MENÜ

Újabb mérföldkõ a telephely-fejlesztési programban

Oldalszám: 97
2014.01.14.

Partnereik magas szintû kiszolgálásának érdekében indította útjára az Axiál Kft. azt a telephely-fejlesztési programot, amely a 2011-es bejelentésétõl számított következõ két évben mintegy 2 Mrd forint beruházást jelentett. A békéscsabai új, valamint a pécsi, dombóvári zöldmezõs beruházással épült telephelyek után februárban a 17 779 m2 alapterületû zalaegerszegi telephely kulcsátadására került sor. 2013-ban további 1,5 Mrd forintot különítettek el telephely-fejlesztésre.

 

A fejlesztési program hátterében az áll, hogy a hazai mezõgazdasági vállalkozások az elmúlt két évtizedben fokozatosan építették le javító kapacitásukat, annak ellenére, hogy az új modern technológiákkal felszerelt gépeiket csak megfelelõen képzett szakemberekkel és pormentes környezetet nyújtó szakmûhelyekben lehet kockázatmentesen javítani. Ezekre a tapasztalatokra alapozva az Axiál Kft. ügyvezetése szükségesnek látta a vidéki telephelyein a korszerû és modern eszközökkel felszerelt szervizmûhelyek felépítését.



Ennek megfelelõen a zalaegerszegi telephely 1993-as megnyitása, majd 5 évvel késõbb a legutolsó helyszínre költözés után, 2012 nyarán megtörtént az alapkõletétel. Végül idén februárban ünnepélyes keretek között adták át a teljesen új komplexumot az ott dolgozó 20 kolléga és a térségben élõ partnereik számára.



Az átadáson tiszteletét tette V. Németh Zsolt államtitkár, aki köszöntõjében röviden érintette az elmúlt tíz év gépberuházásának helyzetét, belefoglalva a magyar mezõgépgyártás jelenlegi helyzetét, de kitért a Vidékfejlesztési Minisztérium hazai gépgyártásra vonatkozó stratégiájának elõkészületeire is.

 


 

 

Gyutai Csaba, Zalaegerszeg polgármestere méltatta, hogy habár a város nem kifejezetten tartozik a mezõgazdasági régiók klasszikus soraiba, mégis véleménye szerint a cégvezetés jól döntött, hiszen a mezõgazdasági kibocsátás szempontjából a térség jelentõs, és nem utolsó sorban komoly bevételi forrást teremtenek a városnak.

 

Külön köszöntõt mondott Volker Claas, a német CLAAS GmbH. képviselõje, aki kiemelte régóta tartó közös együttmûködését a kizárólagos képviseletet ellátó kereskedõvel, illetve a meghívott vendégeket egy röpke, Magyarországot és a CLAAS-t érintõ történeti áttekintésre invitálta. Karl-Hubertus Reher, közép-európai régióvezetõ külön megköszönte az Axiál Kft. munkatársainak és a CLAAS gépüzletág dolgozóinak munkáját, valamint a vásárlók bizalmát, hiszen együttesen az elmúlt idõszakban mintegy 10%-os piaci részesedést értek el a magyar mezõgép piacon a gépberuházások tekintetében.



Zalaegerszegen a gép, valamint az alkatrész forgalmazás mellett 1998 óta végeznek szervizszolgáltatást. A telephely adottságai a kezdetekben nem tették lehetõvé szervizmûhely kialakítását, ezért egy jól felszerelt szervizautóval egy mobil szervizszerelõ végezte a térségben a javítási szolgáltatást. A késõbbiekben többtagúra nõtt csapat mûhely nélkül is nagyon jól teljesített, hiszen az elsõ években már 50–70 gépet szervizeltek, hasonlóan a többi telephelyhez. Jelenleg hét szervizszerelõ és egy ügyfélkapcsolati vezetõ alkotja a zalaegerszegi szervizcsapatot. A pécsi és dombóvári telephelyhez hasonlóan a nyugat-magyarországi városban is kombájnok esetén három, kisebb erõ- és munkagépek esetén pedig hat állásos szervizmûhelyt, valamint a gépek szakszerû tisztítására szolgáló nyitott mosót építettek az új alkatrészüzlet és a hozzá tartozó korszerû berendezésû raktár mellett.



A hatékony üzemeltetéshez elengedhetetlen a megfelelõ szervizszolgáltatás –, hangzott el Torma Tamás szervizüzletág igazgató elõadásában. Többek között kitért néhány elengedhetetlen fontosságú napi karbantartási feladatra (pl. olajcsere periódusok betartása, kötõelemek meg- és utánhúzása, üzemanyag minõsége és tárolása stb.), amelyek elhanyagolásával a felhasználói oldal szervizköltségei ugrásszerûen megnõhetnek. Kitért továbbá olyan sarokpontokra, mint a túlterhelésbõl adódó szerkezeti sérülések; a sebesség, a guminyomás és az útviszonyok összefüggése; a KRESZ szabályok figyelembevétele; a szakszerûtlen javítások és az abból adódó személyi sérülések, valamint az elektronikai hibaforrások. Ezek szintén komoly hibaforrások, amik tovább növelhetik a felhasználó költségeit.

 


 

 

Megoldásként ajánlotta az Axiál Kft. szervizszolgáltatásának legegyszerûbb módját, a kötelezõ szerviz elvégzését, de további költség megtakarítási lehetõség a szezonvégi és –elõtti átvizsgálás, javítás is. A cég által legjobban preferált, és partnereiknek a tervezhetõség és a költségoldal figyelembevételével leginkább ajánlott forma az átalánydíjas szolgáltatás igénybevétele. Esetében a várakozás idõ és a gépállás ideje jelentõsen csökkenthetõ. További része a differenciált szolgáltatási díjaknak a cég saját mûhelyében történõ javítási árak, illetve a jóval magasabb árkategóriába esõ, a szerzõdéssel rendelkezõ és nem rendelkezõ eseti szolgáltatás. Ezek ismeretében Ügyfeleinknek lehetõségük van kiválasztani a számukra megfelelõ szolgáltatási formát, de ügyfélkapcsolati vezetõink is szívesen adnak választ az esetlegesen felmerülõ kérdéseikre – tájékoztatta a jelenlévõket az üzletág vezetõje.



Harsányi Zsolt, az Axiál Kft. tulajdonos-ügyvezetõje köszöntõjében elmondta: a telephely megépülésében szerepet játszott, hogy a korábbit kinõtték. Míg kezdetekben csak Zetor alkatrészek forgalmazását látták el, addig mára mind a mezõgazdaság, mind pedig az építõipar területén géppel, alkatrésszel és szervizszolgáltatással szeretnék kiszolgálni partnereiket. A tulajdonos kitért továbbá az elmúlt évtized gépberuházásának helyzetére, példákat ragadva ki nemzetközi és magyarországi értékesítési számokból, de érintette az Axiál Kft. további fejlesztési terveit is.

 


 

 



Hanganyag meghallgatása

 

-sm-