MENÜ

Lerántották a leplet!

Oldalszám: 80-81

Érkezik az új T5 és T6

2016.09.06.

Folytatódik a New Holland traktorok fejlesztése, így a nemrég bemutatott T7 széria után a T5 és T6 is átalakításon esett át. Még több lóerővel és jó néhány, a funkcionális átalakítással összesen 13 modell érkezik 2016-ban.

A festői szépségű Lyon adott otthont a CNH konszern érdekeltségébe tartozó New Holland gépgyártó ez évi sajtótájékoztatójának. Az esemény helyszínválasztása elsőre kissé meglepő volt: egy használaton kívüli malom adott otthont a két széria bemutatásának. A színfalak mögött megbúvó traktorok ismertetését a New Holland részéről Carlo Lambro elnök és Sean Lennon a New Holland traktorok, teleszkópos rakodók és PLM termékekért felelős menedzsment vezetője végezte egy videóriport segítségével.

 

Sean Lennon és Carlo Lambro

 

 

A sajtótájékoztató másnapján a traktorokat külön állomásokon, különböző munkakörnyezetben is lehetőség volt kipróbálni.

 

T5 széria fejlesztése

Az európai piacon legnagyobb darabszámban értékesített T5 széria fejlesztésekor – más gyártókhoz hasonlóan – figyelmet fordítottak a károsanyag-kibocsátási normának való megfelelésre, így már a Tier 4B szabályozásnak megfelelnek. Csakúgy, mint a széria elődje három modellváltozat érhető el: a T5.100 73 kW (99 LE), T5.110 80 kW (107 LE) és T5.120 87 kW (117 LE) teljesítménnyel. Maximális forgatónyomatékuk 1500 1/min mellett 430, 468, és 491 Nm.

 

A három modellt egységesen 3,4 literes, közös nyomócsöves, négyhengeres FPT dízelmotorral szerelik. A New Holland Tier 4B irányelvével megegyezően a T5-ösök
Hi-eSCR technológiát használnak, azonban a nagytraktorokkal ellentétben szükségessé vált az EGR (kipufogógáz visszavezetés) beépítése. Üzemanyagtartálya 165, AdBlue tankja 12 literes.

 

A T5 széria legnagybb,117 LE-s tagja

 


Tökéletesítették az Elctro Command fél-PowerShift váltót, illetve két új funkcióval – Auto Transport és Auto Field – látták el. Szállításkor a gépkezelő mentesül a fokozatváltások alól, ezzel jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. Szántóföldi munka során az Auto Field mód a teljesítményre (TLT fordulat és váltó) és a gazdaságosságra hat.

Kulcsfontosságú fejlesztés érkezett a szériához a nagytraktorokból átvett  Terraglide mellső híd rugózás beépítésével, ami opciós tétel ugyan, de az ún. Comfort Ride fülkerugózással együtt a gépkezelő jelentősen tehermentesül.

Beülve a VisionView kabinba igazi luxus környezetben érezhetjük magunkat, a kezelőszervek együttesen kézre esnek, elhelyezésük átgondolt és rendezett. A komfortot tovább növeli a dönthető kormányoszlop. A megfelelő kilátásról a panoráma szélvédő gondoskodik. Az éjszakai munkákra is gondolt a gyártó: halogén munkalámpák mellett elérhetők a LED-es változatok is. A 8 darab LED lámpa 15.600 lumen fényerőt biztosít, ami 145%-kal nagyobb a halogénhez képest. Kettes osztályú ISOBUS csatlakozója képessé teszi az IntelliView monitor használatára, így a kezelő felügyelheti és vezérelheti a csatlakoztatott munkaeszközöket.

Opciós tétel a homlokrakodó előkészítés. Együttműködve a homlokrakodó specialista Stoll-lal a váz szélesebb lett, így nagyobb hely keletkezett a motorháztető és traktor orr része előtt. A kartámaszra szerelt joystick segítségével a vezérlés mechanikusan vagy elektrohidraulikusan történik. A homlokrakodó működtetése mellett a joystickról kapcsolhatók a sebességfokozatok, illetve a hajtás.

 

T5.120 homlokrakodó előkészítéssel

 

A traktorok mellső emelőmű kapacitása 1.850, a hátsóé 5.420 kg. Az átalakított alváz lehetővé tette az össztömeg növelését 8000 kg-ra. A nagy teherbírású mellső hídra 28 collos kerekek szerelhetők.

 

Új köntösbe öltözött farmmindenes traktor

Nagy teljesítmény, korszerű technológia, komfort, jó manőverezhetőség és hatékonyság. Ezek együttesen jellemzik a New Holland új, farmmindenes, könnyű univerzális traktor szériáját. Ahogy a T5 úgy a T6 is kibővített modellválasztékkal érkezik. A széria egy 85 kW (115 LE) névleges teljesítményű változattal indul és 107 kW (145 LE) névleges teljesítménnyel zárul.

 

A traktorok szinte mindegyike 4,5 literes, négyhengeres Tier 4B FPT motorokat használ, kivétel ez alól a T6.180 változat, amiben egy hathengeres, 6,7 literes változat dolgozik. A károsanyag-normatívának való megfelelés érdekében a teljes széria a New Holland ECOBlue Hi-eSCR technológiát alkalmazza. Segítségével a motorba tiszta levegő jut, optimális az égés, növekszik a nyomaték és hatékonyabb az üzemanyag-felhasználás. 

Kétféle sebességváltó áll rendelkezésre: alapból a New Holland Electro Command fél-Powershift váltóval kínálja az erőgépeket, de a T6.125 és T6.180 kivételével választható fokozatmentes Auto Command változat is. A fokozatmentes CVT váltóval szerelt gépek elérhetők Blue Power kiadással, így egy igazi luxus traktort kapunk.

 

T6.175 Blue Power felszerelséggel

 


A Horizon kabin igazi „munkahely”, olyan kényelmi funkciókkal, mint a kétzónás légkondicionáló, könnyen elérhető panel, 69 db-ra redukált fülke zajszint vagy a Sidewinder kartámasz (Auto Command felszereltség esetén), amelyről minden kezelőszerv könnyedén vezérelhető. Az alap ülés mellett további három változatot kínál a gyártó, így a különböző rugózások mellet még akár ülésfűtéssel is kérhető. Jó kilátás jellemzi, rakodási munkánál a láthatóságot a tetőablak növeli. Alapkivitelben minden T6 modellt 8 darab LED lámpával szerelnek, melyek 60%-kal nagyobb fényerőt biztosítanak, mint az előző generációs széria munkalámpái. Opciós tétel a munkalámpa csomag, amely szintén LED lámpákat tartalmaz, de már 31.200 lumen fényerővel – mondhatni az éjszaka nappallá válhat.

Megnövelték a tengelytávot 2642 mm-re, ami megegyezik a korábbi hathengeres traktorokéval, ennek ellenére a fordulási sugár nem változott, maradt a 4300 mm. Azoknak, akiknek plusz manőverezhető képességre van szükségük, opcióban ajánlják a Supersteer első híd kiegészítést. Összességében a változtatásokkal jobb a vontatási hatás és egyenletes az erőgép járása mind a szántóföldön, mind szállításkor. A megnövelt tengelytáv lehetőséget adott az üzemanyagtartály kapacitásának növelésére, így a teljes szériát 230 literes tartállyal szerelik. A maximális komfort elérésében és a nagy sebességű szállításban a Terragilde rugózott első híd nyújt segítséget.

A teljes szériához rendelkezésre áll a gyári fejlesztésű IntelliSteer kormányautomatika rendszer, akik ezzel nem elégednének meg azoknak további opció a táblavégi fordulást elősegítő rendszer (Auto Command változat esetén). Az alapkivitelű traktorok tartalmazzák a kettes osztályú ISOBUS csatlakozót, míg az Auto Command változatokat hármas osztályúval szerelik. Utóbbi így képes egy második monitorral való kommunikációra.

-an-