Itt áll feketén-fehéren: brutálisan megdrágult a magyarok kedvenc sajtja tavaly óta

agrarszektor.hu
A trappista sajt fogyasztói ára áfa nélkül 8 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL tejé 5 százalékkal, az 1,5 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL tejé pedig 4 százalékkal emelkedett 2020 novemberében az előző év azonos hónapjához képest. Ugyanebben az összehasonlításban a hazai előállítású tejtermékek közül nőtt a natúr vajkrém, a tehéntúró, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej, valamint a 2,8 százalék zsírtartalmú zacskós friss tej feldolgozói értékesítése ára.

A NAIK AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 109,01 forint/kilogramm volt 2020 novemberében - derül ki a NAIK AKI legfrissebb jelentéséből.  A fehérjetartalom és a zsírtartalom egyaránt 0,05 százalékpontos javulása, valamint az alapár 2 százalékos emelkedése mellett a nyerstej átlagára 2 százalékkal volt magasabb 2020 novemberében az októberihez képest és 2 százalékkal meghaladta az előző év azonos hónapjának átlagárát. A nyerstej felvásárlása az előző havi mennyiségnél 3 százalékkal kevesebb, míg a 2019. novemberinél 6 százalékkal több volt. A nyerstej kiviteli ára 118,02 forint/kilogramm volt 2020 novemberében, az előző havihoz képest 5 százalékkal, az előző év azonos hónapjához képest 1 százalékkal nőtt. A kiviteli ár 8 százalékkal múlta felül a termelői átlagárat. A NAIK AKI PÁIR adatai szerint a nyerstej kiszállítása 18 százalékkal bővült 2020 novemberében az előző év azonos hónapjához viszonyítva.

A NAIK AKI PÁIR adatai szerint 2020 novemberében az előző év azonos hónapjához képest a hazai előállítású tejtermékek közül emelkedett a natúr vajkrém (+11 százalék), a tehéntúró (+9 százalék), a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (+7 százalék), a 2,8 százalék zsírtartalmú zacskós friss tej (+5 százalék), az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej (+3 százalék), a trappista sajt és a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tej (egyaránt +4 százalék), az ömlesztett sajt, a natúr joghurt (egyaránt +2 százalék), a kefir (+1 százalék) feldolgozói
értékesítési ára, míg csökkent a tejfölé, a gyümölcsös joghurté (egyaránt -1 százalék) és az adagolt
vajé (-3 százalék). A KSH adatai szerint a trappista sajt fogyasztói ára áfa nélkül 8 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tejé 5 százalékkal, az 1,5 százalék zsírtartalmú pasztőrözött ESL- (hosszan friss) tejé 4 százalékkal emelkedett ugyanebben az összehasonlításban.

Címlapkép forrása: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?