MENÜ

Hazai termelőivel mutatkozott be a McDonald’s a 76. OMÉK-on

2013.09.27.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter is megismerkedett az étteremlánc magyar beszállítóival és megkóstolta a szürkemarha burgert

A McDonald’s 25 éves hazai történetében most először jelenik meg a magyar mezőgazdaság legnagyobb seregszemléjén, standján a hazai beszállítók, a termelő gazdák és termékeik a főszereplők. A látogatók vasárnapig megismerkedhetnek a külföldi piacokra is kiterjedő sikertörténetekkel, az Európa számos országának McDonald’s-aiban is jelen lévő magyar mezőgazdasági termékek előállításának és feldolgozásának körülményeivel. A 25 éves évfordulóra a McDonald’s igazi magyar különlegességgel teszi fel a koronát: az éttermekben már kapható és a standon is megkóstolható a kétféle ízváltozatban készült magyar szürkemarha burger – egyenesen a Hortobágyról. Az OMÉK nyitónapján Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter is felkereste a McDonald’s standját, elbeszélgetett az étteremláncnak beszállító magyar termelőkkel, és megkóstolta a szürkemarhából készült szendvicset.

 

Az első magyar McDonald’s étterem 1988 áprilisában nyílt meg Budapesten, a Régiposta utcában. Az elmúlt 25 évben az étteremlánc termékeihez mindig többféle hazai alapanyagot vásárolt, így szoros partneri kapcsolatot épített ki a magyar mezőgazdaság szereplőivel. Mégis kevesen tudják, hogy a McDonald’s állandó termékeihez magyar termelők szállítják be a csirkehúst, salátát, paradicsomot, tejet, tojást, friss hagymát, mézet, joghurtot, és az időszakosan vásárolható promóciós termékekhez több más összetevőt is. Az elmúlt negyedszázadban a hazai éttermek számára a McDonald’s összesen több mint 97 milliárd forint értékben vásárolt magyar alapanyagokat.

 

A hazai beszállítókkal ápolt, gyakran negyedszázados partneri kapcsolatok több esetben is olyan együttműködésekké fejlődtek, amelyekben a McDonald’s által biztosított stabil üzleti környezet, a kiszámíthatóság és a tervezhetőség, valamint a magas minőségi és élelmiszerbiztonsági elvárások a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalkozások folyamatos fejlődéséhez is hozzájárultak. Az állandó minőség és megbízhatóság több magyar beszállító számára külföldi piacokat is megnyitott. Európa számos országában a McDonald’s éttermek magyar csirkehúst, salátát, vagy sajtot kínálnak vendégeiknek. A számok magukért beszélnek: a hazánkból a McDonald’s rendszerébe beszállított csirkehús mennyisége tavaly elérte a 6500 tonnát, salátában pedig meghaladta az 1490 tonnát, de 3 millió hazai tojás is elfogyott az étteremlánc magyar és külföldi egységeiben. 

 

Ízletes megjelenés

A McDonald’s standra ellátogatók megismerkedhetnek az étteremlánc beszállítóival, a termelőkkel, akik gondos munkájukkal biztosítják a McDonald’s termékek alapanyagainak magas minőségét. Többségük családi vállalkozásban, gyakran szüleiktől vett indíttatással gazdálkodik, van, akit ma már felnőtt gyermekei is segítenek a munkában. A standnál infografikák segítségével adnak részletes képet az alapanyagok előállításáról és feldolgozásáról. Az alapanyagokat azonban nemcsak szemügyre lehet venni, de többségüket késztermék formájában meg is lehet majd kóstolni.

 

A kiállításon jelen lesz három olyan zöldségtermelő, akik az eisbergen keresztül juttatják el termékeiket a McDonald’s éttermekbe. Ott lesz a legnagyobb magyar salátatermesztő, Becsey Zoltán Balástyáról, a koktélparadicsomot beszállító Szentesi Gazdaszövetkezet vezetője, Lóczi János, valamint a Mezőker szegedi vállalkozását friss hagymával ellátó Bondár Imre. A szószókat szállító Univert egy fiatal termelő is képviseli, Wagner József Mezőberényből, aki ipari paradicsomot szállít be a ketchuphoz. A mézbeszállító Mézeskerttől jelen lesz egy méhész is, Márton János, a sajtokat beszállító Pannontej pedig egy jáki gazdával mutatja be termelőit: Rácz Károly gazdaságában 60 tehenet fejnek.

A látogatók megismerhetik a McDonald’s két olyan magyar beszállítóját is, akik az OSI-on keresztül látják el csirkehússal nemcsak a hazai éttermeket, de számos más európai ország McDonald’s éttermeit is. A kisvárdai központú Master Goodot és a hernádi Her-Csi-Húst is már sokadik generációs fiatal vezetőik képviselik: ifjabb Bárány László és ifjabb Oláh István. Családi vállalkozásból érkezik a tojás is a McDonald’s-ba, a Capriovus vezetői közül az ifjabb és idősebb Németh Zoltán is jelen lesznek a standnál.

 

A zöldség és gyümölcs is lehet mókás!

A stand kialakításánál a családokra is gondoltak. A gyerekek a McDonald’s zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő kampányához kapcsolódóan szombaton és vasárnap zöldségekből faraghatnak mókás figurákat, illetve a kiállítás minden napján érintőtáblás asztalon játszhatnak „gazdálkodó” játékokat.

 

Szendvics az ünnephez: szürkemarha hamburger kétféle ízben

A McDonald’s 2008 óta minden évben promóciót szentel a hazai ízeknek „Magyar hetek” címen. Így kerülhetett a kínálatba az elmúlt években néhány hétre lángos, fasírt, vagy aranygaluska, a felhasznált összetevők közé pedig Erős Pista vagy hartai kolbász.

 

Az idei Magyar heteken az étteremlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal egyeztetve, saját eszközeivel, 98 éttermén keresztül kapcsolódik be az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar szürkemarha húst népszerűsítő kampányba. Az éttermekben már kapható szürkemarha burger húspogácsája kizárólag magyar szürkemarha húsából készült. A szendvics kétféle, hagyományosabb paprikás, illetve rendhagyóbb kakukkfüves ízesítésben kapható, a kétféle burger minden összetevője hazai beszállítótól származik. A legendás magyar szürkemarha hús különlegességét az adja, hogy az állatok extenzív tartásban nevelkednek, semmilyen takarmány-kiegészítő adalékot nem kapnak, legelőiket semmilyen vegyszer, műtrágya nem érinti. Húsuk az „ökológiai gazdálkodásból származó” kiváló minőséget képviseli. Az alapanyag a Hortobágyi Nemzeti Parkból érkezett. A szürkemarha hús beszállítóját az OMÉK-on, a McDonald’s standjánál egy gazda, Csenkey Gábor is képviseli, aki egy 300 állatból álló állományt gondoz a nemzeti parkban. 

 

25 éve itthon - Bemutatkoznak a McDonald’s hazai beszállítói