Axiál gépújdonságok 2013 (x)

Agro Napló
Az Axiál Kft. által az AgrárgépShow kiállításon újdonságként bemutatott gépek és eszközökről bővebb tájékoztató a következőkben olvasható.

 

CLAAS ARION 500-600



A CLAAS legújabb traktorcsaládjának tagjai (140- 185 LE között) a kis és közepes vállalkozások nagytraktoraként, de a nagy gazdaságok kisebb munkákra szánt erőgépeként is tökéletesek. Ezek az univerzálisan használható traktorok megállják a helyüket a nehéz talajmunkákban, de kiválóan alkalmasak szállítási feladatok elvégzésére is, és jól alkalmazhatók esetleges homlokrakodóval történő munkára, vagy frontfüggesztéssel. Egyedülálló fordulékonyság jellemzi őket, mely a nagy tengelytávnak, és a rövid traktorhossznak köszönhető.



Az 50-50 % súlyeloszlás miatt a traktorok vonóereje kiváló, emellett amennyiben szükséges széles tartományban pótsúlyozhatóak.



Különleges kezelői környezetet nyújt a prémiumkategóriás, 5 oszlopos teljesen új fejlesztésű rugózott vezetőfülke, melyből a kilátás és a kezelői kényelem mértékadó a kategóriában.

Erőforrása 4 illetve 6 hengeres hengerenként 4 szelepes DPS PVX motor, mely kipufogógáz szűrő használatával teljesíti a ma elvárt károsanyag kibocsájtási normákat.

 

 

 

CLAAS LEXION 600-as sorozat



Bármilyen körülmények között megfelelni. Erre csak egy név létezik: LEXION. Több erő, nagyobb hatékonyság, sokoldalúság és kényelem, ezt biztosítja az új LEXION 600-as sorozat, amely egy külön kombájn osztályt alkot. Az új LEXION fülkéje a kezelőnek még nagyobb mozgásteret, kilátást és tökéletes panorámaképet nyújt. Kellemes klíma, alacsony zajszint és egy három pontban állítható kormányoszlop biztosítja az első osztályú munkakörülményeket.



A kombájnok egyedülálló APS cséplőszerkezettel dolgoznak, melyet gyorsítódobbal láttak el. Az új, nagyobb magtartálynak köszönhetően, nagyobb aratási teljesítményre vagyunk képesek, a nagyobb 110 l/s-os ürítési sebességnek köszönhetően, gyorsabban üríthető a magtartály.



A 600-as sorozat modelljeibe szerelt motorok megfelelnek a Tier 4i káros anyag kibocsátási szabványoknak. A Caterpillar motorok megbízható erőtartalékokat biztosítanak a legnehezebb betakarítási körülményekhez is.





Az új síkrendszerű porelszívásnak köszönhetők a hűtési teljesítmény és a hűtőtartalékok is növekedtek. A beszívott levegő fentről kerül a hűtőrendszerbe, az automatikus alternáló levegőelszívó mechanizmus biztosítja a hűtő állandó tisztítását.

 

 

 

CLAAS LEXION 700-as sorozat



A CLAAS LEXION sorozat a közel 18 éves múlttal rendelkezik. A jelenlegi aktuális 700-as sorozat számos újdonsággal jelentkezik a 2013-as évtől. A megújult külső alatt korszakalkotó műszaki újítások találhatóak, mint például az új CEMOS AUTOMATIC, automatikus gépoptimalizáló rendszer és a DYNAMIC COOLING hűtőrendszer és a 4 csuklópontos hátsó híd.



Az új LEXION a 700-as sorozathoz 4 modell tartozik. Az összes kombájnt a legkorszerűbb motorokkal szerelték, melyek megfelelnek a Tier IIIb (Tier 4i) kipufogógáz szabványoknak.



A LEXION 770 és 780-as típusokat Mercedes Benz motorokkal szerelik, amelyekben a kipufogógáz emissziós szabványokat SCR-rel (szelektív katalitikus redukció) és karbamid hozzáadásával érik el.





A megnövekedett motorteljesítmény szükségessé tette egy nagyobb teljesítményű hűtőrendszer kifejlesztését is a LEXION kombájnok számára. A 700-as modellek DYNAMIC COOLING változtatható hűtő rendszerrel szereltek, melyek a „hűtési igény“ függvényében működnek. Csak annyi hűtőteljesítmény áll rendelkezésre, amelyre éppen szüksége van a gépnek, maximális fordulatszáma csak a maximális terhelés mellett aktiválódik.



2013-tól az összes 700-as modellnél a JET STREAM tisztítórendszer kerül beépítésre, mely növeli a tisztítási teljesítményt. A teljesítménynövekedéshez alkalmazkodva a magtartály-méretek valamint az ürítő csiga méretek is nőttek, így az ürítési teljesítmények is emelkedtek. Így például a LEXION 780-as típus esetében az ürítő csiga 4XL-es méretének köszönhetően 8,81 m távolságra és 4,98 m-es magasságig is tudunk üríteni. A 130 liter/s-os ürítési teljesítmény 1,5 perc alatt képes megszabadítani a LEXION 780-ast a 12.500 literes magtartályának tartalmától.





A LEXION 780-as és 770-es modellek 4 csuklópontos hátsó híddal vannak felszerelve. Ez a CLAAS szabadalom a CLAAS Industrietechnik gyárában látott napvilágot és segítségével a legdurvább talajegyenetlenségek mellett is maximális stabilitás és vonóerő érhető el. Az új 4 csuklópontos felfüggesztésű hátsó híd segítségével lehetőség nyílik a függőleges mozgások mellett az oldalirányú elmozdulásokra is. Ennek eredményeképpen lehetőségünk van nagyobb átmérőjű gumiabroncsok (akár 1,65 m) alkalmazására is.



A kombájnok rendelhetők CEMOS AUTOMATIC-kal is. Ez a rendszer betakarítási munka során segít a gépkezelőnek megtalálni a körülményekhez alkalmazkodó gépbeállítást. A párbeszéden alapuló beállításokat a gépkezelő elfogadhatja vagy elutasíthatja.



A CEMOS AUTOMATIKA szenzorok segítségével másodpercről másodpercre méri, érzékeli a gép különböző paramétereit, és időveszteség nélkül módosítja a gépbeállításokat a mindenkori körülményekhez- teljesen önállóan és automatikusan. Kétféle módot különböztetünk meg: a CEMOS AUTO LEVÁLASZTÁS a leválasztás optimalizálására szolgál, a rotor fordulatszám és rotor takaró lemezek nyitásának szabályzásával. A CEMOS AUTO TISZTÍTÁS szabályozza a tisztítási folyamatot a szelelő fordulatszám valamint a felső és alsó rosta nyitásával. Az AUTOMATA CEMOS az eddig ismert CEMOS-on alapszik, a párbeszédes formát a gyártó ebben a verzióban is megtartotta. Az automata funkciókat a CEBIS terminál jelzi. A gyárilag aktív funkciókat a CEBIS MOBILE-ban ki lehet kapcsolni. Két automata funkció között – leválasztás és tisztítás- szabadon választhat a gépkezelő.



Automata CEMOS esetében a kezelő négy optimalizálási stratégia közül választhat: Vagy maximális áteresztőképességgel dolgozik, pl. amikor csak nagyon kevés idő áll rendelkezésre a betakarításhoz, vagy, amennyiben több idő áll rendelkezésre, választható az „üzemanyag-takarékos” vagy a „magas szintű cséplési minőség” mód. A negyedik variáció a „kiegyenlített” mely az előzőekben sorolt 3 mód kombinációjából tevődik össze.

 

 

 

CLAAS TUCANO újdonságok



A TUCANO modellek a következő aratási szezont már felfrissített műszaki tartalommal, erősebb korszerűbb motorokkal és kényelmesebb LEXION szintű vezetőfülkével kezdhetik.



Ezek a kombájnok már új generációs Mercedes motort kaptak. A legkorszerűbb motorok kerültek beszerelése 326 LE teljesítményig (ECE R120). Az SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszerrel ellátott motorok szintén megfelelnek a IIIb (Tier 4i) kifufogógáz emissziós szabványoknak.





A TUCANO a kényelmét elsősorban a vezetőülésnek köszönheti. A jobb oldali kartámaszban opcióként rendelhető CMOTION többfunkciós kezelőkar ergonómikus kialakításának köszönhetően a kezelés 3 ujjal is végezhető. A teljes modellsorozatban, a LEXION-okból már ismert CEBIS egyszerűsített változata került beépítésre a CEBIS és HOTKEY forgókapcsolókkal. A CEBIS forgókapcsoló segítségével aratás közben a gép alapbeállításait tudjuk elvégezni. A HOTKEY kapcsoló pedig gyorsabb hozzáférést és beállítási lehetőséget eredményez további, a munkavégzés során gyakrabban használt funkciók paramétereihez.





Az új TUCANO modelleknél a szecskázóhajtás a kombájn bal oldalán található, és a kezelése is innen történik. További előny, hogy a szecskázó átállítása a „rendrerakás“ és a „szecskázás“ üzemmódok között leegyszerűsödött. Egyetlen kar segítségével lehet a terelőlemezt átállítani és a szecskázószoknyát lesüllyeszteni.

 

 

 

CLAAS QUADRANT 3300



A CLAAS az elmúlt évben a 120 x 90 cm-es bálaméret kategóriában a QUADRANT 3300 RF típussal tette teljessé a bálázó kínálatát. Ez a gép már bizonyított egy évet a gyakorlatban a ROTO FEED verzióval és most az Axiál Kft. örömmel mutatta be az új QUADRANT 3300 ROTO CUT (RC) gépet. A bálázók 2,35 m szélességű rendfelszedővel szereltek, melyek kétoldalt önbeálló tarlókerekekkel rendelkeznek.





A rotoros terménytovábbítást a ROTOFEED( 0 kés), ROTOCUT (25 kés) vagy FINECUT (51 kés)rendszerek végzik, a SPECIAL CUT előtétszecskázó pedig 180 db késsel 2 cm-es apríték készítésére is képes. A fülkében elhelyezett kezelőegységről 0,5 m-től 3,0 m-ig fokozatosan állítható a bálahosszúság a 3 méter hosszú préscsatornában.





A bálázók interaktív hajtásvédelemmel rendelkeznek, melynek köszönhetően a raffer elakadása esetén a továbbító rotor leáll. A bálák tömörségéért a Turbo Fun tisztítórendszerrel ellátott 6 kötözőfej felel.



A kormányzott tandem futóműnek köszönhetően akár 60 km/h-es sebességre is képesek vagyunk a munkagéppel.

 

 

 

Fendt 313 Vario SCR



A 300-as széria legújabb tagja méltó utóda a már 30 éves múlttal rendelkező sikeres 300-as szériának. A Fendt 2012 júliusában vezette be középkategóriás traktorát, a Fendt 313 Vario SCR-t, melyet leginkább a kis és közepes gazdaságok tudnak igényeikhez és a traktor jellemzőihez mérten a leggazdaságosabban és legeredményesebben használni. Alapgumizással nem okoz problémát a 75 cm-es kukorica sorközben való munkavégzés sem, illetve a traktor a vetési és az ápolási munkákhoz is kiváló.





Kategóriájában a legkedvezőbb fogyasztású 4 hengeres, 16 szelepes, 4038 cm3-es, DEUTZ motorral rendelkezik, melynek teljesítménye 135 LE. Az erőforrás az SCR technológiával megfelel az Euro3b káros anyag kibocsátási szabványoknak.



A Vario hajtómű 20 m/h-tól 40 km/h-ig teljesen fokozatmentes hajtást tesz lehetővé. A traktor TMS (Traktor-Managment-System) rendszerrel szerelt, mely a haladási sebességet és az optimális motorteljesítményt tartja összhangban.



Az erőgépet kikapcsolható mellső hídrugózással látták el, mely amellett, hogy a kezelő kényelmét szolgálja a vonóerő még hatékonyabb leadásában is a segítségére van.

 

 

 

Fendt 516 Vario SCR



Az 516 Vario SCR-t 2012 szeptemberében mutatta be a Fendt, az akkor megnyílt marktoberdorfi gyár első termékeként. Jelenleg ez Európa legmodernebb traktorgyára.





A traktort 4 hengeres, 16 szelepes, 4038 cm3-es Deutz motorral látták el, mely 165 LE-s teljesítményre képes, és 1450 ford/perc esetén 687 Nm nyomatékot ad le. A minimális üzemanyag-felhasználás 192 g/kWh. A két fokozatú Vario hajtómű 20 m/h-tól 50 km/h-ig teljesen fokozatmentes hajtást tesz lehetővé, illetve e hajtóműnek köszönhetően 50 km/h-ás sebesség mellett csupán csak 1700 ford/perc-es fordulaton pörög a motor.





Emellett ezekben a traktorokban is találunk TMS rendszert, mely rendszerrel a traktor mindig gazdaságos optimummal üzemel. A vezetőnek csak a kívánt sebességet kell megadnia és az aktivált TMS mindig az optimális motorterhelést választja ki. A félkeret-vázas kialakításnak köszönhetően a traktorok megengedett össztömege 10500 kg, és itt is találhatunk a keretvázba integrált, kikapcsolható mellsőhíd-rugózást, mely a vonóerő még hatékonyabb leadásában van segítségünkre.



A Visio Plus vezetőfülke a kitűnő kilátással szolgálja a vezető kényelmét, ez leginkább a homlokrakodós munkáknál jelent óriási előnyt. A légrugós fülkerugózást pedig szintén a maximális komfort érdekében alkalmazza a gyártó.



Az üléssel együtt rugózó kartámaszba került beépítésre a 7 illetve 10 colos érintőképernyős Vario terminál, mely az összes szükséges funkciót integrálja a forduló automatikától az ISOBUS rendszerig.

 

 

 

Framest FRALAZ 5200



A Framest FRALAZ 5200 a királykategória gumihevederes és ízelt kormányzású traktorai után használatos középmélylazító. A gép vontatott kivitele miatt nem terheli a hárompont szerkezetet. A szállításhoz hidraulikusan összecsukható, mely megkönnyíti a közúton való közlekedést.



Ez a klasszikus FRAMEST gép egyenes késekkel rendelkezik, melyek maximum 600 mm-es munkamélységig használhatók, valamint kiemelkedő tulajdonságuk, hogy nem hantolják, rögelik a talajt. A munkagépre szerelt tüskés henger mélységet tart, és visszazárja a megnyitott talajt. A lazító szántáskiváltó C késekkel is szerelhető.

 

 

 

Framest FRALAZ C széria



Ezen a gépen a hagyományos FRALAZ lazítók kései helyére csereszabatos C kések kerültek, emiatt a középkötött és könnyebb talajoknál megfelelő nedvességtartalomnál ideális a szántás kiváltására. A gép emelt oldalszárnyakkal és visszatoló pengével szerelt. A Framest lazítójának e verzióján a hidraulikusan állítható duplasoros lezáró, aprítóhengert szereltek a hagyományos FRALAZ tüskéshenger helyére.

 

 

 

Framest M széria



A Framest legújabb fejlesztése az M széria, melynek két tagját, az M3000-es tárcsát, illetve az M3100-as kompaktort szintén újdonságként mutatták be az Axiál Gépkavalkádban. A gyártó ezeket a munkagépeket 80-90 lóerős kistraktorok után, és leginkább a kisüzemek számára ajánlja. Mindkét rendszer vontatott kivitelű és oldható, nagy tömegű lezáróhengerrel rendelekzik. A modulrendszernek köszönhetően pedig könnyen átépíthető tárcsából kompaktorrá vagy fordítva, így a beruházási költség is csökkenthető.

 

 

 

Framest M3000 tárcsa



Ez a munkagép precízen, fokozatokban állítható tárcsaszárnyakkal rendelkezik. Jó tömegeloszlás és kellő tömeg jellemzi, mely hozzájárul a pattogásmentes munkához. Tömegének és állíthatóságnak köszönhetően jó behúzóképességgel rendelkezik, mely a kívánt mélység elérésében áll a kezelő segítségére.

 

 

 

Framest M3100 kompaktor



A kompaktoron elhelyezett merev szárú mellső kapák segítségével a kívánt művelési mélységet a gép teljes szélességben elérhetjük. A csőpálcás mellső és gumibütykös hátsó hengerek pontos mélységállítást eredményeznek. A rugós kombinátorkapás, vagy nehéz lúdtalpkapás kapamezővel a gép a különböző igényekhez igazítható.

 

 

 

GEHL SL5240 POWER 2



A nagytestvér emelési kapacitása már 862 kg, szélessége adapter nélkül azonban szintén csak 1516 mm. A 68 LE teljesítményű Yanmar Interim dízelmotor már a Tier III.B környezetvédelmi normáknak is megfelel, hasonlóan kisebb testvéréhez.



Bizonyos munkaeszközök működtetéséhez – pl. aszfaltmaró – nem elegendő az alapgép (SXT jelzés) által nyújtott hidraulika teljesítmény, ezekre az esetekre a megnövelt teljesítményű hidraulika rendszert, azaz a „high flow”-t (DXT jelzés) ajánlja a gyártó. Ezekben a gépekben már elérhető a klíma is, mely a kezelő kényelmét szolgálja.

 

 

 

Manitou MLT 840-137 PS



A francia gyártó legújabb fejlesztése ez a teleszkópos rakodó, mely 137 LE teljesítményű, 4500 cm3 hengerűrtartalmú JD motorral szerelt, és így megfelel a EUR III B károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ez a rakodógép az új megoldások, és a nagyobb teljesítmény által gyorsabb, hatékonyabb munkavégzésre alkalmas. Alapfelszereltségként megtalálhatjuk rajta a CRC gémkilengést csillapító rendszert, mely biztonságosabb, és a kezelő számára kényelmesebb munkát tesz lehetővé.





A Lock-up rendszerrel ellátott Powershift M-Shift nyomatékváltó 5 előre menetben és 3 hátrameneti fokozatban kapcsolható. A rakodó emelési teherbírása 4000 kg, emelési magassága 7,55 m. Az elektronikusan változtatható térfogatáramú axiáldugattyús szivattyú 180 l/perc, illetve 290 bar hidraulikus teljesítménnyel rendelkezik. A kezelő kényelmét a 360°-os kilátást biztosító Evolution vezetőfülke biztosítja.

 

 

 

SULKY X 36 WPB Stop and GO 3000 literes műtrágyaszóró



A gép a SULKY által fejlesztett legújabb mérleges GPS alapú tolózár szabályozó elektronikával szerelt. Alapvetően a közepes - és nagygazdaságok számára ajánlják, azon gazdálkodóknak, akik GPS rendszer segítségével a műtrágyázás költségein is szeretnének csökkenteni. A SULKY ezt az elektronikát a forgó - és szegély terültek beszórásának optimalizálására fejlesztette ki. A rendszer gyakorlatilag a permetezőkeret szakaszolási elvén alapul, tehát elkerülhetjük a rászórásokat, valamint csökkenthetjük a kihagyásokat.





Használata úgy történik, hogy először körbeszórjuk a táblát, ezzel a rendszer megjegyzi, hogy hol szórtunk már és arra a területre érve azonnal zárja elektromotorokkal a tolózárakat és csak ott nyitja ki, ahol szóratlan területet érzékel. A rendszer működtetéséhez alapvetően szükség van egy párhuzamvezetőre és egy szakaszolóelektronikára.



A gép tökéletesen beilleszthető a precíziós gazdálkodásba is, ugyanis a SULKY VISION X monitorja képes azokat az információkat végrehajtani, amit a tápanyag-visszapótlási tervben meghatározunk. Ez az jelenti, hogy ahol a táblán belül többet kell kiszórnunk a terv alapján, ott nyit a tolózárakon, ahol kevesebbet, ott zár rajta. A műtrágyaszórón megtalálható még a TRIBORD 3D mezsgyeszóró-eszköz, aminek a segítségével be tudjuk szórni a tábla szélét úgy, hogy mindig az agronómiai, mind a környezetvédelmi előírásoknak kívánt mennyiségű műtrágya kerüljön a területre. A rendszer szintén egy beépített elektromotorral működtethető, a traktorkabinban elhelyezett kezelőfelületről.

 

 

 

GRÉGOIRE-BESSON RWB8 függesztett váltva forgató eke



Ez a típus széles gyártási választékkel áll a gazdálkodók rendelkezésre. Az eke tervezésénél figyelembe vették a felhasználói javaslatokat, tapasztalatokat és igényeket is. A gép a jövőnek lett tervezve, pontos állítási lehetőségek, sokoldalúság és megbízhatóság jellemzik.



Az eke 5 vagy 6 fejes kialakításban érhető el, a főváz 160X160 mm-es kialakítású, 130 mm fordító tengely átmérővel, speciális erősített ekeszár kialakítással a különösen nehéz körülményekre tervezve.



A hidraulikus kontrolpanel segítségével a traktor kabinjából tudjuk szabályozni az eke fővázának dőlésszögét, a mélységet, az első ekefej fogásszélességét, valamint a szállítási pozíció biztosítását. Az ACTIV+ csillapítás a középső függesztő karon optimális kapcsolatot biztosít a traktor és az eke között, valamint az egyenletes és stabil átfordításért felel, és növeli a vezetői kényelmet. A középső függesztő kar szállításkor is az ekén marad.



Erősített, hegesztett vonópad szerkezettel szerelték a gépet, ráadásul duplakialakítással a függőleges részen. Megnövekedett a kopóelemek élettartama is. A szabadalmaztatott dupla szállító/mélység állító kerek egymástól elmozdulnak, ezáltal az eke egyszerűen áthalad az akadályokon és nagyon precízen állítható a mélység is. A szállítási – és munkahelyzet cseréje rendkívül gyorsan elvégezhető, stabil és kényelmes szállítás jellemzi a közúton is.

 

 

 

MONOSEM NX2 8 SOROS VONTATOTT VETŐGÉP



A gép kukorica és napraforgó vetésére, valamint a MONOSEM sajátosságából fakadóan egyéb más aprómagú növény, mint pl. a repce, mustár, olajretek vetésére is kiválóan alkalmas. Előnye, hogy ez a típusú váz az alacsony teljesítményű traktorokkal használható.





A váz ugyanaz a 7 colos váz, mint amit már a 12 soros vetőgépeknél megismerhettünk. Ez a gép gyakorlatilag a kistestvére annak a 12 soros vontatott gépnek, amit immáron évek óta forgalmaz a AXIÁL Kft. külön magyarországi felszereltséggel, hogy tökéletesen megfeleljen a piaci igényeknek. A vázba integrált rendszer segítségével oly módon oldható meg az összecsukás, hogy lehetőség van 70-75-80 cm-es sortávolság beállítására is. Ez a gép 76,2 cm-re van szerelve, valamint nem utolsó sorban, szállítási helyzetben a szárnyak úgy csukhatók, hogy az közúton 3 m-es szélességgel szállítható. Továbbá, ez a vetőgép 4 kerékegységgel van felszerelve, amely biztosítja, hogy nagyobb stabilitása és jobb teherbírása legyen. Nagy átmérőjű, 7.5X20-as kerekkel van szerelve, amelyek meghajtják a vetőelemeket, valamint biztosítják a műtrágya adagoló meghajtását is.





Amellett, hogy erős a váz, és kiváló a magadagoló egység, könnyű a beállítása is. Annak érdekében, hogy egyszerűsítsük a beállításokat, ezt a gép már egy olyan hajtóművel látták el, amely teljesen zárt és csupán két kar segítségével tudjuk beállítani a kívánt tőszámot.



A műtrágya mennyiség beállításhoz kifejlesztették a FertiDrive VM variátort, amivel nagyon egyszerűen egy excenteres megoldással, fokozatmentesen állíthatjuk be a mennyiséget anélkül, hogy lánckerekeket kellene cserélgetnünk. A talajfertőtlenítő-szer adagoló is ugyanezzel a módszerrel beállítható a talajfertőtlenítő kapacitása 80 liter, de opcióban a 160 liter is elérhető. Az újító megoldások közé tartozik az 1500 literes központi műtrágya tartály, ami a területteljesítmény növelése miatt alakítottak ki, valamint könnyen lehet BIG-BAG zsákból tölteni. 8 adagoló egységgel van ellátva, melyek egyenként zárhatóak, valamint a szélső sorokra levegőrásegítő rendszer van beépítve, ami biztosítja a műtrágya folyamatos adagolását.



A dupla tárcsás műtrágya csoroszlya rugóra erősített, így visszahúzódik, ha az akadályba ütközik. A felfüggesztés úgy van kiépítve, hogy forduláskor kövesse a traktort a tárcsa. A vetőgépen a két-két szélső sor mindkét szárnyon, hidraulikusan behajtható így 3 méter a szállítási szélesség. Szállításkor a váz össze van zárva, majd nyitáskor egy munkahenger oldja fel a zárást.





A hidraulikus funkciókat, egy kettős működésű szelep vezérli és ellenőrzi. Ez a 4 funkció a kiemelés, az összecsukás, a bal oldali és a jobb oldali nyomjelző. A gép szerelhető a hagyományos NG PLUS 4 vetőegységgel, amit a magyar gazdák már igen jól ismernek. Vagy szerelhető az NX 2 vetőegységgel, amely a csökkentett menetszámú talajművelési rendszerekbe kiválóan beilleszthető.





Mint a többi MONOSEM vetőgép, ez is felszerelhető a PRO kerékkel, a normál rögterelő helyett csillagkerekes szárterelő kerékkel, kézi, vagy automatikus sorelzárással a rávetések elkerülése érdekében, valamint a SEED-DRIVE hidromotoros vetőelem meghajtással, ami ISO-BUS csatlakozós és akár a traktorfülkéből szabályozható a tőtávolság.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Portfolio Agrárium 2025
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye
EZT OLVASTAD MÁR?