Az Auga Group 2021-ben már előrukkolt egy 400 lóerős hibrid traktorral, most pedig bemutatták az első nullszériás metán-elektromos traktorukat. A jármű különlegessége, hogy biometánt vesz fel és alakít át villamos energiává - írta meg a Future Farming. Az úgynevezett Auga M1 traktor belsőégésű motorral működő biometánnal üzemel, és azt villamos energiává alakítja át az elektromos kerékmotorok számára. Emellett a metán-elektromos traktor akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek, ha nincs szükség a motor teljes teljesítményére, tárolják a felesleges elektromos energiát. A metán-elektromos traktor a tervek szerint 12 órán át képes működni egyetlen tankolással, és a vállalat becslései szerint szerint éves szinten 100 tonnával kevesebb CO2-t fog kibocsátani, mint a dízel változat.
Egy széria, három modellváltozat
Az első nullszéria három traktorból áll, amelyek mindegyike különböző alkatrészekkel rendelkezik. Az a traktor, amelyik az idei terepi tesztek során a legjobban teljesít, végül sorozatgyártásba kerül. Az első prototípushoz képest a traktorok megjelenését is módosították: az építők szerint ez lesz az alapja a további gyártásnak. Az antracitbarna szín lesz a márka színe, amely a termékeny talajra utal. A traktort Litvániában tervezik és szerelik össze.
Cserélhető gázpatronok
Az Auga Group azt állítja, hogy cserélhető gázpatronok kifejlesztésével megoldást talált a tartály-infrastruktúrára. Ezeket nem a gazdaságban, hanem egy biogázüzemben töltik fel, majd cserélhető patronként szállítják. A vállalat elmondása szerint több mint hárommillió eurót fektettek a traktor kifejlesztésébe. A cél az, hogy az Auga M1-et végül más vállalatoknak és külföldön is értékesítsék. A hibrid traktor üzemeltetési költségeinek hasonlónak kell lenniük, mint a dízel változaté.