MENÜ

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a COOP nyerte el

Agro Napló 2019.09.30.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a COOP nyerte el az idén az elismerést ebben az évben második alkalommal ítélték oda – közölte a COOP Gazdasági Csoport az Agro Naplóval.

 

A díjat a Magyar Termék védjegyeket használó gyártócégek szavazati alapján az FMCG szakma adományozza és azt legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára adta át. Az üzletlánc közel negyed évszázados fennállása óta elkötelezett a hazai élelmiszeripar és minőségi termékeink iránt, választékában több mint 80 százalékban Magyarországon előállított termékek találhatók.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a tavalyi évben a Magyar Termék védjegyeket gondozó Magyar Termék Nonprofit Kft. és az FMCG szektor  szakmai lapja, a Trade Magazin alapította. A megmérettetés fővédnöke Nagy István agrárminiszter.

„A hazai termékek előnyben részesítése nemzetgazdasági érdek, amelyre nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. A Magyar Termék védjegyek garanciát jelentenek a származásra és a minőségre. A díjat két céllal hozták létre, egyrészt, hogy elismerjék, azon kereskedelmi szereplők munkáját, amelyek elhivatottan segítik a magyar termékek piacra jutását, és forgalmát; másrészt ösztönözni kívánják az üzletláncokat, hogy aktívabb szerepet vállaljanak a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítésében” – mondta Benedek Eszter.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője hozzáfűzte: Az elismerést a 170 Magyar Termék védjegyhasználó gyártó saját tapasztalatai és objektív kritériumok mentén történő értékelése alapján ítélik oda a védjegyes árukat forgalmazó üzletláncok között.

A díjat Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke vett át Feldman Zsolttól. A teljesítmény értékelésénél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma, az ezen áruk megjelenésére nyújtott kommunikációs felületek és a megvalósított promóciók sikeressége, valamint a bemutatott egyéb aktivitások és értékesítést ösztönző egyéb tevékenységeket is figyelembe vették.

A COOP régóta szívén viseli a magyar eredetű termékek sorsát, alapítása óta az a törekvése, hogy ahol csak lehet, ott magyar árut szerez be. Így az üzletláncnak egyértelműen a hazai beszállítókkal van a kiterjedtebb kapcsolata – hangsúlyozta Pekó László. Hozzátéve: a Coop-üzletek polcain több mint 80 százalékban hazai termékek találhatók.

Majd úgy fogalmazott: „elkötelezettségünket jól mutatja az a stratégiai együttműködés is, amit a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel több mint 4 éve folytatunk. Ennek keretében közös marketingakciókat, nyereményjátékot, promóciókat bonyolítunk. Ezen felül a Magyar Termék védjegyek valamelyikét eddig csaknem 100 sajátmárkás termékünkön szerepeltetjük, és vizsgáljuk a továbbiakra történő kiterjesztés lehetőségét”.

Az igazgatóság elnöke emlékeztetett: A Coop üzletlánc idén már 14. alkalommal rendezte meg a Coop Rallyt, amely a magyar élelmiszer-feldolgozás jelentőségére hívja fel a figyelmet, és amely szinte a teljes FMCG szektor támogatását tudhatja maga mögött.

A kezdetekkor, 2006-ban még csak nagyon kevesen foglalkoztak a magyar termékek kérdésével, ez azonban mára más kereskedelmi szereplők stratégiájában is megjelenik. A szakmai program intenzív kommunikációval az elmúlt csaknem másfél évtizedben 119 kiváló magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét, fejlesztéseit és termékeit mutatta be a nagyközönségnek – tájékoztatott Pekó László.