Az üzemanyag-ellátás problémáit pedzegetik a MOL vezetői

Agro Napló
"Pillanatnyilag nincs üzemanyaghiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad" – mondta a Portfolio-nak Ratatics Péter, a MOL magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója.

Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi üzemanyag-ellátási helyzet, mivel a hazai import jelentős része kiesett, a nyár pedig egy kiemelt forgalmú időszak, 30-40%-kal nő a kereslet a vakációk kezdete után. Ratatics Péter hozzátette: az ársapka torzítja a piacot, és visszaélésekhez vezet, ezért is fontosak az olyan kormányzati lépések, mint benzinturizmus májusban bejelentett visszaszorítása.

Az interjúban az is szóba került, hogy schwechati finomító karbantartási újraindulása nem sikerült: várhatóan több hónapot csúszik, ezért a MOL-nál úgy számolnak, hogy az OMV időszakosan nem lesz képes annyi terméket importálni, mint korábban. Ráadásul a finomítókban rendszeresen karbantartásokat, leállásokat kell végezni. Ez a normál üzemmenet része. Így a Molnál is meg kell csinálni a kötelező karbantartásokat: Pozsonyban július 20-ig tart a finomítói leállás, a Dunai Finomító pedig augusztusban és októberben nagyjából egy-egy hónapra le fog állni. Mindez azt jelenti, hogy a dízel-termelés augusztusban a harmadára fog csökkenni.

A teljes interjú elolvasható a portfolio.hu portálon ide kattintva.

Vasárnap este az ATV Heti Napló című műsorának vendége volt Hernádi Zsolt, a MOL vezérigazgatója, aki úgy fogalmazott, hogy „rendkívül veszélyes időszakban vagyunk”, mivel a 480 forintos ársapka miatt az üzemanyagimport leállt Magyarországra, és az OMV schwechati finomítójában is gondok vannak, és eközben növekszik a hazai fogyasztás, és a Mol százhalombattai finomítója is csak keveset termel augusztusban karbantartás miatt, ezért kérni kell az állami stratégiai készlet felszabadítását – jelezte az ATV Heti Napló című vasárnap esti műsorában Hernádi Zsolt.

Hernádi szerint „már régen túl vagyunk azok a ponton, hogy tartható legyen a 480 forintos hatósági üzemanyagár”. Szerinte már „picit elkezdtünk hazardírozni”, mert a relatív alacsony ár fogyasztásnövekedéshez vezetett, miközben az üzemanyagimport leállt a 480 forintos árspaka miatt, az itthoni termelésnek pedig vannak korlátai, részben a szükséges karbantartások miatt, ezért szerinte ezt a helyzetet még egyszer végig kell gondolni.

A teljes cikk elolvasható az atv.hu portálon ide kattintva.

Forrás: portfolio.hu/atv.hu
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!