Yara Magazin (x)

Agro Napló
A siker titka?Műtrágyát árulunk, nem csodát

Kollégáimmal sokszor találkozunk a piacon „konkurens” termékekkel, amelyek csodákat ígérnek, hatalmas minőségi és mennyiségi ugrást, kicsit olcsóbb áron, mint a mi termékeink. Hogy miért idézőjeles a konkurens szó? Az említett esetek miatt az. Nem tudunk, és nem is akarunk konkurálni olyan gyártókkal, akik tündérmesét kínálnak. Nem harcolunk olyan vevőkért, akik szívesebben hisznek tündérmesékben, mint a szakmaiságban.

Hogy miért hoztam fel ezt a témát? Mert mi is emberek vagyunk, és néha felgyülemlik bennünk sok gondolat és érzés. Olyan sokfélék vagyunk, mi emberek, sokféleképp reagálunk, más dolgokban és másokban bízunk, máshogy éljük meg a csalódásokat. Ettől szép az élet!

Ha csodákkal találkozunk a piacon, elgondolkodunk, vajon hány alkalomra elegendő bizalom lehet abban a termékben? Hányan kényszerülnek még hinni benne? Vannak, akik sosem tanulnak, és vannak, akik inkább mások hibájából szeretnek tanulni.

Március 25-én ünnepeltük a 10. születésnapunkat. Mint Yara. A vállalat ugyanis már 109 évvel ezelőtt megszületett, mai nevét viszont csak 10 éve kapta. 109 év alatt rengeteg minden történt, rohamléptékű fejlődést könyvelhetünk el – a világ legnagyobb ásványi műtrágya gyártójává nőttük ki magunkat.

Kristian Birkeland és Sam Eyde 1905. december 2-án alapította a vállalatot Norsk Hydro néven, miután sikerült a levegőből nitrogént kivonniuk, és kalcium-nitrátot előállítaniuk. Ez volt az alap, amely végre összehangolhatta az európai mezőgazdasági élelmiszer keresletét és kínálatát. Száz év alatt valamennyi kontinensen gyárakat, kutatási központokat és értékesítési irodákat alapítottak. Több, mint száz éve halmozódik a tudás, a tapasztalat és ezekre alapozva születnek újabb és újabb megoldások, termékek, amelyek szerte a világon segítik a termelőket. Ami a Yara nagyságát még tovább növeli, az az a gondolkodás, elhivatottság, amely nemcsak a profit növelésére összpontosul, hanem a hosszú távú gondolkodásra, a fenntartható mezőgazdaság és az egészséges környezetünk megteremtésére. Termékeink előállításakor, szállításakor a biztonság és a környezetvédelem mindenek felett álló szempont. 2004. és 2012. között a Yara 54%-kal csökkentette a károsanyag kibocsátását, amely túlszárnyalta a megcélzott 45%-ot.

A világ népességének több, mint 40%-ának élelmiszer-ellátása az ásványi műtrágyáktól függ. Óriási szám ez, és még nagyobb felelősség. A népesség soha nem látott mértékben nő – 2050-re már közel 9 milliárdan leszünk a Földön –, a mezőgazdasági termelésbe bevont földterületek nagysága viszont a legjobb esetben is csak stagnál. Ugyanakkora földterületen kell megtermelni még több ember élelmét. Várhatunk csodákat, de mi inkább megoldást nyújtunk: megbízható, kipróbált, magas minőségű műtrágyákat, mély és megalapozott szakmai tudással, jól látható eredményekkel. Büszkén állunk a globális kihívások elé!

A magazin letölthető ITT!

Koronczai Rita

marketingvezető

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?