Gép-Mix – a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával – 2013 november

Agro Napló
A 100. Deutz-Fahr traktor!A Väderstad megvásárolta a kanadai vetőgép gyártótA Michelin csoport bemutatja a világ legnagyobb traktor gumiabroncsát: MICHELIN AxioBib IF900/65R46A világ első betakarító gépe – Massey (Harris) Ferguson 20Agritechnica hírek: DLG ezüst díj Krone LaserLoad megoldásnakGyakorlati bemutató SümegenÚj Tempo T szemenként vető gép műtrágya opcióvalVOGEL-NOOT On-Land ekék, avagy élet a barázdán kívül…

-Örömmel jöttünk a Kálmán Gép Kft.-hez(nyilatkozta Kövesdi László a Dorker Kft. ügyvezető igazgatója), hogy a tulajdonosnak Horváth Attila úrnak átadjuk a Dorker Kft. által értékesített traktort és pótkocsit.

A traktor a Deutz-Fahr sikerszériájának az Agrotron családnak az M652-es modellje. 193 lóerős Deutz motorral szerelték. A Deutz motorgyár Európa egyik legkiemelkedőbb gyára kifejlesztette az európai normáknak megfelelően az Euro 4-es motorokat. A továbbiakban ezekkel a motorokkal szereli a Deutz-Fahr is a traktorjait. Az új modellek, az 5-ös széria 100-140 lóerőig, a 6-os széria 140-200 lóerőig lesz jelen a magyar piacon, a megbízható német minőségben és precizitással legyártva.

-Mindig nagy öröm a számunkra, hogy közreműködhetünk a tudatos gazda és a gazdaságos, megbízható technológia egymásra találásában (mondta Kincse Norbert a Dorker Kft. értékesítési és finanszírózási vezetője). Különösen nagy öröm a számunkra azért, mert a 100. Dorker által értékesített Deutz-Fahr traktor tulajdonosával tudtuk bővíteni a kört. Azt a kört, amit úgy hívunk, hogy Deutz-Fahr család. Ebbe a családba tartozik minden olyan Deutz-Fahr tulajdonos, aki Magyarországon Deutz-Fahr traktorral rendelkezik. Én a magam részéről csak gratulálni tudok a jó választáshoz Horváth úréknak és kívánom, hogy használják a traktort egészséggel és haszonnal.

A gépválasztás természetesen nem volt véletlen. A Kálmán Gép Kft.-nél már jól ismerték a márkát és annak megbízhatóságát.

- Már rendelkezünk ilyen tipusú kombájnnal-ez volt az egyik szempont. A másik szempont az ár-érték arány, és a harmadik pedig a Dorker Kft. megfelelő szerviz- és alkatrész ellátása, ami erre a döntésre hozott bennünket (nyilatkozta Horváth Attila a Kálmán Gép Kft.  ügyvezetője).

A Kálmán Gép Kft.-nél szolgálatba állt Deutz-Fahr traktort a cég talajmunkákra és szállítási munkákra egyaránt használja majd. Ennek is köszönhető, hogy az erőgép mellé két Pronar pótkocsit is vásároltak a két márka kizárólagos hazai forgalmazójától a Dorker Kft.-től. 

-A Pronar pótkocsik Magyarországon jó ár- érték arányú gépek és  univerzális pótkocsik. Ez a típus 12 tonnás gép, amely a terményszállítás mellett raklapszállításra is kiválóan alkalmas. (Mondta Kövesdi László)

Az új traktor és a Pronar pótkocsi a kis ünnepség után még tett néhány kört a cég telephelyén, majd munkába indultak, hogy bizonyítsák gazdájuknak, hogy a Deutz-Fahr és a Pronar megéri a pénzét!

Forrás: Dorker Kft.

 A Väderstad megvásárolta a kanadai vetőgép gyártót

A Väderstad teljes tulajdonjogot szerzett a kanadai Seed Hawk vállalatban, melynek 2006 óta kisebbségi tulajdonosa volt. A Seed Hawk egy vetőgép gyártó vállalat a kanadai Langbank-ban. A megvásárlás lehetővé teszi a Väderstad észak-amerikai terjeszkedését. 

A svéd gyártó igen erőteljes növekedést mutatott fel az elmúlt években. 2012-ben 16 %-kal, 240 millió €-ra növelte az árbevételét. Ugyanakkor a vállalat dolgozói létszáma 90 új munkatárssal növekedve 1 100 alkalmazottra duzzadt, összesen 13 országban.

"Hatalmas potenciát látunk a Seed Hawk vállalatban, mivel az észak-amerikai kontinensen elért sikerek alapja az állandó jelenlét. A Väderstad új fejlesztésű vetőgépe a Tempo, igen fontos termék lehet ezen a piacon és a Seed Hawk termékskálájával együtt jelentősen nőnek a jövőbeni esélyeink”, mondja Christina Stark, a Väderstad igazgatója.

A Seed Hawk szintén erőteljes növekedést mutat, 2006 óta 700 %-kal növekedett az árbevétele, elérve a 46 millió €-t. A vállalatnak 250 munkatársa van. 

“A Seed Hawk fantasztikus fejlődést ért el az elmúlt években és várakozásaink szerint a két vállalat azonos mértékben tud növekedni a következő években is", mondja Christina Stark.

Folyamatos növekedés

A Seed Hawk felvásárlása nagyon fontos stratégiai lépés az észak-amerikai piac meghódítása érdekében.

“Ez egy stratégiailag igen fontos döntés. Meg vagyunk győződve arról, hogy a folyamatos növekedés a világ piacain egy szükséges dolog. A felvásárláson keresztül földrajzi, technológia és kereskedelmi bővülési lehetőségeket szereztünk, ami pozitív hatása az egyesülésnek”, mondja Christina Stark.

Két külön vállalat

A Seed Hawk továbbra is önálló vezetésű vállalat lesz, melynek központja és gyártása Langbank-ban marad. A vállalat jelenlegi vezetője, Peter Clarke lesz az elnök és az igazgató, míg a két alapító, Pat Beaujot és Brian Dean stratégiai termékek fejlesztésén és új piacok nyitásán fognak dolgozni.

“Jó kapcsolatot ápolunk a Väderstad tulajdonosaival és biztosak vagyunk abban, hogy a svéd gyártó erős vállalatot épít Langbank-ban, mivel mindig hosszú távon gondolkodnak”, mondja Pat Beaujot.


A szerződést 2013. október 15-én írták alá Regina-ban. 

Ülnek balról jobbra: Pat Beaujot, Crister Stark, Christina Stark. 

Állnak balról jobbra: Nicklas Bjersér, Brian Dean and Andreas Stark.

Forrás: www.vaderstad.hu

 

 

A Michelin csoport bemutatja a világ legnagyobb traktor gumiabroncsát: MICHELIN AxioBib IF900/65R46


A gumiabroncs elsőként az Agritechnica kiállítás keretében mutatkozott be a nyilvánosságnak az október 22-i megjelenést követően. A lenyűgöző méretekkel rendelkező abroncs 900 mm széles és 2,32 m átmérőjű. Terhelhetősége abroncsonként 10 600 kg. Az új fejlesztésű AxioBibbel traktorunk akár 65 km/h menetsebességgel is haladhat. A kiállításon a New Holland, Deutz-Fahr és a Krone gépgyártókkal együttműködve demonstrálták a Michelin új termékét.

 

A világ első betakarító gépe – Massey (Harris) Ferguson 20

Gyakorlatilag, mint ahogy a Ford T-modell volt minden mai modern autó előfutára (4 kerék, robbanó motor, többfokozatú váltó), az MH 20 teremtette meg a modern betakarító gépek technikai alapját.

A mérnökök az 1930-as években felismerték, hogy a sikeres betakarításhoz szükséges a motolla, illetve egy behordó rész alább, amelyek együttesen beterelik a terményt a kombájn belsejébe. Itt pedig végbemegy a cséplés, ami után a magtartály tárol. Így született meg az MF-nél az azóta is  minden modern gépben használt kombájn felépítmény.

A gépek rozsdamentes acélból készültek (bár számos példányt a háborús felkészülés végett hagyományos acélból gyártottak) és meghajtásukról hathengeres 3,5 l-es Chrysler benzinmotor gondoskodott 53 LE teljesítménnyel. Az erőátvitelt 4 fokozatú mechanikus hajtómű oldotta meg. A 3,6 m-es szélességű vágóasztal  az akkori lenyűgöző napi akár többhektáros teljesítményt is lehetővé tette. Technológiai bravúrként emlegetjük, hogy a gép cséplő meghajtását ki lehetett kapcsolni, amikor a kombájn közúton közlekedett. 1941 végére a gyártó már 500 db-os flottával rendelkezett a kombájnokból.

forrás: http://www.austrodiesel.hu/

Agritechnica hírek: DLG ezüst díj Krone LaserLoad megoldásnak

Silózni még pontosabban és kevesebb veszteséggel

Spelle, 2013. Szeptember


LaserLoad – így hívják a KRONE BigX silózókhoz kifejlesztett kocsitöltő automatikáját, amely stresszmentesebb és pontosabb munkavégzést tesz lehetővé.

A rendszer a kifúvótornyot automatikusan pozícionálja, és így a lesilózott termény nagyobb távolságból is pontosabban és veszteségmentesen kerül a kocsiba.

Az új rendszert az Agritechnica kiállítson a DLG ezüstéremmel jutalmazza.

A kifúvótorony felső részére egy 190 fokos látószöggel rendelkező ipari szkenner került elhelyezésre, amely a látómezőt két dimenzióban tapogatja le. Közben a lézerfejet egy elektromotor mozgatja le és fel, és így alakul ki a környezet háromdimenziós képe. Ezt követően matematikai algoritmusokkal meghatározzák a kocsi körvonalait, amelybe a kifúvandó anyagot irányítani kell.

Az innovatív LaserLoad megoldás előnyei kézzelfoghatók: a gépkezelő teljes egészében a területre és az előtte lévő adapterre koncentrálhat. A melléfúvásból adódó veszteségek megszűnnek. ALaserLoad külön megvilágítás nélkül éjjel-nappal használható, s a különböző zavaró tényezők, mint pl. por, eső, árnyékok sem befolyásolják a működését. Nem elhanyagolható szempont, hogy a megoldás tökéletesen alkalmas a párhuzamos rakodásra is. Ezzel a gépkezelő munkája nagymértékben egyszerűsödik és kényelmesebbé válik.

Forrás: www.valkon.hu

Gyakorlati bemutató Sümegen


 

Idén először Sümegen került megrendezésre a Zetor traktorok és Vogel&Noot  munkagépek közös szántóföldi bemutatója.

A sümegi vár tövében Tóth Tamás birtoka adott otthont a MegaZet Kft. rendezésében lebonyolított kiállításnak. A traktorokat szinte minden érdeklődő kipróbálta munka közben, melyek egy 4 vasú váltvaforgató Vogel&Noot XMS 1050-es ekét, valamint egy vontatott TerraDiscpro 300 rövidtárcsát húztak.

A kukoricatarlón bemutatott gépek nagyon jól tükrözték, hogy a szántástól a magágy készítéséig szinte elég 2 munkagép egy gazdaságba. Egy jól beállított és felszerelt váltvaforgató eke, mely jelen kiállításon XMS típus volt, a maga 105cm-es ekefej osztásával, 82 cm-es vázmagasságával előhántókkal tökéletesen alászántotta a szármaradványokat.

Majd egy TerraDiscpro 3 méteres Vogel&Noot rövidtárcsa. Az itteni talajviszonyok mellett egy menetben vethető magágyat készített a gép. Az újradolgozott „Pro” rövidtárcsa agresszív szögállásának és 510mm átmérőjű erősen csipkézett tárcsaleveleinek köszönhetően még erősen szármaradványos tarlón is látványos munkát végzett. És ami nem mellékes, hogy a 3 méteres tárcsát egy 100Le-s traktor is el tudja húzni.


A bemutatón többen is jelezték, hogy örülnek, hogy a kisebb gazdaságokra is odafigyelünk és nem mindig a 200-300Le-s traktorok után mutatjuk be a munkagépeinket. Remélhetőleg a következő években még több helyszínen lesznek láthatóak.




Forrás: www.vogel-noot.hu

Új Tempo T szemenként vető gép műtrágya opcióval

A Väderstad 2013 tavaszán mutatta be Tempo T függesztett vetőgépét, akkor még műtrágya opció nélkül, mely kukorica, napraforgó, szója és cirok növények vetésére alkalmas. 2014-től már rendelhető az új tartozék.


A Tempo T vetőgép 6 és 7 soros változatban rendelhető. A 6 soros modell sortávolsága 60, 65, 70, 75, 76,2, vagy 80 cm lehet, míg a 7 soros típusé 50, 55 vagy 60 cm. A vetőgépet két közepes méretű, egyenként 300 liter űrtartalmú műtrágya tartállyal szerelték fel. Ugyanakkor egy tartálytoldat segítségével, kapacitásuk összesen 1300 literre növelhető. A műtrágyát légáram szállítja a csoroszlyákhoz, melyek a vetősorokhoz képest 5 cm-rel eltolva dolgoznak. 


A Tempo T vetőgépek soronkénti vetésellenőrzéssel készülnek, amik azt jelentik, hogy minden egyes mag, műtrágya és mikrogranulátum adagoló ellenőrizhető és lekapcsolható. A Tempo T kombi három különböző elektronikával rendelhető:

  • Hagyományos Control-Station, ahol traktorfülkében elhelyezett monitor vezérli a vetőgépet.
  • Isobus, ahol a vetőgépet a traktor Virtual Terminal-ja vezérli.
  • Väderstad E-services, ahol iPad-on futó alkalmazás vezeték nélküli adatátvitellel (WIFI) vezérli a vetőgépet.
  • A Tempo technológia és koncepció középpontjában a páratlan vetési sebesség és precizítás áll.

    A műtrágya opcióval szerelt Väderstad Tempo szemenkénti vetőgép 2014-től rendelhetők.

    Forrás: www.vaderstad.hu

    VOGEL-NOOT On-Land ekék, avagy élet a barázdán kívül…


    A modern traktorok prospektusaiban egyre nagyobb teljesítményekről olvashatunk. Ezek a teljesítmények csak alternatív megoldásokkal aknázhatók ki a szántóföldön. Vagy hevederes technológiával, vagy törzscsuklós, ikerkerekes behemótként. Aki szántani akar, egyik esetben sem maradhat a hagyományos barázdában közlekedő traktor szisztémánál. De mit szólnak ehhez az ekegyártók? A piac szereplői egyre dominánsabbak, egyre erősebbek. A VOGEL NOOT-nak is követnie kell ezt a tendenciát, hisz az egyike az öreg kontinens vezető ekegyártóinak. A válaszként konstruált gépeink az egész szezont a szántóföldön töltötték.

    A VN C PLUS HEROS ON-LAND sorozat 12 ekefejpárral rótta az idei demós szezon köreit. A család legkisebb tagja 9, a legnagyobb 13 vasú kivitelben létezik. Ekéink királya, hiszen a középső szállítókocsi előtt 200x200x16 mm-es főtartóval, míg a farok részen – amely voltaképpen egy függesztett eke szisztémájával bír – 200x100 mm teherviselő elem keresztmetszettel rendelkezik. Hogy a szerkezet teljes biztonságban legyen ezért a fő-, valamint a segédvázat is különleges erősítőprofil borítja, csavarkötésekkel rögzítve. A gerendelyek elöl és hátul is egyaránt toldható kivitelűek.

    A gép közel 6,5 tonnás öntömegével két darab 1080 átmérőjű, 420 mm széles kerék birkózik. A precíz szintezést elől és hátul is kerekek segítik. Átfordításnál automatikus vázbehúzás gondoskodik a kolosszus egyenletes mozgatásáról, így szinte észrevétlenül válthatunk a forgatási irányok között. A farok rész szériában rendelkezik az úgynevezett AUTO FLOAT üzemmóddal, amely arról gondoskodik, hogy eme hátsó traktus, a szántás közben szabadon mozoghasson. Ám ha szükséges, manuálisan is vezérelhető, amely nagyon hasznos lehet egy-egy keményebb területen, vagy határszántáskor, hiszen ez esetben kiemelhető. Ha a helyzet úgy kívánja, akkor a farok egyszerűen leszerelhető az ekéről, így nagyon extrém viszonyok között kevesebb ekefejjel szánthatunk, vagy egyszerűen az erőgép műszaki hibája esetén kisebb traktorhoz is alkalmazhatóvá tehetjük a gépet.


    Természetesen az ekefejeket itt is PRO szárak tartják, növelt fizikai keresztmetszetekkel, és kioldóerővel, igazodva ezáltal az extrém igénybevételekhez. A jól ismert, bevált és elismert VOGEL-NOOT opciókat természetesen itt is kompromisszumok nélkül alkalmazhatjuk. Az 1 méteres ekefejosztás, és a 82 cm-es vázmagasság által biztosított keresztmetszetben segíthetik a leforgatást a beforgató lemezek, előhántók, gazterelők. Növelhetik az élettartamot a különféle hagyományos és keményfémes valamint élfelrakott kopóalkalmatosságok, és csökkenthetik a vonóerőt réselt ekefejek, esztétikusabbá tehetik a szántást a késes ekenádak, csoroszlyák. Ez már a vevőink jó ízlésén múlik.


    A demók során ekénk részt vett egy szántóföldi elemzésen a KITE ZRt. tesztjében, ahol cég szakemberei a traktorkategóriák alkalmazhatóságát, határait elemezték, változó kötöttségű talajviszonyok között. A törzscsuklós nagytraktorok partnere cégünk HEROS ON-LAND ekéje volt. A vizsgálatot október 2.-án egy remekbe szabott szántóföldi bemutató zárta és ékesítette Horton, ahol 12 vasú ekénk szintén szerephez jutott. Előtte és utána azonban hazai vállalkozások tábláin végezte dolgát, ahol megmutatatta, hogy a barázdán kívül a traktorok mire képesek szántás alkalmával.

    És egy kis ráadás. Mi azokra is gondolunk, aki nem rendelkeznek 400 LE körüli erőgéppel, mégis szeretnének barázdataposás nélkül, kis talajnyomással, ikerkerékkel a tarlón járva szántani. A szerencsések egy prototípus ekével is találkozhattak ebben a szezonban, és a VOGEL-NOOT szakembereivel együtt ott lehettek az első lépéseinél, kiszántott hektárjainál. Részletekről később, mert ez a szerkezet a nagysikerű HEKTOR ekénk ON LAND verziója, amely még a tökéletesítés stádiumában jár.




    Addig is, ha még nem tette meg, ismerje meg a szántást a VOGEL-NOOT módjára, keresse gépeinket, demólehetőségeinket országos partnereinknél, illetve a cég területi képviselőinél.

    Gondolkodjon előre! Mi azt tesszük. Az Ön érdekében…

    Forrás: www.vogel-noot.hu

    Olvasta már?

    -   Sajtótájékoztató Marktoberdorfban

    -   Narancssárga Fendt traktorok az utakon – Videóval

    -   Agro Napló az Agritechnicán – képekben

    -   New Holland TC5000 kombájn – Videó

     

    Címlapkép: Getty Images
    NEKED AJÁNLJUK
    CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
    KONFERENCIA
    Agrárszektor Konferencia 2024
    Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
    EZT OLVASTAD MÁR?