lényegében változatlan maradt az egy évvel korábbihoz viszonyítva.


A hipermarketek száma néggyel bővült, 170-re, míg a 21 új diszkontnak köszönhetően ez a csatorna országszerte 488 egységet számlált az év elején. Ugyanakkor szupermarketből héttel kevesebb, 574 működik.


A Nielsen kutatói a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban is felmértek minden olyan üzletet, ahol élelmiszert árusítanak. Ennek eredményeként 8 756 általános élelmiszerbolt mellett regisztráltak többek között 2 100 kenyeret, péksüteményt, tejet és tejterméket kínáló, 1 393 zöldség-gyümölcs, 1 471 állateledel, 750 palackozott ital szaküzletet emellett 926 benzinkút shopot, 1 700 élelmiszert is árusító trafikot, újságost, lottózót és ajándékboltot, 1 645 gyógyszertárat, továbbá 2 900 vegyiáru szaküzletet.


A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport forgalma 2011 decembere és 2012 májusa között mintegy 665 milliárd forint volt, és azon belül továbbra is stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 8, illetve 9 százalékkal. Javult a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: részarányuk a magyarországi kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal, 35 százalékra emelkedett az előző év fél évhez képet.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?