A tejmarketingnek továbbra is ára van

Agro Napló2024. január 3. 11:38

Az Agrárminisztérium támogatja a tejfogyasztás népszerűsítését. További három évre fenntartja a Tej Szakmaközi Szervezetnél működő Közösségi Marketing Alapba történő befizetés kötelezettségét.

Az egyik legtáplálóbb élelmiszer a tej, ami nemcsak finom, de egészséges is, tele van értékes fehérjékkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Az agrártárca éppen ezért elkötelezett a tejfogyasztás ösztönzése mellett. Értékelve a tejszektor közösségi marketingtevékenységének eddigi eredményeit és támogatva a szakmaközi szervezeti ágazati önszabályozásokat, egy AM rendelet révén további három évre fenntartja a Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét – tájékoztatta az Agrárminisztérium az Agro Naplót.

A tejágazati Marketing Alap célja a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermékfogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, valamint a fiatalok tej- és tejtermékfogyasztásra motiváló nevelésének támogatása. A forrásoknak köszönhetően lehetőség nyílik a segítségnyújtásra is az egészségtudatos táplálkozás kialakításában a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, illetve a tejtermékek sokféleségének és egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával.

A Marketing Alapba való befizetés összegét a megjelent rendelet szabályozza. Ennek mértéke a Magyarország területén működő tejfeldolgozó, valamint nagykereskedelemmel vagy kiskereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő tej- és tejtermék-forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevételének fél ezreléke. 

(Forrás: Agrárminisztérium)

Címkék:
mezőgazdaság, élelmiszer, agrárgazdaság, tejágazat, marketing, gazdaság, agrárminisztérium, mezőgazdasági piac, tej szakmaközi szervezet és terméktanács, tejfogyaszás, népszerűsítés,