Az AM közlése szerint november elején a hatodik alkalommal megrendezett a veszprémi árumustra kiemelt alapanyaga az idén a hal volt. A látogatók megismerkedhettek a tájegységre jellemző gasztronómiai és népi hagyományokkal, valamint a helyi konyha ízeivel is. A bakonyi ételek bemutatóján a megyei és helyi őstermelők kínálták termékeiket, miközben a látogatók a kismesterségek fortélyaival ismerkedhettek meg. Az eseményen kiemelt a nemzeti értékeket és hungarikumokat is bemutatták. A rendezvény kiemelt célja volt a Bakony vidéke kulturális örökségének bemutatása, ápolása és továbbadása az expó programok sokszínűségén keresztül.
Viski József a rendezvényt megnyitó beszédében kiemelte: a Vidékfejlesztési Program (VP) több intézkedése keretében támogatja az élelmiszer-feldolgozást, a rövid ellátási láncok kiépítését, valamint a helyi piacok kialakítását, fejlesztését.
Az élelmiszer-feldolgozás keretében meghirdetett két támogatási felhívás esetében már több mint 150 milliárd forint pénzügyi segítségről döntött az agrártárca. Emellett 11 milliárd forint értékben támogatta a szakminisztérium a helyi piacok fejlesztéseit. Ez utóbbi elsődleges célja az volt, hogy segítse a termelők közvetlen piaci megjelenését annak érdekében, hogy a helyben készült kiváló magyar termékeket minél nagyobb arányban helyben értékesíthessék.
A helyettes államtitkár elmondta: a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében több mint 16 milliárd forint támogatás áll rendelkezésre a hazai haltermelés és a halfeldolgozás beruházási fejlesztéséhez, a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítéséhez. A célokat elősegítendő beruházási támogatások jelenleg is elérhetők az érdeklődők számára.
Hozzátette: A „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány a magyarországi halfogyasztás ösztönzése céljával 2014-ben indult útjára. A MAHOP kiemelt projektjeként működő kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód ösztönzésére és a tudatos táplálkozás fontosságára. Hozzátette: a népszerűsítő kampány fókuszában az áll, hogy a hazai fogyasztók megismerjék a halételek sokféleségét és azok változatos ízeit, így a halból készült ételek minél gyakrabban és minél több változatban kerüljenek a magyar emberek asztalára – tartalmazza az összegzés.