Az Agrármarketing Centrum hét kiállítóval jelenik meg a PRODEXPO-n

Agro Napló
Oroszország legjelentősebb Élelmiszeripari és Ital Szakkiállításán, a PRODEXPO-n is közösségi standdal várja a látogatókat az árubemutatón a Magyarországot képviselő Agrármarketing Centrum (AMC) – közölte az AMC az Agro Naplóval.
Fotó: AMC

A február 11-15. között zajló kiállításon hazánk hét társkiállító termékeivel - borokkal, zöldség és gyümölcs konzervekkel, ketchuppal, mustárral, szószokkal, bébiételekkel, libamáj konzervekkel, egészséges élelmiszerekkel, mézzel - vesz részt

A vásár hivatalos megnyitóján Konkoly Norbert Magyarország moszkvai nagykövete és Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója képviselte Magyarországot. A hét hazai kiállító egy 122 négyzetméteres területen mutatja be és kóstoltatja kiváló magyar termékeket. A közösségi standon Oroszországban kereskedelmi potenciállal bíró és jól eladható termékekkel jelennek meg a kiállítók.

Az orosz-magyar kereskedelmi kapcsolatok sok évtizedes múltra tekintenek vissza, ugyanakkor a kapcsolatokat jelentős mértékben befolyásolja a 2014-ben bevezetett orosz élelmiszerembargó. Az élelmiszerek importjának korlátozása nagyon kedvezőtlenül befolyásolta a magyar élelmiszerexportot Oroszországba. Olyan termékek kerültek tiltólistára, mint a hús, tejtermékek, egyes zöldségek, gyümölcsök. A kiállításon való magyar részvétel ugyanakkor indokolt és évről-évre kézzelfogható gazdasági hozadékai vannak a résztvevők szerint.

Több magyar mezőgazdasági-élelmiszeripari vállalat hajtott végre és helyezett üzembe Oroszországban beruházásokat. Részint ennek eredményeként is a magyar mezőgazdasági jelenlét és élelmiszeripari export megugrott Ondré Péter szerint.

Az üzleti hálózatépítésben és a hosszú távú partneri kapcsolatépítésben jelentős platformként jegyzett PRODEXPO kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója azt is elmondta: a rendezvény kiállítóinak 87 százaléka saját bevallása szerint megjelenésével eléri a maga elé kitűzött értékesítési célokat, mind az új kliensek megtalálása, a kapcsolatépítés és az üzletkötés, mind pedig az értékesítés, az  új termékek bevezetése terén.

Az ügyvezetői igazgató beszélt arról is, hogy a szakkiállítás által kínált több mint 120 millió dolláros összegben kötődő üzleti megállapodásokból érdemes a magyar kiállítóknak minél nagyobb szeletet elnyerniük. Hiszen üzleti sikereikkel jelentős mértékben hozzájárulhatnak a magyar gazdaság eredmémyeihez.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Sikeres volt az idei Sirha Budapest

Sikeres volt az idei Sirha Budapest

Szakmai és üzleti sikerként értékeli az összes részvevő az idei Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítást – közölte honlapján...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!