Minél rondább, annál jobb - Együk meg a csúnya zöldségeket?

agrarszektor.hu
A kifejezetten csúnya zöldségek és gyümölcsök fogyasztására buzdítja a vásárlókat az a kampány, amely számos országban egyre népszerűbb. A kezdeményezés célja az élelmiszerpazarlás megakadályozása, amely egyre nagyobb méreteket ölt. Évente rengeteg élelmiszert dobnak ki csak azért, mert nem esztétikusak.

Egyre több ország, illetve üzletlánc csatlakozik ahhoz a kampányhoz, amellyel arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy a csúnya gyümölcsöket és zöldségeket is vásárolják meg. Ezzel akarnak fellépni az élelmiszer pazarlás ellen, amely világméretekben is növekszik.

A kampány kifejezetten azokra a termékekre koncentrál, amelyeket kidobnának az esztétikai hibák miatt. Az ilyen gyümölcsöket és zöldségeket a normál ár töredékéért kínálják, és még webshopos ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat. 

Először a francia Intermarché nevű üzletlánc vezette be a kampányt, majd csatlakozott Ausztria és Németország is. Utóbbi országban "Senki sem tökéletes" című kampánnyal álltak a kevésbé esztétikus gyümölcsök és zöldségek mellé, míg Ausztrália és Kanada "Második élet" néven adta el csúnya, de finom termékeit. Azóta Írország, Hollandia, Svájc, Portugália, az Egyesült Királyság és az USA is csatlakozott a kezdeményezéshez.

Így kampányolnak a csúnya zöldségek és gyümölcsök mellett:

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?