Világmárkák is bojkottálják az üzbég gyapotot

agrarszektor.hu
Több világmárka is bojkottot hirdetett az üzbég gyapot ellen, ahol a sokat bírált kormány gyermekmunkaerőt használ a gyapottermés leszedésére.

A bojkotthoz csatlakozott a H&M svéd divatmárka, az Adidas, a Puma, a Burberry és a Levi's is, akik céljaikat a Responsible Sourcing Network nevű online csoporton belül sorolják fel. A szervező csapat az amerikai As You Sow - írja az Agroline.

“Nagy gyapotfelvásárlók vagyunk, és mint sok más cég, mi is egyértelműen szembe helyezkedünk a gyermekmunkával, tekintet nélkül arra, melyik országról van szó" - idézte a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk) a svéd márka felelősét.

A nagy márkák mellett korábban már csatlakozott 800 kisebb amerikai ruha- és cipőgyártó cég is, az üzbég kormány elleni nyomás tehát egyre nő, azonban ők nem kommentálták az ügyet.

A 27,5 milliós Üzbegisztán számára az arany és a gáz mellett a gyapot a legfontosabb kiviteli cikk, azonban aktivistáknak és emberjogi szervezeteknek sikerült dokumentálniuk, ahogy iskolás gyerekek szedik a gyapotot, és ahogy a kormány kiparancsolja ki őket a földekre dolgozni, ez a mostani bojkott kirobbantó oka is.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!