Környezetvédelmi díjat kapott a BASF és a Hyundai csodaautója (x)

Agro Napló
A Genfi Autószalonon bemutatott tanulmányautót ÖkoGlobe díjjal jutalmazták Nem ellentmondás vegyipari megoldásokkal szén-dioxid kibocsátást csökkenteni

 

Már a márciusi Genfi Autószalonon is csodájára jártak az „i-flow” névre keresztelt autómodellnek, amelynek kifejlesztéséért a BASF 2010-ben elnyerte az ÖkoGlobe nemzetközi környezetvédelmi díjat. A csodaautó tanulmánymodelljét a koreai Hyundai autógyárral közösen dolgozta ki a vegyipari cég.



Az autós és környezetvédelmi szaktekintélyekből álló zsűri a BASF-nek az „i-flow”-fejlesztéséhez nyújtott innovatív támogatását és az energia-hatékony közlekedés megteremtéséhez való hozzájárulását értékelte. A 2007-ben alapított ÖkoGlobe díjra 2010-ben több mint 100 pályázat érkezett.

 


 





Mitől csodaautó az i-flow?



A számos egyedi technikai megoldásnak köszönhetően az i-flow szén-dioxid kibocsátása mindössze 85g/km, ami jelentősen alacsonyabb a hasonló kategóriájú, hagyományos autókénál. A kibocsátás-csökkenés közel felét a BASF innovatív megoldásainak köszönhetően sikerült elérni.



Az i-flow energiatakarékos működése a mai vezető technológia lenyűgöző példája. A modern dízelmotort szilárd poliuretán hab veszi körül és hatékonyan szigeteli - a megoldás a motort és a környezetet egyaránt védi.



A BASF új katalizátora négy kibocsátás-csökkentő technológiát ötvöz, mindössze két komponenssel. Az i-flow ülésváza is jó példa arra, hogy a könnyűszerkezetű anyagokkal hogyan lehet erőforrásokat megtakarítani.



Az utastérben pedig az infravörös sugarakat áteresztő, illetve azokat visszaverő pigmentborítás hivatott a műszerfal, az ülések és a központi konzol műanyag felületeinek felforrósodását megakadályozni.

 


 





Az i-flow nem a jövő: a jövő most kezdődik



A BASF folyamatosan dolgozik a fenntartható közlekedéshez szükséges termékek fejlesztésén. Különböző iparágakban tevékenykedő partnerekkel együttműködve a BASF az elektromos autók akkumulátorainak teljesítménynövelésén is munkálkodik. A társaság elsősorban új lítium-ion akkumulátorokban használható katódanyagokkal kísérletezik. A cél a hagyományos akkumulátorok teljesítményét 2-5-ször meghaladó erőforrások előállítása.



Az iparági partnerekkel együttműködve a BASF olyan organikus anyagokból készülő napelem előállításán is dolgozik, amely közvetlenül beépíthető a járművekbe. A mindössze néhány nanométer vastagságú, organikus napelemek olyan könnyűek, rugalmasak és átlátszóak, mint egy hajszálvékony fólia, így sokkal hatékonyabban felhasználhatók, mint a szervetlen alapanyagokból készülő elemek. Emellett várhatóan gyártásuk is sokkal költséghatékonyabb lehet, mint a hagyományos szilikon-alapú napelemeké.





Részletes információ az ÖkoGlobe díjakról: http://www.oeko-globe.de/index.html

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Portfolio Agrárium 2025
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye
EZT OLVASTAD MÁR?