A Nébih lecserélte a papíralapú meghatalmazásokat

Agro Napló
2022 júniusától a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) ügyfelei elektronikusan adhatnak meghatalmazást több mint 340-féle agrárágazati és élelmiszerlánc-felügyeleti ügy intézésére.

Az online szakmai ügyintézés egyik leggyakoribb nehézsége napjainkban, hogy használatához sokszor még papíralapú nyomtatvány kitöltésével és kölcsönös aláírásokkal kell feljogosítanunk hozzáértő segítőnket a képviseletre. E nehézséget sikerült nemrég kiváltania a Nébih-nek az elektronikus meghatalmazás lehetőségének bevezetésével – értesült a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal közleményéből az Agro Napló.

A hivatal ügyfelei a jövőben már az ügyintézéshez szükséges meghatalmazásokat is teljeskörűen online intézhetik, az alábbi egyszerű folyamat végigvitelével:

  • Látogasson el a Nébih Ügyfélprofil Rendszerének oldalára.
  • Lépjen be, azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
  • Válassza a Meghatalmazás menüpontot.
  • Hozzon létre „Új meghatalmazást”.
  • Adja meg meghatalmazottja adatait.
  • A több mint 340-féle ügytípusból válassza ki, mely ügyben/ügyekben járhat el Ön helyett a kiválasztott meghatalmazott.
  • Véglegesítse a meghatalmazást.
  • Kész! A meghatalmazás azonnal felhasználható, meghatalmazottja elindíthatja az ügyintézést.

A könyvelők is segíthetik megbízójukat a meghatalmazás kezelésében az új rendszernek köszönhetően. Ennek lépései:

  • Látogasson el a Nébih Ügyfélprofil Rendszerének oldalára.
  • Lépjen be, azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
  • Válassza a Meghatalmazás menüpontot.
  • Hozzon létre „Új meghatalmazást”.
  • Adja meg meghatalmazója adatait – legyen szó cég, szervezet vagy akár személy képviseletéről.
  • Válassza ki, mely ügyben/ügyekben járna el Ön a kiválasztott meghatalmazó helyett.
  • Véglegesítse a meghatalmazást.
  • Az aktiváláshoz meghatalmazójának a Nébih Ügyfélprofil Rendszerben el kell fogadnia a meghatalmazást.

A meghatalmazás rögzítéséről, aktiválásáról, törléséről a meghatalmazó és a meghatalmazott egyaránt rendszerüzenetet kap az ügyfélkapus (KÜNY) tárhelyére. Amennyiben a meghatalmazott által rögzített meghatalmazást több, mint 60 napig sem elektronikusan, sem papíralapon nem hagyja jóvá a meghatalmazó, a rendszer a rögzített rendelkezést automatikusan törli, amelyről ugyancsak értesítést kap mindkét fél a tárhelyére.

Fontos megjegyezni, hogy
-    az új, elektronikus lehetőség bevezetése a korábban rögzített meghatalmazásokat nem érinti, nem kell megismételni azokat;
-    Rendelkezési Nyilvántartásban rögzített – azonos ügykörben tett – nyilatkozat mellett nem kell külön meghatalmazást adni;
-    ha valaki rendelkezik cégképviseleti jogosultsággal, annak nincs szüksége külön meghatalmazásra.

 

(Forrás: Nébih)

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!