2024. július 25. csütörtök Kristóf, Jakab
Nincs megállás: óriási biznisz az indiai étterem

Nincs megállás: óriási biznisz az indiai étterem

agrarszektor.hu
Komoly ütemben nőhet a következő években az indiai étterem-szektor, jóllehet forintban kifejezve már most is csaknem 25 ezermilliárdos üzletágról van szó. A fiatalok növekvő száma, az urbanizáció és a divat révén azonban 2028-ra egészen elképesztő méretű ágazattá nőheti ki magát az éttermek, gyorséttermek és alkalmi kifőzdék gazdasági szerepvállalása - írja a Business Standard.

A National Restaurants Association of India (NRAI) által kiadott India Food Services Report-2024 című jelentés szerint az ágazat 1,9 százalékkal járul hozzá India GDP-jéhez.

Visszapattanás a járvány után

"A Covid-19 világjárvány idején bekövetkezett visszaesések ellenére az indiai élelmiszer-szolgáltatási ágazat gyors növekedést tapasztal, és 33 809 millió rúpiával járul hozzá az indiai államkasszához. A Covid utáni fellendülés rávilágít az ágazat ellenálló képességére, és hangsúlyozza, hogy a kormánynak fel kell ismernie társadalmi-gazdasági hatását, és azonnali lépéseket kell tennie az ágazat teljes potenciáljának felszabadítása érdekében" - mondta Kabir Suri, az NRAI elnöke és az Azure Hospitality társalapítója és igazgatója, aki olyan éttermeket üzemeltet, mint a Mamagoto és a Dhaba. A 2020-ban 4,23 billió rúpiára értékelt iparág 2021-re 2 billió rúpiára zsugorodott.

Indiában jellemző, hogy a szervezett, állandó éttermek mellett alkalmi árusok is értékesítenek meleg ételeket az utcán – utóbbi szintén komoly gazdasági jelentőséggel bír. Míg azonban a szervezett szegmens várhatóan 13,2 százalékos éves ütemben fog növekedni, és 2028-ra 52,9 százalékos piaci részesedést ér el, addig a nem szervezett szegmens részesedése a jelenlegi 56,2 százalékról 2028-ra 47,1 százalékra csökken.

Az online rendelés is egyre divatosabb

Az ágazat változó helyzetéről szólva a jelentés megállapította, hogy az online ételkiszállítás piaca Indiában gyorsan növekszik, a városi lakosság körében becslések szerint 6,6 millió ételkiszállítási platform felhasználója van. Ez a szám az elmúlt két évben egyszámjegyű növekedést mutatott - tette hozzá a jelentés.

"A kényelem megváltoztatja a fogyasztási szokásokat, amelyek az élelmiszerek és italok esetében is változnak. Az otthoni főzés csökken, ami mind az étkezési, mind a kiszállítási alkalmak számát növeli" - mondta Nitin Saluja, az NRAI jelentéstervező bizottságának elnöke és a Chaayos alapítója.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?