Több dinnyét eszünk - Sikeres az országos kampány

agrarszektor.hu
Sikeresnek bizonyult a dinnye népszerűsítéséről szóló kampány - jelentette ki Zsigó Róbert a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára. A kampány célja az volt, hogy minél több friss magyar dinnye jusson el a fogyasztókhoz. Mióta 2011-ben beindult a nemzeti dinnyeprogram, a fogyasztás 20 százalékkal növekedett.

A magyar dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány sikeres volt idén többet értékesítettek a gyümölcsből. Ez azért is fontos, mert a 2011-ben indult nemzeti dinnyeprogram óta 11 ezer család él a gyümölcs termesztéséből, ők évente 220-240 ezer tonna dinnyét termesztenek - írja az MTI.

Magyarországon jelenleg közel 6 ezer hektáron termesztenek görögdinnyét, a fogyasztás 2011 óta 20 százalékkal növekedett. Az államtitkár szerint a az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság a szezon idején kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye-termesztés és -forgalmazás ellenőrzésére. Ezért a minőség, a származás és a nyomon követhetőség mellett ellenőrzik az elárusító helyek higiéniáját, és vizsgálják azt is, hogy a forgalmazó eleget tett-e a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek.

Zsigó Róbert úgy véli, hogy a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően egyértelműen javult a jogkövető magatartás és a vizsgálatok szerint a hazai dinnye minősége is kiváló. Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerint a kampány június végén a sárgadinnye kóstoltatásával kezdődött, majd július 10-étől a görögdinnye népszerűsítésével folytatódott.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?