Balogh Levente és a Pasquale család megvette a magyar Pepsit

agrarszektor.hu
Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz korábbi tulajdonosa és az olasz Pasquale család lesz a hazai ásványvíz- és üdítőpiac legnagyobb szereplője, miután felvásárolták a Pepsi magyarországi részlegét. A tranzakcióval számos márka itteni gyártását és forgalmazását veszik át.

"Beérett a Pasquale családdal három évvel ezelőtt kötött szövetség" - jelentette ki az Index szerint közleményében Balogh Levente, az olasz érdekeltségű Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke. Annyira megerősödtek, hogy jelentős felvásárlásokat hajthatnak végre - tette hozzá.

A mostani bejelentés szerint Balogh Levente és a Pasquale család megvásárolta a Pepsi magyarországi részlegét. Pasqualéék cseh cégükkel, a Karlovarské minerální vody-val (KMV) vettek részt az üzletben.

Az akvizíció révén Balogh Leventéék válnak számos márka kizárólagos magyarországi forgalmazójává. Gyártókapacitásokkal együtt hozzájuk került a Pepsi, a Mirinda, a 7Up, a Gatorade, a Mountain Dew, a Lipton, az Evervess, a Toma dzsúsz és üditő, a Toma Forrásvíz, a Slice Lemonades, a Kristályvíz, illetve a Lays és Cheetos chipsek. Ennek nyomán a közlemény szerint ők lesznek a legnagyobb szereplők a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piacon. A felvásárlás összegét nem hozták nyilvánosságra, de azt közölték, hogy a hitelt két cseh bank, a CSOB és a Ceská sporitelna adták.

Balogh Levente (MTI-fotó Soós Lajos)

Mint ismert, a Balogh Levente tulajdonában lévő Szentkirályi Ásványvíz (SZÁ) Kft. 2015-ben olvadt be a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a Pasquale család és Balogh Levente közös vállalata. A tranzakcióval egy kézbe került és az SZÁ és a Kékkúti Ásványvíz Zrt., amelyet a projektcégként használt CEMW közreműködésével vásárolt meg a svájci Nestlé Waterstől a Pasquale család érdekeltségébe tartozó cseh KMV. Ugyancsak a KMV vásárolta fel a bolgár Pepsit, és most megvették a Pepsi cseh és szlovák érdekeltségeit is.

A Pepsi felvásárlásával a KMV-hez kerül 900 alkalmazott és két gyár. Így a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral (nagyjából 48 milliárd forinttal) emelkedik. A KMV pedig 50 százalékos bevétel-növekedéssel az egész régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!