Dísznövényeket népszerűsítő kezdeményezés indult

Agro Napló2020. május 12. 16:51

Az Agrármarketing Centrum (AMC) összefogva az Agrárminisztériummal (AM) és a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezetével elindította a kertészkedés népszerűsítését, valamint a kertészeti termékek vásárlásának ösztönzését célzó felhívását.

A koronavírus miatt kialakult járványügyi helyzet különösen nehéz helyzetbe hozta a díszkertész ágazatot is, amely több mint 100 ezer ember megélhetését biztosítja. Az ágazat mintegy 470 milliárd forint bevételre számított idén, azonban a járványügyi helyzet miatt a dísznövénytermesztéssel foglalkozó kertészetek, kereskedelemi árudák és zöldfelületi szolgáltatást végzők 60-70 százalék bevétel kiesést prognosztizálnak.

A kampány célja, hogy ösztönözze a vásárlókat a dísznövények, faiskolai áruk, egynyári és balkonnövények, évelő növények vásárlására, ugyanis „virágvásárlással sok munkahely megmenthető” - mondta Nagy István agrárminiszter április második felében a Somogy megyei Szőlősgyörökön. Továbbá arra is emlékeztetett, hogy bizonyos növények értékesítését nem lehet a járványveszély utánra halasztani, mert a megtermelt dísznövények jelentős része érzékeny, romlandó áru, és az optimális ültetési időszak elmúltával eladhatatlanná válik.

Fontos üzenete a mostani kampánynak, hogy a dísznövények megvásárlásával nemcsak az ágazaton lehet segíteni, hanem sokat lehet tenni saját és mások, például a család egészségéért is. 

A virág mindig is jelentős szerepet töltött be az ember életében, legyen szó családi ünnepekről vagy társasági eseményekről. „A dísznövények olyan növények, amit az emberek azért vásárolnak, mert ettől jó kedvük lesz, feltöltődnek általuk. Szeretjük kifejezni hálánkat, köszönetünket, örömünket és bánatunkat velük. Ajándékként adjuk szüleinknek, gyermekeinknek, elkísérnek minket az életünk minden fontos eseményénél” – emelte ki Orlóci László, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezet elnöke.

A kampány fő üzeneteivel és hirdetéseivel országos rádiócsatornákon, online portálokon és a közösségi médiában találkozhatnak a fogyasztók. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte: „Bízunk abban, hogy a kampány hatására eredményt fogunk elérni és a dísznövény ágazat helyzete számottevően javul a következő időszakban.”

Beharangozó videó:

Címkék:
növénytermesztés, mezőgazdaság, dísznövény, agrárminisztérium, agrármarketing centrum, magyar díszkertészek szakmaközi szervezete,