Őrület, ami a magyar dinnyével történik a boltokban: ezt jó, ha mindenki tudja

Őrület, ami a magyar dinnyével történik a boltokban: ezt jó, ha mindenki tudja

agrarszektor.hu
Június 1-jétől elrendelte a kormány a multiknál a kötelező akciózást, amelyet gyümölcsök és zöldségekre is alkalmazni kell. A napokban több áruházlánc is kedvezményt hirdetett a magyar dinnyére, amin a termelők és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is felháborodott. Azt kifogásolják, hogy még csak most kezdődött el a szüret, és máris akciós áron adják a terméket a boltok. 

A Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke, Göcző Mátyás szerint az a baj a boltok júliusi akciózásával, hogy ha már a dinnyeszezon kezdetén letörik az árakat a láncok, akkor az augusztusi dinnyedömpingre nagyon lemehetnek az átvételi árak. Ha egy hónapig annyi lenne a dinnye fogyasztói ára, mint most, akkor nem lenne semmi baj - mondta a 24.hu-nak az elnök. Kiemelte, az biztos, hogy nem a jelenlegi áron fogják a szezon végéig árulni a dinnyét a kereskedők, hanem újabb és újabb akciókat hirdetnek majd, és akkor lesz probléma. Ezért harcolnak most.

Már most is érezhető az akció hatása. Ahogy a Penny bejelentette, hogy július 13-ától elkezdi az akciót, azonnal körülbelül 40–50 forinttal eshetett a görögdinnye felvásárlási ára

- közölte Göcző Mátyás, arra nem kitérve hogy mihez képest csökkent ennyivel az ár. Hangsúlyozta, nem értik, hogy az import dinnyét miért árulták magas áron az üzletek, a magyar dinnyét meg miért olcsóbban. Szerinte akciózni akkor kell, amikor a termelők azt mondják, már látják, hogy sok dinnyéjük lesz, és az export sem úgy húz, ahogy számítottak rá. Akkor arra lehet jó egy akció, hogy azzal levezessék a leszüretelt nagy mennyiségű dinnyét - jegyezte meg. Az idei szezonban egyébként arra számítanak a termelők, hogy a dinnyeminőséggel nem lesz probléma, a mennyiséget még nem látják, de összességében bizakodók.

A lapnak válaszoló öt multilánc - Penny, Tesco, Lidl, Spar, Aldi - mindegyike hangsúlyozta, korrekt partnerségben dolgoznak a beszállítóikkal, olyan beszerzési árat alkalmazva, ami a beszállítóknak is megfelel, és fontosnak tartják, hogy jó minőségű magyar dinnyét áruljanak, jó áron. Az Aldi például közölte, hogy az előszezonban nem tartották magasabban az import dinnye árát, hiszen az import dinnyét esetenként olcsóbban tudták beszerezni, mint a magyart. Ám a magyar termelők támogatása érdekében inkább magasabb átvételi árat fizettek a hazai termékért annak érdekében, hogy a fogyasztók mielőbb magyar dinnyét tudjanak vásárolni. A Tesco pedig azt mondta, hogy az idei szezonban több importdinnye-akciót is szerveztek már, olasz és görög dinnyéből.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?