„Alma, a természet oltalma” - kampány az almafogyasztás népszerűsítéséért

Agro Napló2020. október 8. 14:29

Ismét elindítja az alma fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) – közölte lapunkkal az AMC.

A tájékoztatás szerint az ötödik éve megrendezésre kerülő népszerűsítési időszak célkitűzése:  az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett az, hogy felhívja a vásárlók és a fogyasztók figyelmét a friss és ízletes alma kedvező élettani hatásaira.

Az „Alma, a természet oltalma” – ezzel a szlogennel szeretné a fogyasztásösztönző kampány a vásárlók figyelmét felhívni arra, hogy a jó minőségű  étkezési almafajtákat rendszeresen fogyasszák, és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. Emellett a kampány bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium (AM) agrárgazdaságért felelő helyettes államtitkára kiemelte: a kampány legfontosabb célja az emberek figyelmének felhívása a jó minőségű, egészséges, magyar termékek fogyasztására. A gazdák a tavaszi járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel. Ezért fontos – hangsúlyozta -, hogy a vásárlók az ízletes, zamatos, nem több ezer kilométerről érkező árut válasszák, ezzel is támogatva a magyar családok boldogulását és a gazdasági növekedést. Ráadásul a mostani járványhelyzetben nem lehet eléggé hangsúlyozni az alma egészséges élettani és betegségmegelőző hatásait, hiszen ahogy a régi magyar közmondás tartja: "napi egy alma - az orvost távol tartja".

Az AMC ügyvezetője, Ondré Péter kiemelte, hogy a kampánnyal az étkezési alma iránti keresletet szeretnék növelni. Az alma szinte egész évben kapható, nagy mennyiségben áll rendelkezésre és a többi gyümölcsfajhoz képest tízszer annyi ideig tárolható. Kitért arra is, hogy a december végéig tartó kampány kiemelt két hetes időszaka alatt  imázsfilm, rádió-, televízió, online-, és közösségi média hirdetésekkel kampányol az AMC, valamint december végéig  számos kóstoltatáson találkozhatnak az ”Alma, a természet oltalma” szlogent viselő promóció üzeneteivel, és ismerhetik meg az alma jótékony hatásait, kezdve az immunerősítéstől a kiváló koleszterincsökkentő és fogyókúrába is hatásos vitamin és ásványi anyagtartalommal.

A promóciós kampány indításának bejelentésén Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere úgy fogalmazott: egyre többen, így magam is keresem azt, ami nem mesterséges, ami nem instant, vagy hamis. A piac egy olyan hely, ahol az igazit találhatják meg az emberek. „És nemcsak a szabadföldi paradicsomra, vagy a néhány órával ezelőtt a fáról leszakított almára gondolok, hanem az emberi kapcsolatokra is” – hangoztatta Budapest XXII. kerületének polgármestere.

Németh Zsolt (Fidesz), országgyűlési képviselő kifejtette: „A magyar alma fogyasztását népszerűsíti az agrárminisztérium a Szomszédok Piacán. A piac kettős előnye közösségünk számára, hogy a budafokiak minőségi magyar áruval és személyesen egymással is találkozhatnak. Aki magyar almát vesz, az nemcsak minőségit vesz, hanem támogatja a magyar termelőket is – erősíti a magyar közösséget a Nemzeti Összetartozás évében. Hozzáteszem, hogy az öntudatos vásárlás már a reformkorban védte a hazai termékeket, termelőket, piacot az Országos Védegylet ernyője alatt. Vegyél, fogyassz hazait!”

A sajtótájékoztató részeként lehetőség volt a „Budafoki Szomszédok Piaca” – ami helyet adott a kampánynyitónak - környékén járó lakosoknak megkóstolni a különböző almafajtákat, mindez pedig  sikert aratott az arra járó emberek körében. A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a www.amc.hu/almakampany oldalon.

Fotók: AMC
Címkék:
növénytermesztés, mezőgazdaság, gyümölcs, alma, agrárminisztérium, agrármarketing centrum, fogyasztásösztönzés,