MTI • 2020. október 27. 17:00
Az öt legnagyobb magyar sörgyártó idei együttes forgalma 5,5%-kal, 4,9 millió hektoliterre csökkent a harmadik negyedév végére az előző év azonos időszakához képest. Különösen a csapolt sör értékesítése zuhant, csaknem 40%-kal, míg az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt, közölte Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) vezetője az MTI érdeklődésére.
Az év első kilenc hónapjában a belföldi forgalom 6,5%-kal, 4,5 millió hektoliterre mérséklődött, míg az export 6,7%-kal, 416 ezer hektoliterre nőtt. A csapolt sör iránti kereslet visszaesése a koronavírus-járvány következménye. A külföldi turisták elmaradtak, és az első hullámban sok vendéglátó egység zárt be részlegesen, majd teljesen. Ennek következtében a teljes értékesítésben mindössze 5,5%-ot ér el a csapolt sör, a korábbi 9% feletti részesedés helyett.
Emellett mérséklődött az újra tölthető üvegbe töltött sörök forgalma is, 20%-kal, 802 ezer hektoliterre, közölte a vezető. Kántor Sándor beszámolt arról is, hogy az általános forgalomvisszaesés mellett csak az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt, az ízesített és ízesítés nélküli sörök idei volumene 2,2%-kal, 269 ezer hektoliterre emelkedett, ezzel elérve a teljes sörforgalom immár 5,5%-kát.
- fűzte hozzá Kántor Sándor.
A szövetség 2019. évi jelentése szerint a Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése tavaly mintegy 6,216 millió hektoliter volt, 44 ezer hektoliterrel, 0,7%-kal kevesebb az előző évinél. A csökkenő forgalom ellenére az iparág több járulékot és adót fizetett be 2019-ben a költségvetésbe, 82,071 milliárd forintot, szemben a 2018-ban befizetett 80,085 milliárd forinttal.