Dinnyebotrány: nem hátrál meg a Tesco

agrarszektor.hu
Nem vonja vissza a magyar dinnye 99 forintos kilónkénti értékesítési akcióját a Tesco, mert az áruházlánc szerint a versenyjogi szabályozás nem teszi ezt lehetővé. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) viszont támadja a Tescót a termelői szempontból hátrányosnak és durvának tartott árcsökkentés miatt. Az áruházlánc szerint ugyanakkor több dinnyeszállítója kiáll a vállalat mellett.

Nem áll módjában a Tesco-nak visszavonni az előre meghirdetett, a magyar dinnyeszezon kezdetét jelentő promóciót, amely szerint 99 forintos kilónkénti áron értékesítik a magyar görögdinnyét - fogalmaz az áruházlánc közleménye. A vállalat ezzel kívánja biztosítani, hogy a hazai vásárlók néhány napon keresztül kedvezményes áron vásárolhassák meg idei első magyar dinnyéiket. Emellett a hatályos versenyjogi jogszabályi környezet nem teszi lehetővé, hogy a Tesco bármilyen külső nyomás hatására változtasson árain, mert az felveti a fogyasztói árakban való megállapodás gyanúját - áll a közleményben, amellyel a cég a napokban kirobbant dinnyebotrányra reagált.
 
A NAK ugyanakkor bejelentette, hogy hatósági és etikai eljárást kezdeményez a Tesco ellen a magyar dinnye brutálisnak tartott árcsökkentése miatt. A kamarai lépéshez csatlakozott a Fruitveb is, amely szintén kéri a Tesco eljárásának kivizsgálását.

A Tesco közleménye szerint a vállalat hazai görögdinnyéből az idén várhatóan a tavalyihoz hasonló mennyiséget, 10 ezer tonnát értékesít Magyarországon, és ugyanennyi magyar dinnye kerül majd a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. A Tesco túlnyomó részben közvetlenül termelőktől, illetve termelői értékesítő szervezetektől, az ország minden jelentősebb dinnyetermesztő régiójából - Békés, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya, Bács-Kiskun és Csongrád megyékből - szerzi be a görög-, illetve sárgadinnyét.

Az áruházlánc közleményében több termelőt is megszólaltat. Bánfi Péter, a Körös Project Kft. ügyvezetője és tulajdonosa szerint "az elmúlt években nagyon jó és tisztességes partnerségi kapcsolatot alakítottak ki a Tescóval", a magyar dinnye promotálása pedig növeli értékesítési volumenüket, így jelentős bevételnövekedést érhetnek el. Dorcsinecz Balázs dombegyházi termelő pedig úgy vélte, hogy a Tesco közép-európai hálózatába "jól teljesítő magyar gyümölcs kerül, ezzel is öregbítve a hazai dinnye hírnevét".

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?