Borfogyasztás – nem csak hagyományosan

Agro Napló2023. július 28. 10:31

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) megtartotta a „Keverd és kóstold” című kampány sajtótájékoztatóját, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

Az eseményen részt vett Frittmann János a HNT elnöke, Borbély Tamás a HNT elnökségi tagja és a kampány szakmai partnere, Schöck Norbert bartender. Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottunk és megmutattuk, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaink tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznünk, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai – értesült a HNT közleményéből az Agro Napló.

Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nemcsak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal válaszolhatunk.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampánynak, amelyet a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutatott be a HNT a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából valamint pezsgőjéből. A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében. A HNT úgy döntött, hogy a fogyasztók körében augusztustól népszerűsíti a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

A sajtótájékoztatón Frittmann János hangsúlyozta, hogy a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.

Borbély Tamás elmondta, hogy a mai sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!”-kampány első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:

Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.

Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 2.

Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 8.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

A borkoktél receptek ide kattintva érhetőek el.

Borkoktél videók a magyarborod.hu Youtube oldalán.

(Forrás: HNT)

Címkék:
bor, borászat, mezőgazdaság, agrárgazdaság, gazdaság, mezőgazdasági piac, hegyközségek nemzeti tanácsa, frittmann jános, borkoktél, borbély tamás, schöck norbert, red right hand,