2024. május 18. szombat Erik, Alexandra

„DNS-ünk része a kombájngyártás!” Hamarosan érkezik a Deutz-Fahr C6000-es széria

Agro Napló
Abba a szerencsés helyzetbe került az a több mint 50 mezőgazdasági médium, hogy még a 2016-os piacra kerülése előtt ismerkedhetett meg a zupanjai Deutz-Fahr kombájn gyár legújabb, C6000 névre keresztelt szériájával. A június 30. és július 1. között megrendezett sajtótájékoztató nem titkolt célja volt, hogy a résztvevők vigyék hírül a hamarosan érkező, jelenleg két tagból álló család megjelenését.

A mára SAME DEUTZ-FAHR (SDF) érdekeltségi körébe tartozó horvát gyár története 35 éve kezdődött, mikor 1980-ban a ĐuroĐakovć vállalat megalapításra került. Fő tevékenységi körükbe a kombáj-, vágóasztal-, csőtörő adapter- és a pótkocsigyártás állt egészen 2005-ig, mikor a konszern felvásárolta azt. Ettől az évtől a gyár kizárólag Deutz-Fahr kombájnok gyártásával foglalkozik. Hangsúlyozni kell, hogy a létesítmény a csoport egyetlen olyan európai gyára, ami kizárólag ilyen arató-cséplő gépeket állít elő.

Kiemelt helyet foglalt el a folyamatos beruházási szándék az SDF életében, amit jól tükröz az elmúlt 5 évben befektetett 343 millió €. Fokozott invesztáció jellemzi a zupanjai gyárat is: 10 éves időszakot átölelve évente átlagosan 2,5 millió €-t fordítottak fejlesztésre, ami mára a humán erőforrás és az értékesített gépek számának növekedésében, valamint a 2005 óta bevezetett 6 új kombájnszéria bevezetésében mutatkozik meg.

Nem véletlen, hogy a nemzetközi sajtó számára szervezett tájékoztatón Rainer Morgenstern, a Same Deutz Fahr Európáért felelős kereskedelmi vezetője súlyozottan kiemelte, hogy mára „DNS-ünk része a kombájngyártás!”

A gyár hozzávetőlegesen 400 betakarítógépet készít évente, de kapacitásának köszönhetően a termelés elérheti az évi 1000 darabot is, ami a SDF egyik fő célja. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhető, hogy az elmúlt években sorozatosan vezettek be a piacra új betakarítógép szériákat. A sort a C9000-es szériával kezdték meg, amit 2014-ben a C7000-es követett. 2015-ben a közepes gazdaságok számára ajánlott C6000 széria érkezett.


A 6040 HTS széria kiváltására hivatott C6000-es összesen két, a C6205 és C6205 TS (turbószeparátor) tagból áll és 4 változatban lesz elérhető. Mindkét változat öt szalmarázóládás kivitelű, erőforrásuk egy Deutz TCD L6 Tier4F 6.1L motor, aminek névleges teljesítménye 169 kW (230 LE), míg maximális teljesítménye 184 kW (250 LE).

Szembetűnő változás a dizájn, amely – ahogy azt már az SDF-től megszokhattuk – a Giugiaro ItalDesign stúdió keze munkáját dicséri. A legnagyobb változás a kabint érintette, amit a nagyobb változatokból emelt át a gyártó. Az EVO II COMMANDER kabin jellemzője a tágas és kényelmes belső tér. Az új joystick-kal egy ujjal vezérelhető minden lényeges művelet (biztonsági kapcsoló, ürítés, motolla, vágóasztal és az opcionális Autocontrol). Újdonság a pótülés és az alatta elhelyezett hűtőrekesz. Utóbbi opcionálisan érhető csak el. Az ún. CCM (combinecontrol management) monitoron bármikor nyomon követhető a munka, információ nyerhető ki a kombájn működéséről. A széles kabint ívelt szélvédő vesz körbe, míg a kezelő mögött osztott üvegen figyelhető a tartálytelítettség.


A kombájnhoz 4,20, 4,80, 6,40 6,30 m szélességű alap vágóasztalok rendelhetők, de a kínálatban elérhetőek az ún. VARICROP változatok 5, 55 és 6,5 m szélességben. A termény levágásáról bolygóműves Schumacher EasyCut II kaszaszerkezet gondoskodik 1220 vágás/perc sebességgel.

A C6205 cséplőrendszerét legnagyobb testvérétől örökölte: egy 600 mm átmérőjű, nyolc verőléces cséplődob gondoskodik a cséplésről és a magleválasztásról. A dobfordulat száma 420–1250 1/min, opcionális lassító áttét esetén 210 és 625 1/min között változhat.

A 121° ívszögű dobkosár lehetővé teszi a termény nagy cséplési szögben történő terményáramlását. A dobkosár elöl és hátul egymástól függetlenül állítható manuálisan.

Az osztástávolság: 11, 14 és 16  mm.

Ennél a Deutz-Fahr kombájnsorozatnál is kiegészíthető a cséplőszerkezet az úgynevezett turbóleválasztóval (TurboSeparator). Ez a harmadik továbbító dob 20%-kal növeli a termelékenységet és lehetővé teszi, hogy a gép ugyanolyan betakarítási sebességgel dolgozzon nedves szalmás és gyomos állományban is. Alapkivitelben a gép öt szalmarázóládás kivitelben készül (opcionálisan turbóleválasztóval) –  csakúgy mint a 6040 HTS változat –  és tisztítórendszere az ún. DGR-t, a kettős utócséplő rendszert hasznosítja. Segítségével nem marad kicsépeletlen kalász, a kombájn cséplődobja nem terhelődik túl és megnő a hatékonyság.

A C6000-es széria mindegyik tagja 7000 literes tartálykapacitással bír, melyet az ürítőcsiga 75 liter/másodperc áteresztőképességgel, mintegy 2 perc alatt ürít ki.

-an-

Képgaléria: www.facebook.com/agronaplomagazin

A cikk szerzője: Sik Milán

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Traktor vezetőfülkék világa

Traktor vezetőfülkék világa

A traktorok vezetőfülkéje az a munkahelyi környezet, ahol a jármű vezetőjének akár naponta – ha megszakításokkal is – 8-12 órát is el kell töltenie. N...

Újabb betakarítási dimenzióba lépünk

Újabb betakarítási dimenzióba lépünk

„Nagyigmándon és környezetében gazdálkodunk. A családomban régóta élethivatás a mezőgazdasággal való együttélés” – tudtuk meg Szentirmay Károlytól.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?