Ösztönzik a magyar bor külföldi eladását

Agro Napló
A magyar borok eladásának ösztönzése, növelése a középtávú magyar borstratégia egyik alappillére.  

 

Ezt a stratégiát áprilisban fogadta el mintegy tucatnyi szakmai szervezet. Minderről Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője beszélt néhány hete a témáról tartott szakmai háttérbeszélgetésen. A középtávú magyar borstratégiának három alapeleme van: a belföldi értékesítés növelése, a régiós termékek ismertebbé tétele valamint a magyar borok külföldi eladásának ösztönzése, segítése. A magyar bormarketing finanszírozására mintegy 700–750 millió forint áll rendelkezésre. Ebből a pénzből mintegy 30 százalék jut a magyar borok külföldi eladásának marketingeszközökkel való támogatására. A magyar borból mintegy 700 ezer hektoliter körüli mennyiség kerül évente az országhatárokon túlra. A szakemberek szerint igen jelentős eredmény, hogy a külföldi vevők már 1 euró körüli árat fizetnek 1 liter magyar borért a korábbi 0,7 euróval szemben.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!