Bemutatkozott az ADAMA, a Makhteshim utóda

Agro Napló
Simply-Grow-Together

A figyelmes olvasó a szaklapokból már értesülhetett, hogy a Makhteshim Agan Industries neve 2014. április 14-től ADAMA Agricultural Solutions Ltd.-re változott, amiből következően 2014. június 16-ától a cég hazai leányvállalata, a Makhteshim Agan Hungary Zrt. is ADAMA Hungary Zrt. néven folytatja tevékenységét. Erről adtak tájékoztatást kereskedelmi partnereiknek az anyacég és a hazai leányvállalat képviselői 2014. október 28-án, Budapesten a Ramada Aquaworld Hotelben.

Közel 4 évvel ezelőtt kezdődött minden, de csak most érkezett el az ideje, hogy a tényekről, és az új cég, az ADAMA megalakulásáról és működéséről tájékoztatást adjunk – mondta bevezetőjében
Dr. Sélley Tamás a régi/új vezérigazgató. Az előzményeket, az ADAMA új világcég létrejöttéhez vezető utat, illetve annak a világ agrárszektorában betöltött szerepét és jelentőségét az anyacég európai igazgatója, Bertrand Lombard világította meg.


Az új menedzsmentet Ronen Golan (jobboldal), korábbi vezérigazgató mutatta be:
(jobbról) Dr. Sélley Tamás vezérigazgató, Dajka Péter kereskedelmi igazgató, Fekete János Bács-Kiskun és Jász-Nagykun-Szolnok megyei régiómenedzser

60 év sikertörténete

A történet majd 60 évvel ezelőttre, gyakorlatilag az Izrael állam megalapításának idejére nyúlik vissza. Erre az időre tehető a két jogelőd, az Agan Chemical 1945. évi, illetve a Makhteshim Chemical 1952. évi alapítása, amelyeknek egyesüléséből jött létre 1997-ben a Makhteshim Agan. Mindkét jogelőd a 70-es évektől erőteljes kémiai-technológiai megújuláson esett át, amit a 80-as években a regisztrációs infrastruktúra jelentős kiépítése követett. Az egyesülés, valamint a fejlesztések révén megerősödő Makhteshim Agan már 1998-ban a Tel Aviv-i értéktőzsdén bejegyzésre is került. A 2000 évek elejétől – köszönhetően a nagyarányú európai, észak-, és latin-amerikai, valamint az Ázsia/Csendes-óceáni térségbe történő befektetéseknek – a cégcsoport ismét erőteljes fejlődésnek indult. A felvásárlások következtében megörökölt száznál is több cégcsoporton belüli érdekeltség és a világszinten értékesített több mint 1000 termék azonban hamarosan szinte kezelhetetlenné vált, ami szükségessé tette a cégcsoport egy név alatti egyesítését, az ADAMA létrehozását.

Az említett fejlődést tovább dinamizálta, hogy a ChemChina pár évvel ezelőtt a cégcsoportban 60%-os tulajdoni részesedést szerzett, ami aktív fellépési lehetőséget kínált a bő kétmillió farmert számláló kínai piacon. A térhódítást az elmúlt évben felvásárolt négy kereskedőcég is segítette, amelynek révén a cégcsoport ma már a legnagyobb disztribúciós hálózattal rendelkezik Kínában, és aminek eredménye a 2013. évi pénzügyi mérleghez képest 850 millió dolláros forgalomnövekedésben mutatkozik meg. Ezzel a cégcsoport eddigi 3 milliárd dolláros forgalma kevesebb, mint egy év leforgása alatt bő 4 milliárdra nőtt, amivel az ADAMA a világranglista 9. helyéről a 6. helyre nőtte ki magát.

Új kultúra, identitás és brand

Az ADAMA név azonban nemcsak egy cégcsoportot, hanem egy új kultúrát, identitást és brand-et (márkát) is takar. A változás magával hozta a cég üzleti filozófiájának megváltozását is. Ennek az új filozófiának a középpontjában – összhangban a cég új szlogenjével „Simply-Grow-Together” („Egyszerűen-Gazdálkodni-Együtt”) továbbra is a „Farmer” áll, azzal a különbséggel, hogy mint korábban a sivatag „zöldé” tételében – mostantól globális szinten kívánnak a gazdálkodók rendelkezésére állni. Tevékenységük középpontjában – rímelve az említett szlogenre – a növekedés áll mind a hozamok, mind az üzleti aktivitás, mind a gazdálkodás színvonala tekintetében. Az ADAMA a vetéstől az értékesítésig a teljes üzleti tevékenység során a termelők segítségére szeretne lenni. Ennek eszköze a „Farmer”-rel való napi kapcsolattartás, a „Farmer” igényeinek megértése és annak üzleti tevékenységük fókuszába helyezése. Ezt szolgálja az egységes logó, az egységes címkézés és csomagolás, az értékesítést segítő információ, valamint a szélesebb kapcsolattartási lehetőséget kínáló digitális technika.

Továbbra is emelkedő pályán

Dr. Sélley Tamás, a cég új vezérigazgatója a hazai leányvállalatot érintő változásokról számolt be. Elsőként az új menedzsmentet mutatta be: a vezérigazgató mellett ezentúl a kereskedelmi igazgatói tisztséget Dajka Péter, a Bács-Kiskun és Jász-Nagykun-Szolnok megyei régiómenedzseri feladatokat pedig Fekete János látja el.

Ami a kereskedelmet illeti, a tavalyi évhez viszonyítva a piac csak arányaiban változott: csökkent a gyomirtó szerek és növekedett a gombaölő és a rovarölő szerek aránya, ami viszont egyértelműen évjárathatás. A forgalom éves alakulása is követte az elmúlt évek trendjét: a tavaszi csúcs 2013-hoz viszonyítva csak kissé volt nagyobb, ősszel viszont az igények jobban elhúzódva jelentkeztek, a maximum pedig kissé korábbra (július vége–augusztus eleje) helyeződött át. Összességében a cég mérsékelt növekedést tudhat magának, amivel követi az elmúlt évek egyenletesen emelkedő trendjét és tartja a forgalmazó-gyártói rangsorban kivívott 4. helyét.

Az új cég, az ADAMA létrejöttétől az eddig elért eredmények dinamizálása várható. Ezt szolgálja az új üzleti szemlélet, az új logó, az egységes megjelenés, az új arculat és az egységes csomagolás. Az „A” betűt formáló logóban a legkisebb háromszög a termelőt, azt körülvevő háromszög a gazdálkodást szimbolizálja, az egészet pedig az együtt-et jelentő, ugyancsak háromszögforma öleli körül – értelmezte az új logót a vezérigazgató. A különféle gyomirtó, gombaölő, rovarölő szerek ezzel a logóval, egységes csomagolásban, egységes címkével, az adott terméket szimbolizáló eltérő színű és alakú piktogrammal jelölve kerülnek forgalomba. Új termék egyelőre egy várható, nevezetesen az azoxistrobin és tebukonazol hatóanyagok kombinációjából álló és prémium szegmensbe tartozó Mirador Forte gabona gombaölő szer.

Az ünnep alkalmából a vezérigazgató a meghívott vendégeket egy csoportkép erejéig az emelvényre kérte, akikről készült csoportképet később minden résztvevő emlékül megkapott.

Az ünnepi rendezvényt a 4 for Dance táncegyüttes és a Strokes ütős együttes fergeteges műsora zárta, ami után a látottak-hallottak megvitatására, a vélemények kicserélésére fehér asztalok mellett kínálkozott bőséges lehetőség.

Dr. Demes György



A cikk szerzője: Dr. Demes György

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?