Az Aldi bővíti a belföldi eredetű húskínálatot a magyarországi üzleteiben

Agro Napló
Kizárólag magyar beszállítóktól származó, száz százalékban magyar eredetű sertés- és marhahúst fogalmaznak októbertől állandó kínálatukban az Aldi magyarországi üzletei – jelentették be az áruházlánc október közepi sajtótájékoztatóján Budapesten.
Fotó: Pelsőczy Csaba

A belföldi eredetű kínálat bővítését az agrárminiszter rendkívül kedvezőnek tartotta, és kiemelte: bízik abban, hogy az Aldi példáját más áruházláncok is követik. Továbbá reményét fejezte ki, hogy egyre több vásárló választ magyar terméket. A vevői tudatosságtól függ a magyar élelmiszeripar jövője, hiszen csak a húsfeldolgozás több mint 21 ezer munkavállalónak ad megélhetést – hangsúlyozta Nagy István.

A tárcavezető megköszönte a kiskereskedelmi láncoknak és a termelőknek – tájékoztatott a kormányzati hírportál –, hogy az élelmiszerellátást a legnehezebb időkben is biztosították. Hozzátette: az ellátási láncok minden körülmények közötti folyamatossága érdekében nemzetstratégiai kérdéssé vált a külső élelmiszerfüggőség mérséklése. Magyarország az élelmiszerellátásban jól teljesített, a kormány pedig minden eszközével segíti a belföldi termelőket – jelentette ki a miniszter.

A Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) elnöke szerint az Aldi bejelentése jókor jött, mivel a mostani nehéz helyzetben segíti a gazdálkodókat. A termelési költségek ugyanis folyamatosan nőnek a takarmány és az energiahordozók drágulása, valamint a munkabérek emelkedése miatt, ám a kereslet nem bővült, így a termelők nem emelhettek még árat – fűzte hozzá Éder Tamás.

A szakmai szervezet vezetője a belföldi beszerzés bővítését azért is üdvözölte, mert a hosszú ellátási láncok működése bizonytalan, és az esetleges élelmiszerhiányt pedig tartósan nem viseli el a vevő. A nehézségek átvészeléséhez nyugodtabb időkben is azoktól kell vásárolni, akiktől elvárható a folyamatos ellátás – húzta alá a szakember.

A belföldi beszállítókat méltatta az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója, aki szerint az Aldi magyar partnereinek jelentős szerepük volt abban, hogy eddig soha nem alakult ki áruhiány az áruházlánc magyarországi üzleteiben. Az elmúlt időszak felértékelte a helyi beszerzési forrásokat – mondta Bernhard Haider –, de fenntarthatósági szempontok is indokolják a magyar termékek forgalmazását, hiszen sokkal kisebb a környezetterhelésük, mintha más földrészekről kellene ideszállítani. Véleménye az volt, hogy mindez a fogyasztóknak is kedvez, mivel kedvező áron jutnak jó minőségű termékekhez.

Bernhard Haider megjegyezte: a belföldi kínálat bővítését az áruházlánc fejlesztései tették lehetővé. A biatorbágyi hűtőraktárat 6 milliárd forintból bővítették, az áruházaik hűtési kapacitását 4 milliárd forintból fejlesztették. A 151 magyarországi Aldi-üzlet így mostantól csaknem ötvenféle baromfi-, marha- és sertéshúsárut forgalmazhat belföldi beszerzésből, miután a friss baromfihús-kínálatban már korábban elérték a 100 százalékos magyar beszerzési arányt – tette hozzá.

Az áruházlánc magyarországi vezetője szerint a magyar mezőgazdaság adottságai kiválóak, ezért nagy lehetőségek előtt állhat a külföldi piacokon is. Bejelentette egyúttal azt is, hogy az Aldi hamarosan más termékkörökben is növelni fogja a magyar termékek arányát.

Sikeres volt az agrárkamarai felhívás – tette közzé véleményét Győrffy Balaázs, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke a köztestület honlapján -, mert a az Aldi állandó kínálatában októbertől csak magyar frisshúst fog árulni. Az agrárkamara azonban tovább lobbizik a hazai áruk előnyben részesítéséért, hogy minél több kiskereskedelmi üzletláncban minél nagyobb legyen a magyar áruk aránya – tette hozzá.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Miért fontos a tej?

Miért fontos a tej?

A tej és a tejtermékek olyan alapvető mikrotápanyagokat tartalmaznak, amelyek hozzájárulnak az emberi szervezet egészséges működéséhez – hívja fel a f...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!