Óriási segítséget kap rengeteg magyar élelmiszeripari cég

agrarszektor.hu2023. június 20. 10:44

Már 200-250 érdemi exportra képes magyar élelmiszeripari cég található az Agrármarketing Centrum (AMC) által létrehozott "Hungarian Food Business" elnevezésű programban - hangzott el az AMC zártkörű sajtóreggelijén Budapesten. Egy olyan angol nyelvű, digitális platformról van szó, ahol a hazai vállalkozások az élelmiszerkínálatukat, illetve a termékeiket tudják reprezentálni a külföldi piacok felé. A fókusz a nemzetközi beszerzőknek a rendszerbe történő aktiválása, így, ha egy hazai élelmiszeripar cég belép a programra, tud kontaktálni a számára fontos beszerzőkkel.

Az AMC egyik feladata a belföldi agrárpromóció, azaz a belföldi paicon a magyar termékek pozíciójának a javítása. Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeinket, el kellett tolódnunk az online világ irányába. Az elmúlt időszak gazdasági hatásai rávilágítottak arra, hogy az exportpiacokkal, tehát a külfölddel sokkal markánsabban kell foglalkoznunk. Ezért is jött létre a Hungarian Food Business program, amivel a magyar cégek könnyebb eljutását segítjük a külföldi piacok felé

- mondta el Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója. 

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese beszélt arról, hogy idén is lesznek belföldi kampányai az AMC-nek, a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására mindenképpen. Kiemelte, nagy hangsúlyt fektetnek a külföldi piacokra is, ezért létrehoztak egy olyan új eszközt, amely garantálja azt, hogy ne veszítsük el a kapcsolatot külfölddel. 

A Hungarian Food Business program egy digitális, mindig valós idejű platformot, katalógus jelent. Jelenleg már 200-250 érdemi exportra képes magyar élelmiszeripari gyártó található meg itt, ezzel a programmal tudjuk a hazai élelmiszerkínálatot reprezentálni külföld felé. Úgy látom, további 40-50 cégnek lehet még helye a katalógusban. Ki kell azonban emelni, hogy a kisebb cégekhez máshogy kell nyúlni, sokszor inkubálni kell őket

- közölte az ügyvezető-helyettes. Hozzátette, az AMC fókusza a nemzetközi beszerzőknek a rendszerbe történő aktiválása, a lényeg nem a mennyiségi, hanem a minőségi szemlélet, vagyis a minőségi beszerzők biztosítása a magyar cégek számára. Ha egy hazai élelmiszeripar cég belép tehát a programba, tud kontaktálni a számára fontos beszerzőkkel a Hungarian Food Business katalógus segítségével. 

2022 utolsó negyedévében elindítottuk a személyes kiutazással járó delegációt, ahol különböző országokban, különböző kiállításokon veszünk részt. Egy ilyen utazás során 5-15 céget tudunk delegálni ezekre az eseményekre. Az első nap egy piaci ismereti nap, majd 4-5 üzletlánc megtekintése történik, ahol a magyar cégek elemezni tudják a versenytársaikat. A második napon történik általában a B2B. Ezeken a külföldi rendezvényeken nemcsak a direkt üzletkötés a lényeg, hanem az is, hogy ott legyél, megjelenj, benne legyél a napi körforgásban, így lehet benne lenni a köztudatban

- tájékoztatott Giczi Gergely. Elmondta, érdemes a népesedési folyamatokra odafigyelni, illetve a vásárlóerő változására. Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog, a magyar exportpotenciál megvan, elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten, de Afrikában és Észak-Amerikában is van keresnivalója a magyar élelmiszertermékeknek. 

Címlapkép forrása: MTI/Bruzák Noémi

Címkék:
élelmiszer, gyümölcs, export, amc, élelmiszeripar, baromfi, sertés, magyar, agrárium, külföld, agrármarketing, agrármarketing-centrum, exportpiac,