A kerék-kormányzás a vonórúdkormányzással szemben azt az előnyt nyújtja, hogy lehetővé teszi a permetezőgép pontos, nyomban történő haladását anélkül, hogy a kormánymozdulatok negatív hatással lennének a vízszintes szórókeret-mozgásokra.
Az UniTrail kerék-kormányzás lehetővé teszi a permetezőgép pontos, nyomban történő haladását anélkül, hogy a kormánymozdulatok negatív hatással lennének a vízszintes szórókeret-mozgásokra.
Ennek annál nagyobb a jelentősége, minél nagyobb a szórókeret szélessége. A kerék-kormányzott munkagépek ezen felül lejtőn történő haladás közben borulás-biztosabbak mint a vonórúd-kormányzott munkagépek. Eddig egyenlőre a kerék-kormányzás csak mint elektro-hidraulikus rendszer volt elérhető, melynek vezérléséhez egy teljes szabályzó elektronikára van szükség, ilyen pl. az univerzális Amatron+. A hidromechanikus UniTrail-kormányzás használatához ezzel szemben csak a munkagép specifikus Amaspray fedélzeti számítógépre van szükség.
A kerék-kormányzott munkagépek dombon történő haladás közben borulás-biztosabbak mint a vonórúd-kormányzott munkagépek.
Az új UniTrail-kormányzás legfontosabb előnye a gyors, haladási sebességtől független, de mégis teljesen nyugodt permetezőgép-kormányzási viselkedés. Ezen kívül a rendszer még becsukott szórókeret mellett is kormányozható és szinte teljesen nyomkövető utánfutással lehet vele haladni; ennek különösen az érzékeny sor-kultúrákban történő használatkor van jelentősége.
A rendszer működése
Az UniTrail-kormányzás során a kormányzás a zárt hidraulika-rendszerben történik. A rendszer egy működtető hengerből áll, mely a vonólap és a Hich-vonórúd között található valamint két fogadóhengerből, balra és jobbra a kormányzott permetezőgép tengelyen. A vontató kormányzása közben a működtető henger összenyomódik, a hidraulikaolaj a fogadó hengerekbe áramlik és ennek megfelelően beáll a kormányzási helyzet. Szükség esetén a kormánytengelyt szántóföldi használat során manuálisan felül lehet vezérelni. Ha a kormány elérte az ütközőpontot, közbelép a hidraulikus túlterhelés-biztosítás. A korábbi, tisztán mechanikusan kormányzott Amazone-BBG rendszerekkel összehasonlítva az UniTrail kerék-kormányzás az alkatrészek hosszabb élettartamával jelentős előnyöket biztosít.
A vontató kormányzása közben a működtető- és a fogadó hengerek közötti hidraulikaolaj cserélődik és ennek megfelelően beáll a kormányzási helyzet.
A kijelzőn folyamatosan látható, hogy a tengely milyen helyzetben van. Így a vezető a kormányzást pontosan a középső helyzetben tudja átkapcsolni a közúti- és szántóföldi módra, de ellenőrizheti a lejtőn a manuális kormányzási korrekciókat is. Közúti mód választása esetén – a közúti és szántóföldi mód átkapcsolása a vontató kabinból történik – a működtető- és a fogadó hengerek egymástól szét vannak kapcsolva. A kormányzási mozgások közben a hidraulikaolaj már csak a működtető henger két kamrája között mozog, miközben a fogadó hengerek a permetező tengelyén a középállásban rögzítve vannak.
A permetező a II. kat. traktorcsatlakozással a két alsó emelőkarra csatlakozik. Ez az újragondolt és rendkívül stabil függesztés, melyet manapság a nagy talajművelő- és vetőgépek esetén használnak, nagyon nyugodt futású. Ezzel a függesztéssel a munkagép a közúti közlekedésben ugyanolyan nyugodt haladású mint a vonószem-függesztésű munkagépek. Az alsó megvezetőkben tapasztalható holtjáték olyannyira kis mértékű, hogy annak nagyon csekély a hatása a jármű menettulajdonságaira. Az új rendszer közúti maximális sebessége feltöltött tartály mellett 40 km/h.

