2024. november 1. péntek Marianna

Másfél milliárdos támogatás a halgazdálkodást végzőknek

Agro Napló
Másfél milliárdot már odaítéltek, de összesen mintegy hárommilliárd forint fejlesztési forrás jut a következő hetekben a halágazat fejlesztésére – közölte az MTI.

Fotó: AMC

Magyarország számára a halgazdálkodás fejlesztésére valamivel több, mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek keretében kiemelt cél a Halászati Operatív Program (HOP 2007-2013) által megteremtett termelői bázisok, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozások fejlesztése, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességének növelése, valamint a halételek fogyasztásának népszerűsítése – mondta Kis Miklós Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) vidékfejlesztésért felelős államtitkára kedden Budapesten, a Sziget fesztiválon tartott sajtótájékoztatón. Beszédében kitért arra, hogy a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program keretében 2018 augusztusáig – a standard felhívások esetében – csaknem 1,5 milliárd forint összegben születtek támogatói döntések, amelyhez kapcsolódóan a nyertes pályázók már megkapták a támogatói okiratokat. További jó hír, hogy előreláthatóan nyár végéig további 1,5 milliárd forint sorsáról születhet döntés, ami hozzájárul a fejlesztési elképzelések megvalósításához.

Az eseményen elhangzott, hogy füstölt halfilé, halpástétom, grillezett halfasírt és halchips is szerepelt azon a menüsoron, amelyet a Sziget Fesztivál közönségének kínáltak a rendezvény ideje alatt a „Kapj rá!” kampány standján. A kiváló hazai édesvízi halakat – pontyot, afrikai harcsát és pisztrángot – felvonultató kóstoltatás nagy népszerűségnek örvendett, a faház körül a rendezvény minden napján folyamatos volt az érdeklődés.

– A „Kapj rá!” kóstoltató roadshow egyik legfontosabb nyári állomása a Sziget Fesztivál – mondta el a MAHOP irányító hatóság megbízásából a kampány koordinálásával megbízott Agrármarketing Centrum új ügyvezető igazgatója, Ondré Péter. Hangsúlyozta: az ilyen és ehhez hasonló rendezvények azért fontos állomásai a kampánynak, mert a fogyasztók nem csak megismerhetik, de meg is ízlelhetik a finom és egészséges édesvízi halakat. A kóstoló falatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyekből egyrészt praktikus tanácsokat kaphatnak a hal elkészítésével kapcsolatban, másrészt egészséges és változatos receptekkel örvendeztethetik meg családjukat. Az ügyvezető igazgató hozzátette: a kampány egyik legfőbb üzenete, hogy a halat nem csak rántva és olajban sütve lehet elkészíteni, hanem számos változatos, egészséges és egyszerű módja létezik a halételek elkészítésének.

Lévai Ferenc, a MAHAL szóvivője a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a nemzetközi trendek alapján is jól érzékelhető, hogy a halfogyasztás világszerte egyre népszerűbb. A Magyarországon tenyésztett minőségi halakból rendkívül sokféle étel készíthető, a boltokban pedig már számtalan feldolgozott termék is kapható. A hal ráadásul nem csupán egészséges, a fogyasztása is biztonságos, hiszen hazánkban az élelmiszer-ellenőrzések e téren még az EU átlagnál is szigorúbbak. A magyar hal tehát nem csak finom, de egészséges és biztonságos élelmiszer is! „Halra Magyar!” – húzta alá felszólalásában a szakmai szervezetet képviselő szóvivő.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?