Költséghatékony betakarítás a CASE IH-val
A Case IH Axial Flow kombájn szuper-független költséghatékonysági tesztje
• A Göttingeni Egyetem által elvégzett vizsgálatok különböző kombájn cséplőrendszerek költséghatékonysági elemzését célozta
• A Case IH Axial Flow AFX 8010 és az AFX 2388 kombájn az első helyen végzett
St. Valentin, 2011.09.14.
Független kutatók a szántóföldi tesztekkel végzett vizsgálatok során elemezték különböző kombájntípusok költséghatékonyságát és az eredmények alapján, az összes vizsgált gépmodell közül a Case IH Axial Flow gépeknek vannak a legalacsonyabb általános üzemeltetési költségei és a legalacsonyabb alkatrész költségei.
A szántóföldi növénytermesztés összes költségének több mint a negyedét a betakarítás költségei teszik ki. A göttingeni Georg-August Egyetem kutatói elvégeztek egy, a különféle kombájn típusok üzemeltetési költségeire vonatkozó vizsgálatot. A tesztben a Case IH két Axial Flow gépe vett részt, egy AFX 8010 és egy AFX 2388, és mindkét gép az első helyen végzett a kategóriájában az alkatrész költségek és az átlagos üzemeltetési költségek tekintetében.
Akár 20 százalékkal kisebb betakarítási költségek
Az átlagos üzemeltetési költségek, beleértve az értékcsökkenést, a kamatokat és a működési költségeket 10,96 Euró/tonnára jöttek ki a Case IH Axial Flow gépek esetén. Összehasonlításként a Claas, a John Deere és a New Holland által az egyetem rendelkezésére bocsátott többi kombájn a három éves szántóföldi vizsgálat során legalább 13,29 Euró/tonna üzemeltetési költséget produkált.
Az alkatrész költség a többi rendszernek mindössze a harmada
A gyártók közötti összehasonlítás kimutatta, hogy a szántóföldi vizsgálat mind a három évében a Case IH kombájnoknak voltak a legalacsonyabbak az alkatrész költségei a vizsgált összes gép közül. Az alkatrészek átlagos költsége a három éves vizsgálat során mindössze 0,55 Euró volt a betakarított termény minden tonnájára vetítve, míg az összehasonlításban résztvevő többi gép esetén ez az adat 0,89 Euró és 1,44 Euró/tonna volt. Ennek egyik legfontosabb oka a vizsgálatokat végző független szakemberek szerint a Case IH Axial Flow egyrotoros kombájnok által alkalmazott cséplőszerkezet egyszerűsége és megbízhatósága.
Az Axial Flow modellek átlagos évi betakarítási költsége szintén az első helyen végzett, mivel az mindössze 81 Euró/ha, amely több mint 20 százalékkal alacsonyabb, mint a teszt során vizsgált legdrágábban üzemeltethető modell átlagos évi betakarítási költsége.
A CASE IH BEMUTATJA A MAGNUM™ TRAKTOROK LEGÚJABB GENERÁCIÓJÁT
Az új Case IH Magnum traktorok az új Hatékony Teljesítmény technológiával vannak felszerelve, amely nagyobb teljesítményt, így ennek következtében nagyobb termelékenységet biztosít, emellett pedig jobb kezelőteret és rendkívül alacsony üzemanyag fogyasztást a hatékonyabb és gazdaságosabb üzemeltetés érdekében.
St. Valentin, 2011. június
Hatékony Teljesítmény technológia
A 2011-ben érvénybe lépő Tier 4A károsanyag kibocsátási szabványoknak való megfelelés érdekében az új Magnum traktorok a Case IH Szelektív Katalitikus Redukció (SCR) technológiáját alkalmazzák a maximális teljesítmény érdekében a lehető legalacsonyabb üzemeltetési költségek mellett. Ez a kipufogógáz tisztító rendszer a Fiat Power Train Technologies-zel (FPT) együttműködésben kidolgozott műszaki fejlesztés.
Az új Magnum 235 - 340 modellek mindegyikének meghajtásáról a jól bevált 8,7 literes motor gondoskodik, amely az utóbbi években az Axial Flow 7120 kombájnban is megtalálható volt. Ez a motor garantálja a Case IH Magnum tulajdonosok által a nagy vonóerőt igénylő alkalmazásokban már megszokott gyorsan reagáló teljesítmény növekedést, amelyet most az új Motorteljesítmény Vezérlés funkció is kiegészít.
A Teljesítmény Vezérlés több mint 35 extra lóerőt biztosít, amely közúti szállítás, TLT-vel végzett munkák és hidraulikus funkciók működtetése során használható ki.
Nagyobb teljesítmény mindegyik modellen
Mindegyik Magnum modell motorteljesítménye megnövekedett a ma használatos nagyteljesítményű munkagépek működtetéséhez. Az új sorozat öt modellt tartalmaz, a legkisebb változat a 235-ös 274 lóerő maximális motorteljesítménnyel, a csúcsmodell pedig a Magnum 340, amelynek maximális motorteljesítménye 389 lóerő Teljesítmény Vezérléssel.
Magnum kezelőtér
A Magnum Surveyor™ vezetőfülke a már megszokott piacvezető tágasságot, körkörös panoráma kilátást és kényelmet kínálja, amely évtizedek óta a Magnum kezelői környezet meghatározója.
A Magnum vezetőfülkében most a legújabb generációs Case IH gépkezelői technológia található az új MultiControl kartámasz konzollal. A kezelőszerv elrendezés kialakítása során széleskörűen figyelembe vették a felhasználókkal folytatott konzultációk során kapott információkat és a gépkezelők észrevételeit, így az lehetővé teszi a traktor legfontosabb funkcióinak egyetlen kézzel történő működtetését.
A rugózott első híddal és a kényszercsillapítású vezetőülés opcióval kombinált új rugózott vezetőfülke minden korábbinál magasabb szintű vezetési kényelmet biztosít a szántóföldön és a közúton egyaránt.
Az új MultiControl kartámasz alapfelszerelés
A MultiControl kartámasz már része a nagyteljesítményű Case IH traktorok alapfelszerelésének. A Case IH Maxxum szériától egészen a Steiger/Quadtrac® traktorokig ugyanaz a kartámasz konzol és kezelőszervek találhatók, amelyeket ugyanaz a külső megjelenés, tapintás és működés jellemez. Ez azt jelenti, hogy lényegesen rövidebb időre van szükség a gépek kezelésének begyakorlásához, amikor a gépkezelő átül az egyik traktorról a másikra.
Egy új AFS Pro 700 színes monitor található beépítve a MultiControl kartámaszba, amely együtt mozog a vezetőüléssel. Az AFS Pro 700 modern egyszerűséggel teszi lehetővé nem csak az AFS AccuGuide kormányautomatika funkciók használatát, hanem más traktor funkciók működtetését, mint pl. a hidraulikus térfogatáram. A Pro 700 testre szabható úgy, hogy mindig az adott alkalmazáshoz legfontosabb működési adatokat jelenítse meg.
A lehető legkisebb üzemanyag fogyasztás
Amíg az AFS AccuGuide kormányautomatika egyszerűbbé teszi a kormányzást, a Case IH abban is megkönnyíti a gépkezelő munkáját, hogy segít a lehető legkisebb fogyasztás eléréséhez szükséges legmegfelelőbb sebességfokozat és motorfordulatszám kombináció beállításában, miközben a gépteljesítményre vonatkozó elvárások is teljesülnek. Mindegyik Magnum traktor el van látva az Automata Termelékenység Vezérlés (APM) funkcióval, amely automatikusan a leghatékonyabb menetsebesség fokozat és motorfordulatszám kombinációt állítja be. Amíg az APM működik, a gépkezelőnek csak az optimális teljesítményhez szükséges menetsebesség beállítására kell ügyelnie.
Az üzemanyag takarékos Case IH SCR technológia
A Szelektív Katalitikus Redukció (SCR) technológia a legjobb megközelítést képviseli a nagyteljesítményű mezőgazdasági gépek vonatkozásában 2011-ben, különösen szem előtt tartva a kis üzemanyag fogyasztás és az állásidő lerövidítésének fontosságát. Az új Magnum motorokat úgy kalibrálják be, hogy az üzemanyag elégése a leghatékonyabb legyen, amely hozzájárul a Hatékony Teljesítmény technológiához.
Az SCR technológiát alkalmazó új Case IH Hatékony Teljesítmény technológia a károsanyag kibocsátás csökkentéséért felelős legtöbb berendezést elválasztja a fő motor funkciótól a más gyártók által a Tier 4A kibocsátási szabványoknak való megfelelés érdekében alkalmazott Kipufogógáz Recirkulációs (EGR) rendszerektől eltérően. Ez a technológia nem keringeti vissza a kipufogógázt a motorba. Nincs szükség nagyobb hűtőrendszer méretre, vagy dízel részecskeszűrőre, amely hőfejlesztő és az üzemanyag fogyasztást növelő regerációs eljárást alkalmaz, amely az EGR rendszerrel felszerelt Tier 4A motorok tipikus velejárója.
Az SCR rendszerben a motor kipufogógáza közvetlenül a katalitikus kamrába kerül, ahol az AdBlue adalékkal keveredik, amely vegyi úton előállított karbamid és tisztított víz nem mérgező, színtelen, szagtalan keveréke.
Az AdBlue a NOx gázokat ártalmatlan vízpárává és nitrogén párává alakítja, amelyek a kipufogócsövön keresztül távoznak.
A további új funkciók még inkább növelik a széria termelékenységét
A Magnum széria sokoldalúságának növelése érdekében számos, gyárilag felszerelhető opció választható. Ezek többek között az alábbiak:
• Első 3-pont függesztőszerkezet és TLT,
• Akár 6 kihelyezett hidraulika kör vezérlő szelep.
Új stílus és még nagyobb szilárdság
A Case IH Magnum modellek új stílusú motorburkolata illeszkedik az új alváz vonalához, amely körülöleli az új Case IH motort és magába foglalja a továbbfejlesztett hűtőrendszert is. A formatervezett váz biztosítja a kategória legjobb bekormányzási szögét, valamint növeli a sebességváltó és a hátsó híd ház szilárdságát. Ezen kívül a hátsó 3-pont függesztőszerkezet kiválóan alkalmazkodik a megnövelt teljesítményhez a még nagyobb termelékenység érdekében.
CASE IH

