Nőtt a magyar termékek aránya a hazai piacon

Agro Napló
Az elmúlt években folyamatosan nőtt a magyar élelmiszerek iráni kereslet a hazai boltokban, 2010-ben 75 százalék volt a magyar termékek aránya a piacon, ez mostanra 80 százalékra nőtt - mondta a földművelésügyi miniszter.

Fazekas Sándor az M1 Ma reggel című műsorában kifejtette: a keresletet támogatja, hogy mintegy 3000-3500 védjeggyel ellátott magyar termék van, reklámozzák a hazai élelmiszereket, több kampányt is indítottak például a kézműves és a minőségi élelmiszerek, a hungarikumok bemutatására.

    A piac visszaigazolja ezt a munkát - tette hozzá.

    Kifejtette, hogy az ágazatok eredményei is növekedést mutatnak, valamint nőtt a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban foglalkoztatottak száma.

    Megemlítette, hogy az emberek a forintosítás és a rezsicsökkentés miatt felszabaduló pénzük jelentős részét élelmiszer vásárlásra költik, és keresik a magyar termékeket. Fontosnak nevezte a magyar termékekről szóló jogszabályok megalkotását is, amelyek elkülönítik a különböző termékeket és ezáltal segítik az eligazodást, hogy a magyar termékeket a vevők megtalálják a polcokon.

    A miniszter kifejtette, hogy néhány terméknél nagy az import aránya, például a sajtoknál, joghurtoknál, sertésnél, bizonyos zöldségeknél, itt van még sok teendőjük. Hozzátette ugyanakkor, hogy eközben azonban nőtt az export is.

Forrás: MTI

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!