Új névvel az új évben - a Summit-Agro új arculata

Agro Napló
Fenti címmel tartott rendezvényt a Summit-Agro Hungaria Kft. januárban annak apropóján, hogy a 2010-es esztendõt új névvel, és ehhez illeszkedõen új arculattal kezdi. Az immáron SUMI AGRO Kft. ügyvezetõ igazgatója, Wirth László adott interjút lapunknak a cég életében bekövekezett változásokról.



A cég arculatának megújítása régóta érlelődő folyamat, amely a Sumi Agro cégcsoport teljes európai hálózatát érinti. Ugyanis voltak olyan piacok, illetve országok, ahol kollégáink régóta igényeltek egy olyan egységes megjelenést, amely a céget markánsabban jellemzi.

 

Felmerül a kérdés, miért éppen ezt a válság nehezítette időszakot választották a több tekintetben jelentős változáshoz?



Valóban nehéz időszak ez mind gazdasági, mind pénzügyi tekintetben a mezőgazdaság számára is. Az időzítés azonban véletlenül esik egybe a gazdasági visszaeséssel. A cég arculatának megújítása régóta érlelődő folyamat, amely a Sumi Agro cégcsoport teljes európai hálózatát érinti. Ugyanis voltak olyan piacok, illetve országok, ahol kollégáink régóta igényeltek egy olyan egységes megjelenést, amely a céget markánsabban jellemzi. Mostanáig vállalataink neve és emblémája is különböző volt (pl. Summit-Agro Hungaria, Sumi-Agro Poland stb.). A külső megjelenés átalakításával azonban több fontosabb változás vette kezdetét a vállalat életében is.

Szeretnénk többet megtudni a változásokról, különös tekintettel a hazai cégre.

Több, az egész kontinensen folytatott tevékenységünket érintő fordulatról számolhatok be. A változásokról a SUMI AGRO Europe (korábban Summit-Agro Europe) vezetősége sajtóközleményt is közreadott, amelynek lényege, hogy az évtized végére már a teljes Közép- és Kelet Európai piacra kiterjed a tevékenységünk – beleértve Oroszországot is. De a terjeszkedés megindult Nyugat-Európa irányába is, ahol eddig mindössze két országban voltunk jelen. Büszkék vagyunk arra, hogy a Summit-Agro Hungaria Kft. 1992-ben elsőként jött létre az európai vállalatok sorában, s ez a hazai siker adott komoly lendületet a tulajdonos Sumtomo japán kereskedőháznak a további építkezéshez. Mi pedig több olyan lépést tervezünk, amelyek még szélesebb körû együttmûködést eredményeznek majd partnereinkkel, illetve újdonságokkal bővítjük palettánkat.

Kérem, szóljon röviden a gyártói háttérről is.

A cég önálló gyártással nem rendelkezik, a SUMI AGRO zömében japán növényvédő szereket forgalmaz Magyarországon. Olyan neves japán gyárak csúcstermékeit képviseljük évtizedek óta hazánkban, mint a Nippon Soda vagy a Nihon Nohyaku. Kiemelt célunknak tekintettük mindig, hogy hazai termelő és kereskedő partnereink pontosan azt a profi munkát érezzék termékeink mögött, mint amit a gyártók folytatnak leányvállalataikon keresztül. Büszkén vallhatom, hogy mára ezt sikerült is elérnünk. De folyamatosan bővítjük együttmûködésünket új gyártó partnerekkel, s jelenleg mintegy tucatnyi hosszú távú szállítói kooperációnk van. Megalapozott és mûködő hátterünket tovább erősítve mostantól új termékforrások is megnyílnak számunkra, amelyekkel kiegészítve profilunkat a növényvédő szerek területén még átütőbb megoldásokat fogunk tudni kínálni.

Kérem beszéljen az említett új forrásokról részletesebben!

Nos, egyre bővülő palettánk egyik új forrását a japán tulajdonos globális termék akvizíciós törekvései jelentik. Korábban is zajlottak már olyan hasonló tranzakciók, amikor a cégcsoport egy-egy hatóanyag teljes gyártási és szellemi jogát világszinten megvásárolta. Eddig azonban ezek a törekvések főleg az ázsiai piacokat célozták, reményeink szerint azonban mostantól az Európai Uniós piacokat is érintik majd. Konkrét eredményeink vannak azonban a másik forrást illetően, ugyanis a SUMI AGRO saját, európai termékfejlesztési tevékenységének első tagjai mára beértek. Vagyis a hatóanyagok szintjén a gyártókkal együttmûködve dolgozunk olyan ígéretes kombinációs termékeken, amelyeket társaságunk fejleszt és finanszíroz. Hazánkban például a kiemelkedő fontosságú BIOSILD TOP termék veszi át ősztől egy igen elismert és hatékony termékünk, a BIOSILD BD helyét. De a következő SUMI AGRO termék, – a repce állományvédelmére több országban már sikerrel bevezetett – YAMATO gombaölő szer is várhatóan a következő esztendőben kerül először forgalomba. Ez pedig kiemelkedő és fontos esemény lesz számunkra, mert ezen a területen először tudunk valódi megoldást javasolni a gazdálkodók részére. De természetesen folyamatosan bővül a termék- és megoldáspaletta. Készülnek további termékek és megoldások is, amelyekről most még korai lenne beszélni.

 


 

Hallhatnánk a cégük piaci pozíciójáról illetve az innovatív elképzeléseikről?

Szívesen beszélek erről, hiszen a Summit-Agro mindig kereste, és sikeresen ki is aknázta az új, egyedi, innovatív termékekben rejlő lehetőségeket. Vezető termékeink, mint a PLEDGE vagy a MOSPILAN sikere is nagyrészt a hazai fejlesztéseknek köszönhető. Folyamatosan és sok energiát fordítunk az innovatív megoldások megismertetésére a termelők körében. Ennek egyik kiemelkedő példája a DUO SYSTEM kukorica gyomirtási rendszer, ebben a több szereplős feladatban ugyanis mi kezdeményező és vezető posztot vállaltunk. Az eredmények sorából azonban említésre méltó az előző esztendőben bevezetett DREAM TEAM búzagyomirtási megoldásunk is. Idén szintén lesz új, originális termékünk, de ezzel egy időben a régebbi, jól bevált termékek forgalmazására is sok energiát fordítunk, mert ez színvonalas és biztonságos megoldást jelent partnereinknek. Jó példa erre az ültetvényekben reneszánszát élő TIURAM Granuflow.

Miként tekint az idei szezonra, hogyan értékelné a várható piaci kilátásokat?

Míg korábban tréfáltunk csak az év értékelésekor, miszerint „az idei biztosan jobb, mint amilyen a következő esztendő lesz”, mára ez valóban komoly veszélyt jelent. A jelek ugyanis arra utalnak, hogy az agrárium pénzügyi válsága 2009-ben nem ért véget. Mi azonban bizakodók vagyunk, és idén igyekszünk ehhez a helyzethez alkalmazkodva kidolgozni stratégiánkat. Vagyis gazdaságossági alapon több, a minőségi elvárásoknak megfelelő alternatív megoldást kínálunk a termelőknek, és vállaljuk a termelőeszköz szállítások finanszírozása során fellépő növekvő kockázatot. Reményeink szerint a hazai agrárium nemzetgazdaságban játszott fontos szerepe, a résztvevő cégek és személyek profizmusa, valamint hosszú távon is jól mûködő kapcsolataink átsegítenek ezen az időszakon bennünket. Természetesen tobábbra is a bizalomra építve dolgozunk és bizakodva nézünk a jövő kihívásai elébe.


Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Jó állapotban az idei költségvetés

Jó állapotban az idei költségvetés

Az államháztartás nemzeti számlák szerinti hiánya a GDP 1%-ra csökkent 2019 második negyedévére. Mindez elsősorban a 2018 közepe óta GDP-arányosan mér...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?