MENÜ

MagyarBrands díjat kapott a Família tészta márka

2015.10.07.

A Família tészta fogyasztói márka idén elnyerte a MagyarBrands díjat. A MagyarBrands Szakértői Bizottsága immár hatodik éve díjazza az általuk jelölt, illetve a pályázati rendszer során, valamint a GfK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján a kiválasztott magyar vonatkozású márkákat. 

A Famíliatészta Kft. részére, a KutatóCentrum által végzett reprezentatív fogyasztói felmérés szerint márkaismertség tekintetében a hazai gyártók közül a Família tészta a három legismertebb márka közé tartozik. Az 1000 fő megkérdezésével készült kutatás eredménye a pályázat része volt, ami bizonyára hozzájárult a díj elnyeréséhez. A szempontok figyelembevételénél idén a bizottság először a tulajdon, a foglalkoztatás és az identitás alapján választotta ki az értékelésben szereplő brandeket, majd ezután határozta meg a márkaérték pontszámát.

A 100%-ban magyar tulajdonú családi vállalkozás 43 főt foglalkoztat, 45-féle száraztésztájával az egyik legnagyobb termékportfolióval rendelkező szereplő a hazai száraztészta piacon. A társaság az innovatív termékfejlesztései mellett (pl.: kalciummal és D-vitaminnal dúsított tészta, Sporttészta) igyekszik megőrizni a magyar hagyományokat, a régi idők házi ízeit és formáit. A KutatóCentrum által megkérdezett 1000 fő 18-65 évesekből, azon belül 400 vásárlásért felelős nőből állt. A kutatás azt vizsgálta, hogy a magyar lakosság a megadott listából: mely hazai tésztamárkákat ismeri, melyekről hallott leggyakrabban, melyeket fogyasztja, vásárolja rendszeresen, milyen tésztafogyasztási szokásokkal rendelkezik.

A reprezentatív válaszok alapján a lakosságra vonatkozóan kiderül, hogy a férfiak és a nők 68%-a fogyaszt legalább heti rendszerességgel tésztából készült ételeket, korosztályra való tekintet nélkül. A fogyasztás gyakorisága nemtől és kortól független, azonban a lakóhely szerinti bontásban nagy különbségek vannak: míg a fővárosiak alig több mint fele, a kisvárosban vagy falvakban élők közel háromnegyede fogyaszt legalább hetente valamilyen tésztából készült ételt.

A hazai gyártók közül a Família tészta márkaismertsége 45%, népszerűbb a 36-49 évesek körében az országos átlaghoz képest. Nem meglepő módon a nők jóval tájékozottabbak a tésztagyártók tekintetében, mint a férfiak. A Família tésztát ismerők 44%-a fogyasztotta már a márkát legalább egyszer, a kipróbálók egyötöde rendszeresen fogyasztja is a gyártó termékeit.

A megkérdezettek nagy részének fontos, hogy jó minőségű termékeket vásároljanak és fogyasszanak, a többség, ha teheti, magyar gyártók termékeit vásárolja. A termékek széles skálájának köszönhetően tízből négy megkérdezett ma már úgy gondolja, hogy a tészták is lehetnek egészségesek, bár ez a felfogás is nagy eltéréseket mutat a városiak és a falvakban élők között: míg minden második budapesti lakos ért egyet ezzel az állítással, addig a falvakban élők alig több mint egyharmada gondolja úgy, hogy egy tésztaétel is lehet a reformkonyha állandó eleme.

A Famíliatészta Kft. idén már a második olyan díjat kapta, amivel a száraztészta termékeit jutalmazták, márciusban a Vitale termékcsalád Az Év Terméke Díj 2015 elismerésben részesült.