Megvan a boltháború győztese: mindenkit maga mögé utasított az Aldi 2022-ben

Megvan a boltháború győztese: mindenkit maga mögé utasított az Aldi 2022-ben

agrarszektor.hu
Rendkívül nagyot ment 2022-ben az Aldi: ennél a diszkontláncnál emelkedett leginkább a belföldi értékesítés nettó árbevétele egy éves távlatban, ráadásul az adózás utáni eredmény is pozitív lett. Ez utóbbit egyébként sem a Penny, sem az Auchan, sem pedig a Spar nem mondhatja el magáról, ugyanis ezek mindegyike ugyanis veszteséggel zárta a 2022-es üzleti évet, a Spar pedig nem is kicsivel.

Igazán durva egymásnak feszülést mutattak a boltok a 2022-es üzleti évükben. Miközben az Aldi, a Penny és a Spar szemmel láthatóan tudta növelni belföldi értékesítésének nettó árbevételét, addig az Auchan csak egy helyben toporgott. Az adózott eredményeknél viszont rendes vérengzés történt, ugyanis a Pénzcentrum által vizsgált négy nagy lánc közül csak az Aldi zárt pozitívan, majd 6 milliárdos eredménnyel, ám még ez is 2,5 milliárddal kevesebb, mint amennyit a 2021-es üzleti évben produkáltak. Ehhez képest a Penny a 2021-es 4,4 milliárdos adózott eredményével szemben veszteséges évet zárt, mínusz 155 millió forinttal. Ennél nagyobbat bukott az Auchan, náluk a 2021-es 8,1 milliárdos eredményhez képest tavaly 1,8 milliárdos veszteség lett elkönyvelve. Hozzájuk képest viszont nagyságrendekkel nagyobbat zúgott a Spar, ahol a 2021-es 5,3 milliárdos pozitív eredményhez képest a 2022-es évben 13 milliárdos negatív eredményt értek el.

Mi olvasható ki a számokból?

A belföldi értékesítések nettó árbevételét vizsgálva látható, hogy folytatódik a diszkontok előretörése. Miközben ugyanis a 2021-es üzleti évben az Aldi és a Penny is az Auchan mögött maradt, addig a hiper a 2022-es évre nem igazán tudta növelni bevételeit, viszont az Aldi és a Penny igen. Ez pedig azt eredményezte, hogy mind a kettő diszkontlánc beelőzte a hipert, sőt, az Aldi még a Pennynél is nagyobbat gurított. A bevételek növekedését nézve is az Aldi szerepelt a legjobban, ők ezt több mint 30%-kal tudták növelni, a Penny 26%-kal, míg a Spar 15%-kal. A bevételek növekedését nézve is az Auchan a kakukktojás, ami egy helyben toporgásával végül is még csökkentette is a bevételeit, igaz mindössze 0,1%-kal.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!