Hivatalosan is szakmaközi szervezet lett a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács

Agro Napló
A 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) megrendezett nyúlágazati konferencián Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár átadta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnökének, Juráskó Róbertnek a szakmaközi szervezeti működést elismerő dokumentumot – közölte az agrártárca az Agro Naplóval.
Fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária/AM

A tájékoztatás szerint a nyúl ágazatban évek óta kiemelkedő tevékenységet végző szervezet teljesítette az uniós, illetve hazai jogszabályokban előírt feltételeket, olyan szervezettséget és képviseleti szintet ért el, amely alkalmassá tette a miniszteri elismerésre. Ezzel a döntéssel immár kilenc ágazati szakmaközi szervezet működik Magyarországon.

A szakmaközi szervezeti forma egy olyan alulról felépülő, önszabályozó szakmai szerveződési modell, amely egy ágazat összes szereplőjének – termelő, feldolgozó, kereskedő - érdekeit igyekszik közös nevezőre hozni. A szakmaközi szervezeti elismerés előnyöket biztosít a nyúl ágazati érdekképviseletnek, hiszen új jogosítványokat és lehetőségeket kap és tagjainak döntésétől függően alkalmazhat a nyúlból készült termékek tekintetében azok forgalmazásának elősegítésére, a termelés és piaci folyamatok összehangolására, piaci információk gyűjtésére vagy éppen az ágazat szereplőit érintő speciális szabályok megalkotására.

Feldman Zsolt és Juráskó Róbert, fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária/AM

Az államtitkár a konferencián elmondta: állategészségügyi támogatások révén 465 millió forinttal, tenyészállat-beállítási támogatások révén pedig egy 100 millió forintos forrással segítik a nyúlágazatot. Hozzátette: a Vidékfejlesztési Program (VP) is kiemelt figyelmet fordít az állattartó gazdaságok versenyképességének javítására. Ezt támasztja alá, hogy tizenegy, az állattenyésztési ágazat szereplőit közvetlenül támogató felhívás jelent meg az elmúlt években. E pályázati konstrukciók megközelítőleg 210 milliárd forintos támogatást biztosítanak a kedvezményezetteknek.

Elhangzott az is, hogy a hazai fogyasztásösztönzés érdekében a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és az Agrármarketing Centrum (AMC) közösen az idén is fogyasztásösztönző kampányt szervezett. A promóciós kampányok eredményesnek bizonyultak: az áruházakban mintegy 6 százalékkal nőtt meg az előcsomagolt nyúlhús forgalma, egyre többen fedezik fel maguknak a kiváló minőségű magyar húsfélét – olvasható a tájékozatásban.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!