A közétkeztetésben emelni kell a magyar termékek arányát

Agro Napló2021. november 17. 12:46

A közétkeztetésben 2022. január 1-jétől 60 százalékra, 2023. január 1-jétől pedig 80 százalékra kell emelni a hazai termékek arányát, ezt az elvárást már tartalmazzák az idén szeptember 1-jétől megkötött közétkeztetési közbeszerzések - mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára november közepén Kecskeméten, a „Földtől az asztalig” címet viselő konferencián.

Erdős Norbert hozzátette: a változtatásra azért volt szükség, mert 50 százalék a magyar termékek aránya a közétkeztetésben.

Az államtitkár kitért arra, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a magyar termékek aránya átlagosan 70 százalék: a magyar kereskedelmi láncoknál ez az arány több mint 80 százalék, a külföldi kereskedelmi láncoknál pedig 60 százalék, de van, ahol az 50 százalékot is alig haladja meg.

Erdős Norbert emlékeztetett, hogy az utóbbi időben egy másik kormányrendeletet is elfogadtak, amely a kistermelők lehetőségeit bővítette. A rendelet értelmében a kistermelők áruikkal már nem szorulnak be 40 kilométeres körzetükbe vagy saját megyéjükbe, Budapesten kívül bárhol árusíthatják termékeiket. Ez a területi bővítés minden feldolgozott termék, alapélelmiszer esetében igaz, kivéve a friss húsokat - például a szarvasmarha-, sertés-, nyúl-, bárányhúst - amelyeknél továbbra is megmaradt a 40 kilométeres körzetre vonatkozó szabály.

A konferenciát a Gróf Széchenyi Család Alapítvány és az Olasz-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezte az Olasz-Magyar Gasztronómiai Fesztivál keretében – közölte lapunkkal az Agrárminisztérium (AM).

Címkék:
mezőgazdaság, élelmiszer, agrárgazdaság, hazai termék, gazdaság, agrárminisztérium, mezőgazdasági piac, közétkeztetés, erdős norbert,