MENÜ

Markáns stratégiaváltás a BASF agrárdivíziójánál

2019.05.21.

Mostantól a BASF is arra törekszik, hogy vetőmagokra és növényvédő szerekre épülő, komplex ajánlatokat nyújtson a gazdálkodóknak, emellett pedig fejleszti digitális szolgáltatásait is – mondta az agrarszektor.hu-nak adott interjújában Christoph Hofmann, a BASF Hungária Kft. agrodivíziójának vezetője.

Christoph Hofmann, fotó: basf.com

Az óriási nemzetközi inputpiaci cégfúziók (a Dow-Dupont, a Bayer-Monsanto és a ChemChina-Syngenta egyesülések) egyik fontos következménye, hogy a létrejövő új nagyvállalatok a növényvédelem mellett vetőmag-előállítással is foglalkoznak állapította meg Christoph Hofmann, a BASF Hungária Kft. agrodivíziójának vezetője. Emellett azt is láthatjuk, hogy a meghatározó cégek jelentős befektetésekkel digitális platformot is kialakítanak a gazdálkodóknak – tette hozzá.

Az agrarszektor.hu kérdésére, hogy hosszabb távon milyen hatása lehet a cégösszeolvadásoknak, azt válaszolta: „A változások azt is mutatják, hogy az agrárszektorban koncentráció zajlik, és ez nem csak forgalmazói körben, hanem termelői szinten is látható Magyarországon is. A koncentráció kockázatokat is magában hordozhat, hiszen a szolgáltatók száma csökken, és ez a gazdálkodók döntési és választási mozgásterét szűkíti. Másrészt viszont lehetőségeket is nyújt a számukra, mivel mostantól egy-egy nagyvállalatnál a vetőmag-nemesítés és a növényvédelmi kutatás kéz a kézben haladhat. A BASF-nél tökéletes példa erre a repce, ahol most már egyszerre forgalmazhatunk vetőmagokat és növényvédő szereket is, vagyis a termelőknek optimális megoldásokat nyújthatunk. Így például a Clearfield® gyomirtási technológia is szinergián alapuló, átfogó szolgáltatásra épülhet.”

A kérdésre, hogy hogyan változtatja meg a vállalat stratégiáját az, hogy a közelmúltban megvásárolta a Bayertől a vetőmagos üzletágakat, azt mondta, hogy ez a „BASF-nél is jelentős stratégiai váltást takar. Világszinten egyre meghatározóbb pozíciót érhetünk el a repce, a gyapot, a szója és a zöldségfélék vetőmagpiacán. Az eredményesség érdekében a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetünk arra, hogy teljes erővel vigyük előre a kutatást és az innovációt. Ugyanakkor hiszünk abban, hogy nem feltétlenül kell minden kultúrában minden problémát nekünk orvosolnunk. Ahol viszont vannak megoldásaink, arra törekszünk, hogy azok a leghathatósabbak legyenek. Az iparágban nem mi vagyunk a legnagyobb vállalat, de a legerőteljesebb innovációs vonal nálunk található.”

A teljes interjú elolvasható az agrarszektor.hu oldalon.