BASF IRÁNYOK, 2010. KONFERENCIA

Agro Napló
„NEM A LEGERÕSEBB MARAD ÉLETBEN, NEM IS A LEGINTELLIGENSEBB, HANEM AZ, AKI A LEGFOGÉKONYABB A VÁLTOZÁSOKRA.”


 

KÉPGALÉRIA

 

VIDEO

 

2010. január 13-án különleges helyszínen, a budapesti Mûvészetek Palotájában került megrendezésre a BASF Hungária Kft. Agrodivíziójának kereskedői partnereknek szóló rendezvénye, az „Irányok 2010 – Konferencia a fenntarthatóságról és kooperációról” címmel.



A konferencia idei mottójául egy Darwin-idézetet választott a cég: „Nem a legerősebb marad életben, nem is a legintelligensebb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.”



Mint Kőrös Gyula marketingvezető a rendezvény során előadásában kifejtette: A mottóválasztás célja a figyelemfelkeltés volt, hiszen fontos, napjainkban aktuális gondolatot fogalmaz meg. A magyar mezőgazdaság, így a benne dolgozók is nagy kihívás és jelentős változások előtt állnak, ezért érdemes mindenkinek elgondolkodni a fenti idézeten. Ha valamikor, hát most igen nagy jelentősége van a közös gondolkodásnak, a lehetőségek latolgatásának, a középtávú irányvonalak lefektetésének.



Az Irányok, 2010-es konferencia célja ennek megfelelően nemcsak az volt, hogy bemutatásra kerüljön a BASF Agro-üzletágának nemzetközi és magyarországi stratégiája, hanem az is, hogy a BASF AGRO nemzetközi és magyar vezetői ismertessék a választott célokat és utat az üzleti partnerekkel történő kooperációra a fenntarthatóság és üzleti fejlődés jegyében.





A hivatalos megnyitó után, Markus Heldtnek, a BASF Agro-üzletág világvezetőjének nyitóelőadását hallhatták a résztvevők. Heldt úr előadásában részletesen elemezte a mezőgazdaság jelenkori állapotát, bemutatta a fő kihívásokat és problémákat, melyekkel szembe kell nézni a mezőgazdasági szakembereknek a közeljövőben. Kifejtette, hogy a jelen kutatások szerint a világ terményszükséglete 2030-ra megkétszereződik, a megnövekedett igényt, csak úgy lehet kielégíteni, hogy a mezőgazdaság szereplői között valódi partnerség alakul ki, kooperálnak a jól mûködő értékláncok és fenntarthatóság érdekében. A BASF igyekszik minden oldalról figyelembe venni az elvárásokat, s komplex megoldásokat kínál a világ különböző tájain. Mint Heldt úr kifejtette a BASF olyan termékeket és szolgáltatásokat kíván kifejleszteni a gazdák részére, amelyek komplex gazdálkodási rendszer kereteiben alkalmazhatók valóban hatékonyan. Jó példa minderre az idén Magyarországon is bevezetésre kerülő AgCelence márka, a napraforgóban évek óta itthon alkalmazott CLEARFIELD-technológia, vagy a folyamatosan rendelkezésre álló, kiváló szaktanácsadói csapat is.



Az Agrocsoport világvezetőjének előadását, az európai vezető, Michael Hess prezentációja követte. Hess úr előadásában részletesen elemezte a világgazdasági válságot és annak kihatásait az európai mezőgazdaságra - nemcsak a BASF, hanem a kereskedők és termelők szemszögéből is vizsgálva a problémákat. Kifejtette: A válság hatásaként a 2010-es év legnagyobb problémája a likviditás, a siker kulcsa a professzionális hitelgazdálkodás. Előadásának második részében, a mezőgazdaság jövőbeni közép-európai trendjei címû egységben arról beszélt, hogy az éghajlatváltozás miatt a víz válik a „legfontosabb inputtá”, a vízgazdálkodás megoldása minden ország mezőgazdaságának kiemelkedő kérdése lesz. A BASF innovatív megoldásaival és termékeivel közremûködik a testre szabott vízgazdálkodási megoldások kifejlesztésében, szakemberei tanácsadást nyújtanak a csúcstechnológiával gazdálkodó farmok elvárásainak teljesítése érdekében. Kiemelte: A fenntarthatóság és a hosszú távú sikerek elérése érdekében elengedhetetlen a munkatársak tudásának bővítése, megismertetésük a legújabb trendekkel, lehetőségekkel. A BASF elkötelezett a kutatás-fejlesztés mellett legyen szó biotechnológiáról, hatóanyag-fejlesztésről vagy technológiai eredményesség-vizsgálatról, hiszen az innováció nemcsak a cég sikerének, hanem partnerei sikerének is a legfontosabb tényezője.





Az első rész lezárásaként Rácz Róbert, a BASF Hungária Kft Agrodivíziójának vezetőjének előadása következett. A divízióvezető a magyar mezőgazdaság lehetőségeit foglalta össze a jelenlegi gazdasági környezetben. Előadásában kifejtette, hogy a termelők nyeresége és likviditása jelentősen ki van téve a terményár- és árfolyamváltozás, valamint az éghajlati körülmények által okozott veszélyeknek, melyeket nem lehet kontrollálni, csak hatásukat ellensúlyozni. A BASF folytatja választott stratégiáját, folyamatos újításával és megbízható megoldásaival kívánja szolgálni a magyar mezőgazdasági termelőket – legyen szó akár termékekről, akár technológiákról, akár szolgáltatásról. A 2009-es évben 7 új termék került a magyar piacra, melyeket az idei évben 3 új követ. A cég csapata 6 értékesítő és 2 fejlesztő kollégával bővült a hatékonyabb tanácsadás és a problémamegoldás érdekében. Mint Rácz úr kifejtette: a BASF álláspontja szerint a magyar mezőgazdaság középtávú jövője világosan látszik, s megkezdett stratégiával a kooperáció és fenntarthatóság jegyében szerencsésen átvészelhető az elkövetkező időszak.





Rövid szünet után a második egység egy látványos lézer-show-val kezdődött, melyben a konferencia főbb gondolatai és az AgCelence márka vizuális elemei kerültek megidézésre.



A látványos kezdés után Kőrös Gyula, a magyar Agro-csoport marketingvezetője tartott előadást arról, hogy mit tesz a BASF a minél jobb és eredményesebb partnerség kialakítása érdekében. Mint elmondta: „A mi – ideértve a kereskedőket is - feladatunk, hogy segítsünk a gazdálkodóknak, hogy az adott körülmények között a legjobban teljesítsenek.” Mint megfogalmazta: „ A BASF agrocsapat munkatársai hisznek abban, hogy a tudás érték, és fontos számunkra,hogy jól hasznosuljon!”. Ezért születnek meg évről évre, azok a szakmai kiadványok (Technológia kézikönyv, Tippek magazin, szakmai hírlevelek), melyeket a termelők rendszeresen forgatnak tájékozódás céljából, ezért készítette el a cég kultúrákra szakosodott webes microsite-okat (www.szoloszem.basf.hu ; www.gyomvadasz.basf.hu illetve a www.repcesz.hu ), illetve ezért indul el az idei évben a „Prima pont” gazdabolti program is.

Az értékteremtés jegyében a 2010-es évben bevezetésre kerül egy új márka, az AgCelence, mely a BASF legtöbbet tudó, különleges termékeit fogja össze. Mint Kőrös úr kifejtette: „Azon termékeink, melyek az átlag feletti képességekkel rendelkeznek a növény számára optimális körülmények mellett is, joggal megérdemlik azt, hogy külön csoportba tartozzanak. Ezt a csoportot képviseli az Agcelence márka, mely jelzi minden felhasználója felé, hogy e termékek használatával élvezheti azok előnyeit: magasabb termés, optimálisabb, a feldolgozó a fogyasztói piac által is elfogadott és magasabban értékelt beltartalmi mutatók, egyöntetû szín, forma, magasabb cukor, stb.” Az AgCelence csoportba jelenleg 3 prémium, a használók által is elismert termék tartozik: az Opera New a kalászos kultúrákban, a Pictor repcében és napraforgóban, illetve a Cantus szőlőben. „A kör azonban nem zárulhat le, hiszen a fogyasztói szokások változásával változik a termények iránti igény. A BASF ez irányú kutatásai is tovább folytatódnak, s az AgCelence termékek köre is folyamatosan bővülni fog.”



Az AgCelence-termékek különleges tulajdonságainak felismerésében saját fejlesztőink mellett sokat tettek a magyar termelők is, így a márka bevezetésével egy díjat is alapított a cég, mely elismerés azoknak, akik hozzájárultak e termékek fejlődéséhez. Az idei évben 60 magyar termelőnek kerül átadásra, majd az elkövetkező években 10-10 kiválasztottal bővül majd az AgCelence-termelők köre.



A második blokk lezárásaként, a BASF Agrodivíziójának kereskedelmi vezetője, Horváth Róbert a 2010-es évi kereskedelmi célokról és ajánlatokról beszélt. Mint elmondta a BASF a kereskedőkkel közösen végzett munkának köszönhetően jól zárta a 2009-es évet. Kiemelte, hogy az együttmûködés alapját az elkövetkezőkben is a bizalom, a felelősségvállalás és a partnerekre szabott kereskedelmi megoldások keresése jelenti. Fontos kérdésnek tekinti, hogy a felmerült finanszírozási gondokra minden résztvevő számára megfelelő megoldást találjanak, és az év során esetlegesen felmerülő nehézségeket kooperatív szemlélettel kezeljék.



A meglepetésprogram - Papp Tímea táncos-koreográfus (IQ project) tánccsoportjának az „AgCelence” jegyében született, lézerfényre és különleges megoldásokra épülő bemutatója – és a vezetőség programzáró szavai után, a vendégek egy ebéd mellett vitathatták meg az elhangzottakat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
InVigor® repcehibridek

InVigor® repcehibridek

A repcehibridek csakúgy, mint az élsportolók minden évben megmérettetik magukat eltérő körülmények között. A BASF-nél, amikor egy hibrid piacra kerül,...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!